מתוך עשרה מכרזי מחיר למשתכן בב"ש ובטבריה-רק שניים נסגרו בהצלחה

בשני המכרזים ששווקו בהצלחה, בשכונת הפארק החדשה בבאר שבע, זכתה חברת א.ג בוסקילה עבודות בנייה – שהייתה היחידה שהגישה הצעה • המחיר שהציעה: 7,656 שקל למ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת הפארק בבאר שבע. רק שני מכרזים מתוך שמונה נסגרו בהצלחה (רשות מקרקעי ישראל)הדמיית שכונת הפארק בבאר שבע. רק שני מכרזים מתוך שמונה נסגרו בהצלחה (רשות מקרקעי ישראל)

מתנת פרידה עגומה מתוכנית מחיר למשתכן ? בעודנו ממתינים להחלטה בנוגע להמשכה של תוכנית מחיר למשתכן, לאחר סיום כהונתו של הוגה התוכנית, שר האוצר משה כחלון, וכניסתו לתפקיד של שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, נסגרו לאחרונה עשרה מכרזי מחיר למשתכן בטבריה ובבאר שבע. מתוך עשרה אלו, רק שניים – שניהם בבאר שבע – נסגרו בהצלחה, ואילו שמונה נסגרו מבלי שהוגשה עבורם ולו הצעה אחת.

המכרזים שפורסמו מתייחסים לבנייה בשכונת "טבריה המושבה" ובשכונת הפארק בבאר שבע. בטבריה פורסמו שני מכרזים, לבניית 72 יחידות דיור; בבאר שבע, בשכונת הפארק הגדולה שבדרום-מזרח העיר מדובר על מכרזים להקמת 637 יחידות דיור, שמהם שווקו בהצלחה רק שניים, כאומר, לבניית 114 יחידות דיור, שאותן תבנה חברת א.ג בוסקילה עבודות בנייה. באחוזים, מדובר על 16% בלבד מיחידות הבנייה שפורסמו בעשרת המכרזים הללו.

חברת א.ג בוסקילה, הזוכה בשני המכרזים בשכונת הפארק, הציעה עבור השטחים הזוכים מחיר של 7,656 שקל למ"ר, לעומת מחרי מקסימום שנקבע במכרז על 7,700 שקל למ"ר. מדובר בשטחים שמתפרסים יחד על פני 9,175 מ"ר. א.ג בוסקילה תשלם במסגרת הזכייה גם 21,758,214 שקל הוצאות פיתוח. אגב, החברה הזוכה הייתה היחידה שהגישה הצעה לשני המכרזים.

בבדיקה שערכנו מתברר כי כישלון מכרזי מחיר למשתכן בטבריה אינו דבר חדש: מאז יוני 206, אז פורסם המכרז הראשון של מחיר למשתכן בעיר, פורסמו 42 מכרזים שונים בטבריה. מתוכם, רק חמישה מכרזים נסגרו עם זוכים, ואילו כל היתר – 37 במספר – נסגרו לאחר שלא הוגשה אליהם ולו הצעה אחת. באחוזים, שיעור המכרזים בטבריה שנסגרו בהצלחה, מתוך כלל מכרזי מחיר למשתכן בעיר, הוא 11% בלבד.

שכונת "טבריה המושבה" היא שכונה חדשה, שנחשבת לגדולה ביותר בטבריה. היא משתרעת על פני כ-648 דונם וכוללת כ-2,000 יחידות דיור חדשות. היא נמצאת בחלקה הדרום-מערבי של טבריה, ומורכבת הן מבתים צמודי קרקע והן מבנייה רוויה.

בבאר שבע המצב מעט טוב יותר, אם כי גם שם רוב המכרזים שפורסמו לא נסגרו עם זוכים. לעומת טבריה, הסיבות לסגירת המכרזים בבאר שבע ללא זוכים כללו גם הצעות לא תקינות או בחירה של הזוכה במתחם אחר, כך שניתן, אולי, לראות בכך נסיבות מקלות.

שכונת הפארק בבאר שבע, או שכונת פארק הנחל, היא שכונה גדולה שתוקם ביציאה מהעיר, סמוך למתחם איקאה החדש. היא תכלול 5,000 יחידות דיור, על פני 5,3000 דונם, ותציע גם אגם מלאכותי, אשר שטחו 90 דונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםמחיר למשתכןמשה כחלוןשכונת פארק הנחליעקב ליצמןשכונת טבריה המושבהמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...