ו. המשנה הכריעה: תוכנית "אמירי גן" בזכרון יעקב מאושרת

התוכנית למלונאות ולמגורים, שבין המושבה לבין קיבוץ מעיין צבי, זכתה להתנגדויות רבות – כולל ערר מטעם המועצה המקומית • החלטת ועדת המשנה לעררים, במלואה – בכתבה

שיתוף הכתבה
איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה. החלטת הוועדה אושרה בוועדת המשנה לעררים (דב גרינבלט)איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה. החלטת הוועדה אושרה בוועדת המשנה לעררים (דב גרינבלט)

תוכנית "אמירי גן" שבתחומי המועצה המקומית זכרון יעקב מאושרת – למרות התנגדויות שונות שהוגשה סביבה, וכן ערר מטעם המועצה המקומית עצמה. כך קבעה לפני ימים אחדים ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ובכך העניקה אור ירוק לתוכנית, שתאפשר הקמת מלון חדש בן 120 חדרים, שטחי מגורים ושטחי תעסוקה מסחר.

מדובר בתוכנית המציעה מתחם מלונאות ומגורים בין זכרון יעקב לבין הקיבוץ הסמוך מעיין צבי. היא חולשת על 12.5 דונם, מאפשרת הקמת 160 חדרי מלון ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-2,800 מ"ר, ובעדכון שלה מוסיפה עוד 1,450 מ"ר שטחים עיקריים למגורים (עבור שמונה יחידות דיור) בחלקה הצפוני.

המלון בזכרון יעקב. הדמיה: אורן אדריכליםהמלון בזכרון יעקב. הדמיה: אורן אדריכלים

לתוכנית הוגשו התנגדויות שונות מטעם תושבים באזור, וכן התנגדות מטעם חברת החשמל, ולאחר בחינתן החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה לאשר אותה בתנאים. על כך הגישה המועצה המקומית זכרון יעקב (שלא הייתה בין מגישי ההתנגדויות לתוכנית) ערעור אל ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית, שבו טענה בין היתר כי "הוספת ייעוד המגורים (בעדכון התוכנית) אינו פסול כשלעצמו, אולם העובדה שהזכויות למלונאות אינן נגרעות ולמעשה מוכפלות, יוצרת בינוי מסיבי המפריע לסביבה. ביטול ייעוד המגורים יאפשר בינוי למלונאות באופן יעיל ונמוך יותר, המשתלב סביבתית ונופית ושיפגע פחות בסביבה כולה".

הוועדה המחוזית איזנה כראוי בין השיקולים השונים: בין הרצון לנצל את הקרקע באופן אופטימלי ובכפוף לחובה לשמור על הזכויות הקיימות למלונאות, והשיקולים הנופיים והסביבתיים; ובין הפגיעה בתושבי השכונה"

חברות ועדת המשנה לעררים, בראשות עו"ד שמרית גולן, קבעו כי "הוועדה המחוזית איזנה כראוי בין השיקולים השונים: בין הרצון לנצל את הקרקע באופן אופטימלי ובכפוף לחובה לשמור על הזכויות הקיימות למלונאות, והשיקולים הנופיים והסביבתיים; ובין הפגיעה בתושבי השכונה, אשר תתמצה בעלייה לגובה בקומה נוספת, שלא תהווה תוספת משמעותית לפגיעה הנופית המאושרת והמתוכננת ממילא במיקום זה. יש לציין כי מדובר באזור פרברי של היישוב ולא במרכז ההיסטורי של המושבה, ועל כן מדובר בהשפעה זניחה על הסביבה הבנויה הסמוכה לשטח התוכנית". הערעור נדחה ברוב קולות, על הסף ולגופו. יש לציין כי חבר הוועדה, ג'בר חמוד, היה בעמדת מיעוט בדיון. 

לצפייה בהחלטה במלואה לחצו כאן
לעיון באישור הרשמי מטעם הוועדה המחוזית לחצו כאן

בהתאם לכך, נסללה הדרך להקמת המלון ומתחם המגורים שלצידו. המלון עתיד להשתרע על שטח בנוי של 10,000 מ"ר, על קרקע שרכשה חברת אמירי גן מידי הקיבוץ הסמוך לפני כתשע שנים. כעת יפעל היזם עודד תורג'מן, מבעלי חברת אמירי גן, להוצאת היתר להקמת המלון – במקביל למגעים שמתנהלים בימים אלו עם כמה חברות מלונאיות בינלאומיות בנוגע לניהול המלון. על פי ההערכות, עלות הקמת המלון היא 150 מיליון שקל.

היזם תורג'מן, מבעלי החברת המקימה את המלון: "אני מברך על כך שהוועדה מאפשרת לנו סוף-סוף להתקדם ולהוציא לדרך את הפרויקט החשוב הזה. זכרון יעקב וסביבתה ייהנו מתנופה ומצמיחה נדל"נית ותיירותית בשנים הקרובות, ואנחנו שמחים להיות חלק מכך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית אמירי גןהמועצה המקומיתהוועדה המחוזית לתכנון ובניהועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובנייהאיתמר בן דודאמירי גןעודד תורג'מןעו"ד שמרית גולן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...