18 מגרשים באזור התעשייה הדרומי שווקו בהצלחה

מדובר במגרשים לתעשייה קלה ומלאכה, ששווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל ונסגרו כולם עם זוכים • השטח הכולל של המגרשים הזוכים – 54,524 מ"ר • המחיר הממוצע למ"ר – פחות מ-700 שקל

שיתוף הכתבה
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. שיווק המגרשים הצליח בגדול (עיריית אופקים)ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. שיווק המגרשים הצליח בגדול (עיריית אופקים)

האם אופקים בדרך להפוך לדבר הבא בתחום התעשייה – לכל הפחות באזור הדרום והנגב המערבי? לא פחות מ-18 מכרזים של רשות מקרקעי ישראל למגרשי תעשייה באזור התעשייה שקד שבדרום העיר נסגרו לאחרונה בהצלחה, עם עשרות הצעות שהוגשו וחברות זוכות מכל רחבי הארץ.

המכרזים שווקו בסכום כולל של 38,136,536 שקל, סכום שבתוכו נכללות גם הוצאות הפיתוח שנדרשו לכל מגרש . המגרש שנסגר בסכום הגבוה ביותר הוא מגרש בשטח 7,048 מ"ר, שעליו תשלם חברת בית עמית ארלוזרוב רמת גן 55 שותפות כללית 4,620,352 שקל, בתוספת 1,756,460 שקל הוצאות פיתוח – משמע כ-6.37 מיליון שקל בסך הכול.

מעט בכל המכרזים הוגשו יותר מעשר הצעות, ובכמה מהם קרוב ל-20, כך שלמעשה מספר ההצעות הכולל ל-18 המגרשים עמד על כ-200 – מספר אשר ממחיש היטב את הביקוש הגדול, והמפתיע למדי, למכרזים אלו

אפשר לראות במכרז הזה מכרז מייצג לכלל המכרזים ששווקו בהצלחה באזור התעשייה החדש של אופקים, שכן הוגשו עבורו לא פחות מ-17 הצעות: כמעט בכל המכרזים הוגשו יותר מעשר הצעות, ובכמה מהם קרוב ל-20, כך שלמעשה מספר ההצעות הכולל ל-18 המגרשים עמד על כ-200 – מספר אשר ממחיש היטב את הביקוש הגדול, והמפתיע למדי, למכרזים אלו.

סך הכול השטח שעליו חולשים 18 המגרשים הוא 54,524 מ"ר, כך שבחישוב מהיר אפשר לגלות כי המחיר הממוצע למ"ר הוא פחות מ-700 שקל. לשם השוואה, בחודש פברואר האחרון שווקו בהצלחה שטחי תעשייה באזור התעשייה חמן (חבל מודיעין, סמוך לשוהם) בסכומים שנעו בין כ-2,700 לכ-4,816 שקל למ"ר; בספטמבר 2019 שווקו בגדרה שטחי תעשייה בסכומים של יותר מ-3,000 שקל למ"ר. עם זאת חשוב לציין כי בשני המקרים הללו מדובר בשטחי אחסנה, שנחשבים כיום למבוקשים מאוד בסקטור הנדל"ן לתעשייה.

אזור התעשייה חולש על פני 708 דונם. 18 שטחי התעשייה ששווקו בהצלחה רבה כל כך הם הראשונים המשווקים על ידי רמ"י בעיר, מה שעשוי להסביר את הביקוש הגדול להם

אזור התעשייה הדרומי של אופקים, אזור התעשייה שקד, חולש על פני 708 דונם. הוא מוקם ביוזמת עיריית אופקים, בתוכנית שיצאה לדרך בשנת 2017. 18 שטחי התעשייה ששווקו בהצלחה רבה כל כך הם הראשונים המשווקים על ידי רמ"י בעיר, מה שעשוי להסביר את הביקוש הגדול להם. חשוב לזכור שאופקים נמצאת על ציר מרכזי בדרום הארץ, בין אשקלון לבאר שבע, סמוך לנתיבות וליישובי עוטף עזה, כמו גם לרצועת עזה עצמה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמבני תעשייהעיריית אופקיםאיציק דנינואזור התעשייה שקד באופקיםמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...