קריית המדע בבאר שבע:להקמת בית המלון במתחם

חברת אלין ק. יזום פרויקטים היא החברה הזוכה במכרז, שפורסם לראשונה במרץ 2019 ומאז נדחה כמה פעמים• שטח הקרקע, בתחומי קריית המדע הנבנית, הוא 15,848 מ"ר

שיתוף הכתבה
פארק ההייטק בבאר שבע, שעל בסיסו מוקמת קריית המדע (שאטרסטוק)פארק ההייטק בבאר שבע, שעל בסיסו מוקמת קריית המדע (שאטרסטוק)

הדברים מתחילים אט-אט למצוא את מקומם בקריית המדע החדשה שנבנית בימים אלו בצפון העיר באר שבע: המכרז להקמת המלון בשטחי הקריה נסגר לאחרונה בהצלחה – לאחר כמה וכמה דחיות של המועד האחרון לסגירתו – והזוכה בו היא חברת אלין ק. יזום פרויקטים, שתחכור את הקרקע תמורת 7,181,818 שקל.

המכרז להקמת המלון פורסם לראשונה במרץ 2019, אך מאז, כאמור, התבצעו כמה וכמה דחיות במועד האחרון לסגירתו. כפי שפרסמנו כאן באוגוסט 2019, המכרז במקורו היה אמור להיסגר בסוף נובמבר 2019, אך יעד זה נדחה למרץ 2020 ובסופו של דבר נסגר רק כעת – יש להניח שגם בשל התפרצות מגפת הקורונה.

ההצעה של החברה הזוכה הייתה גבוהה בכמעט ארבעה מיליון שקל מההצעה השנייה בגובהה. מחיר השומה שנקבע היה גבוה יותר ממחיר הזכייה – 8,800,000 שקל

חברת אלין ק. יזום פרויקטים התמודדה מול שתי חברות נוספות על הקרקע, אך ההצעה שלה הייתה גבוהה בכמעט ארבעה מיליון שקל מההצעה השנייה בגובהה. יש לציין כי מחיר המינימום שנקבע למגרש הוא 2,244,000 שקל, ואילו מחיר השומה שנקבע היה גבוה יותר ממחיר הזכייה – 8,800,000 שקל. 

המלון עצמו אמור להכיל 300 חדרים, וכך הוא יהיה השני בלבד בעיר שמציע כמות חדרים בסדר גודל כזה. הקרקע שתחכור החברה הזוכה מתפרסת על פני 15,848 מ"ר, והיא לא תידרש לשלם כל הוצאות פיתוח במסגרת המכרז. בהקשר זה יש להזכיר כי במרץ האחרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום את הפקדת התוכנית המפורטת להקמת שני מלונות נוספים בעיר, בשכונת פארק הנחל הנבנית בימים אלו – שני מלונות בני שמונה קומות, ובשניהם יחד 400 חדרים. 

קריית המדע תהיה למעשה מתחם תעסוקה שיכלול בין היתר פארק מדע וקמפוס טכנולוגי-צבאי. לצד המלון החדש היא גם תציע 190 יחידות דיור לדיור מיוחד - ו-410,930 מ"ר שטחי תעסוקה

קריית המדע, שמוקמת בימים אלו ליד אוניברסיטת בן גוריון, תהיה למעשה מתחם תעסוקה שיכלול בין היתר פארק מדע וקמפוס טכנולוגי-צבאי. לצד המלון החדש היא גם תציע 190 יחידות דיור לדיור מיוחד - ו-410,930 מ"ר שטחי תעסוקה. על פי דברי ההסבר קריית המדע בבאר שבע מוקמת "לטובת קידום פיתוח טכנולוגי מדעי ויצירת מקומות תעסוקה".

באשר לפרויקט גדול נוסף הקשור בבאר שבע ובפיתוח הנגב – מעבר קריית המודיעין למרחב ליקית בסמוך לעיר – קיים לאחרונה ראש העיר, רוביק דנילוביץ', שיחה משותפת עם שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, בני גנץ, השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון ומנכ"ל משרד הביטחון הנכנס, האלוף במיל' אמיר אשל. "השיחה התמקדה בחשיבות שבקבלת החלטה מיידית, לפתיחת מעטפות המכרז ולבחירת החברה שתקים את קריית המודיעין", דיווח ראש העיר, והכריז כי להערכתו כבר בשבועות הקרובים יינתנו בשורות חשובות בעניין.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםעיריית באר שבעענף התיירותקריית המדערוביק דנילוביץ'קריית המודיעין בנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...