הופקדה תוכנית חדשה לג'לג'וליה: כוללת הקמת שכונת מגורים בת 419 יח"ד

הוועדה המחוזית הודיעה על הפקדתה של התוכנית, אשר תכלול גם הקמת מרכז תעסוקה על שטח של 13.5 דונם, ונוסף על כך גם 62 דונם עבור שטחי פנאי ונופש וכ-108 דונם של שטחים פתוחים

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה כי החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בג'לג'וליה הסמוכה לכפר סבא. התוכנית מתוכננת על קרקעות מדינה, בדרום-מערב היישוב, על שטח של כ-186 דונם, ובסמוך לצירי תחבורה מרכזיים - ממזרח נמצא כביש 444 ומצפון כביש 531. 

התוכנית כוללת 419 יחידות דיור חדשות, שייבנו במבני מגורים של חמש עד שש קומות, זאת בעוד אופי הבינוי ביישוב כיום הוא עד שלוש קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 84 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות. נוסף על שטחי המגורים החדשים, התוכנית מציעה הקמת מרכז תעסוקה על שטח של 13.5 דונם, בבינוי של ארבע עד תשע קומות. מדובר בסך הכול בתוספת של 17,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, ו-9,200 מ"ר עבור שטחי מסחר. 

בדצמבר 2020 החליט שר הפנים, אריה דרעי, לאמץ את ההמלצה של הוועדה הגאוגרפית לגבי שטח התוכנית, שחלקו בתחומי היישוב ג'לג'וליה וחלקו בשטח המועצה האזורית דרום השרון, ולהעבירו לסמכות המועצה המקומית ג'לג'וליה, למעט השטח בדרום התוכנית המיועד לתעסוקה"

כמו כן, התוכנית מקצה 4.5 דונם עבור שטחי ציבור, 62 דונם עבור שטחי ספורט ופנאי, וכן 32 דונם שטחים פתוחים - שמתוכם כ-23 דונם יוקצו לטובת פארק עירוני שבתחומו עובר נחל "קנה". התוכנית גובשה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון , ונערכה על ידי אדריכל אסף קשטן.

"בדצמבר 2020 החליט שר הפנים, אריה דרעי, לאמץ את ההמלצה של הוועדה הגאוגרפית לגבי שטח התוכנית, שחלקו בתחומי היישוב ג'לג'וליה וחלקו בשטח המועצה האזורית דרום השרון", נכתב בהודעת מנהל התכנון , "ולהעבירו לסמכות המועצה המקומית ג'לג'וליה, למעט השטח בדרום התוכנית המיועד לתעסוקה. ג'לג'וליה ודרום השרון הסכימו על חלוקת ההכנסות משטח זה המיועד לתעסוקה". 

התוכנית נותנת מענה למצוקת מחוסרי הדיור בחברה הערבית על קרקע מדינה. כמו כן, התוכנית מציגה תפיסה תכנונית עדכנית התורמת להתפתחות היישוב ומספקת יחידות מגורים בבנייה רוויה"

יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית נותנת מענה למצוקת מחוסרי הדיור בחברה הערבית על קרקע מדינה. כמו כן, התוכנית מציגה תפיסה תכנונית עדכנית התורמת להתפתחות היישוב ומספקת יחידות מגורים בבנייה רוויה, שטחי ספורט נרחבים, פארק עירוני ופארק לאורך נחל קנה לרווחת תושבי העיר".

נזכיר, כפי שפורסם כאן בספטמבר, כי החברה הממשלתית דירה להשכיר מקדמת ביישוב פרויקט ראשון במגזר הערבי לשכירות ארוכת טווח. מדובר בפרויקט בן 100 יחידות דיור, בארבעה או חמישה מבנים חדשים, וכלל יחידות הדיור בו יוקצו לשכירות ארוכת טווח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןדירה להשכירהמועצה האזורית דרום השרוןאריה דרעישירה ברנדהמועצה המקומית ג'לג'וליהאדריכל אסף קשטןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...