אושרה למתן תוקף תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בנתניה

הוועדה המחוזית מרכז סיפקה את האישור, שיאפשר גם הקמת מסוף תחבורה ציבורית, מרכז מסחרי, מוסדות חינוך ופארק על שטח של 113 דונם .

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)

שכונה חדשה במזרח העיר נתניה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, אישרה למתן תוקף תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בעיר. התוכנית כוללת כ-3,500 יחידות דיור, שיוקמו במבני מגורים בני 20 עד 28 קומות ובמבני מגורים בני עד תשע קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 700 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות, ו-400 יחידות יוקצו עבור דיור מוגן. 

התוכנית, המתפרשת על פני שטח של 875,000 מ"ר, גובלת ממערב בשכונת עמליה, בשכונת נאות גנים ובשכונת קריית השרון – מהשכונות החדשות האחרונות שנבנו בעיר; מדרום למתחם נמצא בית עלמין, וממזרח היישוב נורדיה. התוכנית מחולקת למתחמי משנה, כך שכל תת-מתחם יוכל לקום בנפרד ויכלול מערך תנועה ושירותי ציבור נדרשים. התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , ונערכה על ידי אדריכל דורון צוף ואדריכלית איילת הוקמן.

כ-90 דונם בתוכנית ישמשו למבני ציבור: בדרום התוכנית מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים יפוזרו וימוקמו במתחמי המשנה

החיבור למרקם העירוני הקיים בעיר יתבסס על שלוש כניסות ראשיות, אחת מהן היא כניסה מרחוב האלונים, שתהפוך לציר מזרח-מערב מרכזי אשר יוביל מחורשת הסרג'נטים ממערב עד לפארק העירוני החדש. לאורך הציר יהיו שבילי אופניים וגינון נלווה, ובמרכזו מרכז מסחרי גדול ומעליו דיור מוגן; כ-90 דונם בתוכנית ישמשו למבני ציבור: בדרום התוכנית מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים יפוזרו וימוקמו במתחמי המשנה.

ממזרח לשכונה מתוכנן פארק לינארי על שטח של 113 דונם, שישתלב עם האופי החקלאי שבסביבתו. לאורך הפארק יתוכננו שבילי אופניים, מסלולי ריצה וטיול ומתחמי כושר. במרכז הפארק יתוכנן אמפי פתוח גדול, שיאפשר קליטת קהל. השביל המרכזי במתחם יתוכנן ויעוצב כטיילת המשלבת הצללה, שבילי אופניים, אזורי כושר וגינון. מהטיילת יהיו חיבורים לגינות קטנות שבהן מתקני משחק, גינות כלבים, גינות קהילתיות, מתקני ספורט ואזורי שהייה מוצלים.

בהיבט התחבורתי התוכנית מתנה את היקפי הבנייה בד בבד עם הקמת כבישי הגישה והתחבורה הציבורית. כמו כן, התוכנית מתווה כביש עוקף חדש לנתניה במזרחה, כביש שיחבר את דרך 57 מצפון (המובילה מנתניה לכפר יונה) עם כביש 561 המתוכנן מדרום, וחלק מהיקפי הבנייה מותנים ביצירת חיבור לכבישים אלו. 

התוכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, בשילוב התשתיות הנלוות, שיספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם ייתן מענה לצורכי התחבורה של תושבי העיר וסביבתה"

בצפון התוכנית מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית, והיא כוללת הנחיות להתוויית קווי תחבורה ציבורית לשירות השכונה וחיבורה למערכת הדרכים העירונית, בין השאר באמצעות נת"צ מכביש 57 עד לרחוב האלונים. כמו כן, כתנאי להתחלת הבנייה נדרש מסמך לתפעול התחבורה הציבורית. נוסף לכל אלה, רשת שבילי אופניים תחצה את כל המתחם ותקשר בין חלקי העיר השונים. כמו כן, בתוכנית מושם דגש בהליכה רגלית, עם רוחב מדרכות מתוכנן של שלושה מטרים לכל הפחות. 

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של נתניה, תוך מתן דגש על איכות חיי התושבים. התוכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, בשילוב התשתיות הנלוות, שיספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם ייתן מענה לצורכי התחבורה של תושבי העיר וסביבתה, מוסדות ציבור על עירוניים, ופארק גדול לרווחת התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזאדריכלית איילת הוקמןשירה ברנדמשרד דורון צוף זילברברג אדריכליםאדריכל דורון צוףמזרח נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...