על רקע התפתחותה המואצת: אושר שינוי בתוכנית הכניסה הדרומית לשדרות; 12,000 מ"ר תעסוקה לצד מגורים

במקור יועדו כ-14.5 הדונמים בתוכנית, שנהגתה בשנת 1965, לטובת מגורים בלבד • כעת שונה ייעודם לתעסוקה, למסחר, למגורים ואף לדיור מיוחד • היזמית ומגישת התוכנית: חברת י.ח דמרי

שיתוף הכתבה
יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי (סיון פרג')יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי (סיון פרג')

התוכנית מ-1965 תשונה (סוף-סוף) ותעודכן – והמתחם הצמוד לתחנת הרכבת בשדרות יהפוך ממתחם למגורים בלבד לקומפלקס מגורים, מסחר ותעסוקה. כך קבעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, כשאישרה את התוכנית המעודכנת למתחם הכניסה הדרומית לעיר. 

התוכנית המקורית, שנהגתה לפני כמעט 60 שנה כאמור, ייעדה את השטח המדובר – 14.5 דונם – לחלק משכונת מגורים חדשה. אכן, באזור זה קמו לאורך השנים כמה שכונות חדשות, כדוגמת נאות הדקל ונאות אביב, אך בנקודה ספציפית זו ישנו מגרש שעם השנים הפך להיות "שכן" של תחנת הרכבת בשדרות, וכן של תחנת דלק, מסוף אוטובוסים, צירי מתע"ן ואזורי מסחר. ברור כי נדרש כאן שינוי, בין היתר בשל התפתחותה המהירה של העיר.

התוכנית למבני המגורים במתחם אינה תואמת יותר את הכניסה לעיר שדרות הגדלה והמתפתחת. לאור זאת מוצגת תוכנית המעצבת מחדש את הכניסה לעיר, בדמות קומפלקס המשלב מבני מגורים, מבני מסחר עם חזית מסחרית ומבנים משולבים של מסחר, הייטק, משרדים, מגורים ומגורים מיוחדים"

"בכניסה הדרומית לעיר שדרות, לאורך דרך מנחם בגין, בין "כיכר הרכבת" ל"כיכר המוזיקה", קיימת תוכנית למבני מגורים שאינה תואמת יותר את הכניסה לעיר שדרות הגדלה והמתפתחת", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "לאור זאת מוצגת תוכנית המעצבת מחדש את הכניסה לעיר, בדמות קומפלקס המשלב מבני מגורים, מבני מסחר עם חזית מסחרית ומבנים משולבים של מסחר, הייטק, משרדים, מגורים ומגורים מיוחדים, תוך כדי חלוקה מחדש של המגרש המקורי לשני מגרשים עצמאיים". 

בהתאם לכל אלו, התוכנית קובעת כי ייבנו במתחם 326 יחידות דיור – 170 מהן יחידות דיור מיוחד, ו-156 יחידות דיור "רגילות". אגב, במקור כללה התוכנית 68 יחידות דיור בלבד, כך שהשינוי משיג שתי מטרות: שינוי ועדכון אופי המתחם, והגדלת היצע הדיור. התוכנית מגדירה כי 20% מהדירות יהיו דירות קטנות – עד 80 מ"ר. במתחם יהיו גם 12,000 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 2,000 מ"ר שטחי מסחר, שייצרו את אותו עירוב שימושים מעודכן. הבינוי יהיה עד 11 קומות.

היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת י.ח דמרי. הקרקעות נמצאות בבעלות המדינה, ובאחזקתן של רשות מקרקעי ישראל וקרן קיימת לישראל. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל גיורא שפיר ממשרד גיורא שפיר אדריכלים; יועץ התחבורה הוא אילן מרכוס; המודד הוא יוסי כוכבי; ויועצת המים והביוב היא מהנדסת אירנה מייליך.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלקרן קיימת לישראלי.ח דמריאילן מרכוסאדריכל גיורא שפירתחנת הרכבת בשדרותמשרד גיורא שפיר אדריכליםיוסי כוכביאירנה מייליך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...