הנגב: הפקדת תב"ע למושב כמהין אושרה – בתום 13 שנים של המתנה

התוכנית תאפשר את הרחבת היישוב, כמו גם תסייע להקצאת קרקעות לעשר משפחות שממתינות זה תקופה לקרקע עבור ביתן • עם יישום התוכנית יוכל לגדול המושב לכ-100 משפחות

שיתוף הכתבה
המושב כמהין במבט מהאוויר (יח"צ)המושב כמהין במבט מהאוויר (יח"צ)

בסוף זה קרה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום החליטה בימים האחרונים על הפקדת התב"ע למושב כמהין שבתחומי המועצה האזורית רמת הנגב, לא רחוק מגבול ישראל-מצרים. במושב מתגוררות כיום כ-55 משפחות, מתוכן עשר משפחות שממתינות לקרקע לבניית בית הקבע שלהן במושב. 

התב"ע שאושרה להפקדה תאפשר, כאשר תאושר באופן סופי, את הקצאת הקרקע עבור המשפחות הללו, ולשטחים הללו יתווספו עוד 35 מגרשים לשיווק. בסך הכול צפוי לצמוח היישוב הקטן מ-55 משפחות לכ-100 משפחות, בתוך שנתיים.

זוהי בשורה של ממש עבור משפחות רבות המבקשות לבנות את ביתן בנגב. אנחנו ממשיכים יום-יום, שעה-שעה, לממש הלכה למעשה את חזונו של בן גוריון ליישוב ופיתוח הנגב, ועל כך גאוותנו הגדולה"

כמהין הוא מושב עובדים שיתופי באזור פתחת ניצנה, 70 ק"מ דרומית לבאר שבע. המושב הוקם בשנת 1988 על ידי גרעין נח"ל של תנועת המושבים ובסמוך לישוב נמצאת שמורת הטבע חולות עגור. המושב הוא בעל אופי חילוני חקלאי, ותושביו עוסקים בקחלאות ובמקצועות חופשיים. ענף הגידול העיקרי במושב הוא עגבניות שרי בחממות.

נציין כי ממש לאחרונה, בסוף החודש שעבר, אושרה בוועדה המחוזית תוכנית להקמת מתקן פוטו-וולטאי בשטחי כמהין, כחלק מהתוכנית הממשלתית למעבר לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות. התוכנית, בשטח של כמעט 130 דונם, נמצאת מצפון ליישוב, ומטרתה לאפשר את הקמתו של המתקן בשטחים החקלאיים של היישוב. על פי התוכנית, ההספק של המתקן יהיה כ-7.5 מגה-ואט חשמל, שישמשו את המושב עצמו בעיקרו. 
 
ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "זוהי בשורה של ממש עבור משפחות רבות המבקשות לבנות את ביתן בנגב. אנחנו ממשיכים יום-יום, שעה-שעה, לממש הלכה למעשה את חזונו של בן גוריון ליישוב ופיתוח הנגב, ועל כך גאוותנו הגדולה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תב"עהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמועצה אזוריתמושב כמהיןערן דורון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...