"תוכניות שאושרו לפי סעיף 23 יישארו בתוקפן לאחר התמ"א"

במנהל התכנון מבהירים את הסוגיה, בהמשך לפרסום מכתב התשובה להתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל • "המכתב עולה בקנה אחד עם החלטת המועצה הארצית"

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר. המנהל הוציא הבהרה מסודרת (דרור סיתהכל)מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר. המנהל הוציא הבהרה מסודרת (דרור סיתהכל)

מנהל התכנון מוציא הבהרה מיוחדת, על רקע מכתב התשובה של סמנכ"לית מנהל התכנון לרגולציה ברישוי, רות שורץ, לשאלת התאחדות האדריכלים ובוני הערים שפורסמה השבוע. כידוע, התשובה של שורץ עוררה תגובות רבות בענף הנדל"ן, בטענה כי זו קובעת למעשה שהתאריך הקובע לקבלת זכויות בנייה לפי תמ"א 38הוא יום ההגשה למערכת המקוונת של מנהל התכנון . כעת, אנשי המנהל מבהירים את הכוונה במלואה.

"בהמשך למכתבה של סמנכ"לית מנהל התכנון לרגולציה ברישוי, רות שורץ, בנוגע לתוכניות לפי סעיף 23 לתמ"א 38, מנהל התכנון מבהיר כי מטרת המכתב הייתה להבהיר כי המועד הקובע שנקבע בהחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הינו הגשת הבקשה להיתר ולא קליטת הבקשה או מועד מאוחר יותר", נכתב בהבהרה המיוחדת.

"המכתב עולה בקנה אחד עם החלטת המועצה הארצית", מוסיפים במנהל, "והוא מתייחס רק להיתרים מכוח התמ"א או מכוח תוכניות לפי סעיף 23 שנקבע בהן במפורש או במשתמע כי הן יפקעו עם פקיעת התמ"א. שאר התוכניות שאושרו לפי סעיף 23 לתמ"א, שלא נקבע בהן במפורש או במשתמע כי יפקעו עם פקיעת התמ"א, ימשיכו להישאר בתוקפן גם לאחר פקיעת התמ"א וניתן יהיה להגיש היתר מכוחן גם אחרי אוקטובר 2022".

כידוע, תמ"א 38 אמורה לפוג בעוד פחות משנתיים, דבר אשר מעלה שאלות רבות בענף באשר לימים שלאחריה. נדמה כי רבים נמצאים בימים אלו במרוץ נגד הזמן, במטרה להוציא לפועל כמה שיותר פרויקטים מסוג זה לפני סיומה של התוכנית. הסוגיה המדוברת היא דוגמה טובה לרגישות העניין ולהד הגדול שיוצר כל נושא הקשור בביטולה המתקרב של התוכנית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתתמ"א 38דלית זילברהתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראלרות שורץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...