הופקדה תוכנית המתאר ליישוב בית דגן

התוכנית "מתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח היישוב" – במטרה לספק מענה לאוכלוסייה של כ-19,000 תושבים • כוללת גם תוספת של 128 דונם שטחים פתוחים

שיתוף הכתבה
בית דגן (שאטרסטוק)בית דגן (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז החליטה אתמול (ב') על הפקדת תוכנית מתאר כוללנית ליישוב בית דגן. התוכנית מתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח היישוב, מתוך מטרה מרכזית לספק מענה ליעד אוכלוסייה של כ-19,000 תושבים. 

תוכנית המתאר חלה בכל מרחב התכנון של היישוב. היא מציעה להרחיב אותו על ידי הקצאת 450 דונם שטחי פיתוח חדשים, שנמצאים כיום בתחום מועצה אזורית שדות דן, מהלך שמצריך שינוי גבולות שיפוט ומרחבי תכנון. הרחבה זו כוללת תוספת של 2,460 יחידות דיור, ועיקר הבנייה החדשה למגורים תיעשה בדרום הישוב, בהתאם למגבלות הרעש של נתב"ג. 

התוכנית מנצלת את השטחים שלא ניתן לבנות בהם למגורים בשל מגבלות הרעש משדה"ת, וקובעת בהם שטחים לתעסוקה הכוללים כ-379,000 מ''ר על מנת לאפשר ליישוב בסיס כלכלי

נוסף על כך, התוכנית מנצלת את השטחים שלא ניתן לבנות בהם למגורים בשל מגבלות הרעש משדה"ת, וקובעת בהם שטחים לתעסוקה הכוללים כ-379,000 מ''ר על מנת לאפשר ליישוב בסיס כלכלי. לצד זה נותנת התוכנית ביטוי לאופי הקהילתי של היישוב במרחבים הציבוריים בכלל ובמרכז היישוב בפרט, תוך שמירה על בנייה נמוכה יחסית (מרקמית). כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של 128 דונם של שטחים פתוחים, ויצירת רשת ירוקה שתחבר בין שטחי הציבור הפתוחים ובין השטחים הפתוחים הסובבים את היישוב.

התוכנית מעניקה תשומת לב גם להיבט התחבורתי, וכוללת שיפור של מערכת התנועה ביישוב ושילובה עם המרחב הסובב על ידי פיתוח דרכי גישה, וכניסה נוספת ליישוב מכיוון כפר חב"ד. נכון להיום מונה היישוב בית דגן, הממוקם במרכז הארץ, כ-7,100 תושבים. הוא גובל בכבישים הארציים 44 ממערב, 1 ממזרח ו-412 מצפון.

מדובר בתכנון ראוי שנותן מענה תכנוני הולם למגבלות הרעש מנתב"ג, ולהמשך התפתחות היישוב בעשורים הבאים בהיבטי התשתיות, שטחי הציבור ויצירת שטחים פתוחים איכותיים הדרושים לרווחת הציבור"

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "לצד הגדלת יעד האוכלוסייה בבית דגן, התוכנית מבטיחה יישוב בעל בסיס כלכלי איתן וארוך טווח, שמאפשר מתן שירותים איכותיים לתושבים. מדובר בתכנון ראוי שנותן מענה תכנוני הולם למגבלות הרעש מנתב"ג, ולהמשך התפתחות היישוב בעשורים הבאים בהיבטי התשתיות, שטחי הציבור ויצירת שטחים פתוחים איכותיים הדרושים לרווחת הציבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןנתב"גהוועדה המחוזית לתכנון ובניהתוכנית מתארשירה ברנדתוכנית מתארשדה התעופה בן גוריון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...