לקראת בוא הרק"ל והמטרו: עיריית חולון מעגנת את זכויות הבנייה לאורך צירי המתע"ן

הוועדה המקומית הודיעה על הפקדת תוכנית מתאר מפורטת שמטרתה "לצמצם את ההשפעה על מגרשים שיועדו בחלקם לשימושים שונים הנדרשים למתע"ן"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית חולון, מוטי ששון (ראובן קפוצ'ינסקי)ראש עיריית חולון, מוטי ששון (ראובן קפוצ'ינסקי)

הרכבת הקלה של גוש דן, כמו גם מטרו גוש דן – שתיים מתוכניות התשתית הגדולות ביותר בישראל כיום, וככל הנראה מהגדולות אי פעם – צפויות להשפיע מאוד על כל עיר ורשות שבהן תעבור. אחת הערים שיושפעו מכך לא מעט, ובאופן טבעי, בשל קרבתה לתל אביב, היא חולון. הקו הירוק של הרק"ל כולל שלל תחנות בתחומה, וחלקים משלושת קווי המטרו – M1, M2 ו-M3, מתוכננים לעבור גם הם בתחומה.

חלק מההכנות ל"קבלתן" של שתי התוכניות ברשויות השונות כולל הפקעת קרקעות, שינוי והשפעה על זכויות בנייה, שינוי ייעודים ועוד. מדובר במהלך טבעי של התוכניות הללו, שהוא חלק מהותי מתכנונן, מגיבושן ומיצירתן, עד להתהוותן בפועל. כחלק מההכנה לכך, החליטה הוועדה המקומית בחולון לגבש תוכנית שתאפשר שמירה על זכויות הבנייה שהיו קיימות עד להכנתן של התוכניות הגרנדיוזיות הללו, בחלקות שנמצאות לאורך קווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים).

מטרתה של תכנית זו היא לצמצם את ההשפעה על מגרשים שיועדו, חלק מהם, לשימושים שונים הנדרשים למתע"ן, זאת באמצעות הוראות שתאפשרנה ככל הניתן שמירה על זכויות הבנייה שהיו מוקנות לאותם מגרשים ערב אישורן של התוכניות למתע"ן"

"מטרתה של תכנית זו היא לצמצם את ההשפעה על מגרשים שיועדו, חלק מהם, לשימושים שונים הנדרשים למתע"ן", נכתב בדברי ההסבר. "זאת באמצעות הוראות שתאפשרנה ככל הניתן שמירה על זכויות הבנייה שהיו מוקנות לאותם מגרשים ערב אישורן של התוכניות למתע"ן, וקביעת הוראות לעניין קווי הבניין והתכסית שבאותם מגרשים. בהתאם לכך, התוכנית מיועדת לשנות את התוכניות התקפות, על תיקוניהן, החלות בתחום התוכניות למתע"ן. 

התוכניות המפורטות המדוברות משנות את הייעוד של חלקי מגרשים בתחום העיר, לדרך ולייעודים נוספים, לצורך שימושים ומתקנים שונים הנדרשים לקווי המתע"ן. לצד השמירה על היקפי הבנייה שהותר לבנות בשטחים השונים טרם אישור תוכניות הרק"ל והמטרו, התוכנית תאפשר קביעת הוראות בנוגע לקווי הבניין והתכסית שיחולו על מגרשים אלה".

לצד השמירה על היקפי הבנייה שהותר לבנות בשטחים השונים טרם אישור תוכניות הרק"ל והמטרו, התוכנית תאפשר קביעת הוראות בנוגע לקווי הבניין והתכסית שיחולו על מגרשים אלה"

כך, התוכנית כוללת כאמור, קביעת הוראות להגדלה או לחישוב זכויות הבנייה במגרשים הרלוונטיים; תאפשר קביעת הוראות לעניין קווי בניין במגרשים חדשים; ותאפשר קביעת הוראות לעניין תכסית הבנייה המותרת במגרשים חדשים. הוועדה המקומית היא היוזמת והמגישה של התוכנית, שמתפרסת על פני יותר מ-19,000 דונם. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל ומתכנן הערים צבי מוססקו.

נזכיר כי הקו האדום של הרכבת הקלה נמצא בהקמה בימים אלו; שלב א' של הקו הירוק, שעובר בשטח העיר חולון, נמצא בשלב התכנון המפורט; קווי המטרו השונים נמצאים בשלב הערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוטי ששוןעיריית חולוןזכויות בנייההוועדה המקומית לתכנון ובנייהמטרוהרכבת הקלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...