המחוזית חיפה אישרה את הקמת "שכונת זכרונה" בזכרון יעקב

מתוך כלל יחידות הדיור, 250 יוקצו עבור דיור מוגן, ו-247 יהיו יחידות דיור קטנות • הבינוי בתוכנית יהיה עד תשע קומות • 3,200 מ"ר של שטחי מסחר ישולבו בחלק ממבני המגורים

שיתוף הכתבה
זכרון יעקב (שאטרסטוק)זכרון יעקב (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה בראשות איתמר בן דוד החליטה לאשר אתמול (ג') תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בזכרון יעקב, "שכונת זכרונה". התוכנית כוללת הקמת 1,236 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני עד תשע קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 250 יוקצו עבור דיור מוגן ו-247 יחידות דיור יהיו דירות קטנות. 

נוסף על יחידות הדיור כוללת התוכנית תוספת של 38 דונם של שטחים פתוחים, מתוכם יוקצה שטח לטובת פארק במרכז השכונה. התוכנית כוללת את חיבור הפארק בין השטחים הציבוריים הפתוחים ביישוב, לבין "גן ירון" הקיים. כמו כן, התוכנית מקצה 3,200 מ"ר לשטחי מסחר, שישולבו במבני המגורים הפונים אל הפארק שבלב השכונה.

התוכנית כוללת שימושים שונים ומייעלת את הפריסה של הבינוי, כך שהותירה במעטפת שטחים פתוחים שמורים שמשתלבים עם השטחים הפתוחים שעוטפים את היישוב"

התוכנית ממוקמת בצפון-מזרח היישוב, על שטח של 425 דונם - בהם שטחי מדינה ובהם קרקעות פרטיות - וכוללת הליך איחוד וחלוקה. שטח התוכנית הוגדר לפיתוח עירוני במסגרת תמ"א 35 ובמסגרת תוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6), וקידומה מתואם עם תוכנית המתאר הכוללנית המופקדת ליישוב.

בהיבט התחבורתי מציעה התוכנית שלושה חיבורים שונים לכביש אזורי 652, המקשר בין זכרון יעקוב לבנימינה ולפרדס חנה-כרכור שמדרומה. כמו כן יוקמו במסגרת התוכנית שבילי הולכי רגל ואופניים, שיחברו בין השכונה החדשה לבינוי הקיים. התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , וקודמה על ידי צוות מקצועי רב-תחומי בהובלת עורכי התוכנית ממשרד לייטרסדוף אדריכלים ומתכננים.

צפיפות המגורים בשכונה תעמוד על 9.8 יחידות דיור לדונם, זאת בדומה לצפיפות הקיימת כיום בשכונת "חלומות זכרון" הסמוכה. ממנהל התכנון נמסר כי לתוכנית הוגשו כמה התנגדויות, בעיקר בנוגע לצפיפות המוצעת ולגובה המבנים בתוכנית. "הוועדה דנה בהתנגדויות והחליטה לאשר את התוכנית כפי שהופקדה, מאחר שהיקפי הבנייה ואופי הבינוי יאפשרו מגוון, ייעלו את השימוש בקרקע וינצלו היטב את הטופוגרפיה - ואף יתאימו לשכונה הסמוכה הקיימת", נמסר בהודעת המנהל. 

הוועדה דנה בהתנגדויות והחליטה לאשר את התוכנית כפי שהופקדה, מאחר שהיקפי הבנייה ואופי הבינוי יאפשרו מגוון, ייעלו את השימוש בקרקע וינצלו היטב את הטופוגרפיה - ואף יתאימו לשכונה הסמוכה הקיימת"

נוסף על כך הוועדה ציינה בהחלטתה באשר לאישור התוכנית כי מדובר בחטיבת קרקע גדולה "שנדרש לייצר בה צפיפות שתאפשר את הגידול של היישוב, המצוי באזור ביקוש, כדי שתיתן מענה להתפתחות היישוב בעתיד. יצוין, באשר לגובה המבנים בתוכנית, כי אין מדובר בבנייה החורגת מהשכונה הסמוכה הקיימת".

המחוזית חיפה אישרה את הקמת המחוזית חיפה אישרה את הקמת

בספטמבר 2019 הופקדה תוכנית המתאר הכוללנית לזכרון יעקב על ידי הוועדה המחוזית. זו כוללת תוספת של כ-4,200 יחידות דיור עבור יעד אוכלוסייה של 37,000 תושבים עד שנת 2040. התוכנית מאפשרת את הגדלת היישוב עד לכ-15,700 יחידות דיור – ועיקר התוספת תהיה בשכונת "זכרונה" שאושרה כעת.

מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד: "מדובר בתוכנית חשובה, המספקת ליישוב דיור בבינוי מגוון שחסר בו כיום, הן לאוכלוסייה צעירה והן לאוכלוסייה מבוגרת יותר. התוכנית כוללת שימושים שונים ומייעלת את הפריסה של הבינוי, כך שהותירה במעטפת שטחים פתוחים שמורים שמשתלבים עם השטחים הפתוחים שעוטפים את היישוב".

רפי אלמליח, מנהל בכיר באגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י: "מדובר בתוכנית אשר נותנת מענה לביקושים הגדולים ליח"ד בזכרון יעקב. התכנית מציעה מגורים איכותיים במקום אטרקטיבי, תוך השתלבות עם הטופוגרפיה וחשיפה של המגורים לנוף הפתוח סביב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןליאת פלדאיתמר בן דודתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהשכונת זכרונהמתכננת מחוז חיפה במנהל התכנוןמשרד לייטרסדוף אדריכלים ומתכנניםשכונת חלומות זכרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...