לקראת פינויו של האצטדיון העירוני באשדוד?

התוכנית, ברובע א' בעיר, כוללת הקמת 974 יחידות דיור חדשות, במקום האצטדיון ועוד כמה עשרות דירות ישנות שנמצאות סביבו כיום • היא נהגתה לראשונה ב-2009

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית ההתחדשות העירונית לרובע א' באשדוד (אדריכלית אילה רונאל)הדמיית תוכנית ההתחדשות העירונית לרובע א' באשדוד (אדריכלית אילה רונאל)

האם התוכנית להריסת אצטדיון הי"א הישן באשדוד ולהתחדשות האזור תצא סוף-סוף אל הפועל? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום פרסמה לאחרונה למתן תוקף תוכנית התחדשות עירונית לפינוי-בינוי במתחם שברובע א' במרכז העיר – תוכנית להקמת 12 מבני מגורים חדשים בשטח של 38 דונם, שיכללו 974 יחידות דיור חדשות. 390 יחידות דיור יהיו דירות קטנות.

התוכנית להריסת האצטדיון העירוני הקיים, וכן בניינים ישנים שנמצאים סביבו, נהגתה כבר ב-2009, ונידונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ב-2016. בספטמבר 2017 היא אף הופקדה על ידי הוועדה המחוזית, אך רק כעת – כמעט שלוש שנים אחרי, היא מפורסמת למתן תוקף.

לקראת פינויו של האצטדיון העירוני באשדוד?לקראת פינויו של האצטדיון העירוני באשדוד?

התוכנית, המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל ועיריית אשדוד, נמצאת בין הרחובות ההסתדרות, ראשונים וז'בוטינסקי, ובמסגרתה יוקמו במתחם מבני מגורים בני 24-10 קומות: מבני המגורים הגבוהים יותר יוקמו כלפי רחוב ז'בוטינסקי, וכלפי רחוב ההסתדרות ייבנו מבנים שבהם עד 14 קומות בלבד. 

נוסף על יחידות הדיור, התוכניות למתחם כוללות תוספת של כ-10,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכן כ-1,850 מ"ר עבור שטחי מסחר, בחזית רחוב ז'בוטינסקי ובפינת רחוב הראשונים. כמו כן, יוקמו במתחם כ-8 דונמים של שטחים פתוחים, שבילים, פינות ישיבה, מתקני משחק וספורט לרווחת התושבים. העורכת הראשית של התוכנית היא האדריכלית אילה רונאל.

שישה מבני מגורים ישנים יוחלפו בבנייה חדשה ומודרנית, ותוקצה עתודת קרקע משלימה להתחדשות עירונית נוספת בעיר. מעגלים אלה של התחדשות עירונית בעיר עתידים להתרחב מאוד"

התוכנית הינה חלק ממהלך כולל להתחדשות עירונית ברובע א' באשדוד. האצטדיון הישן של אשדוד, שעדיין משמש את קבוצות הכדורגל העירוניות דרך קבע, מתוכנן לעבור לחלקה הצפוני של העיר - כחלק מתוכנית "קריית פארק לכיש" שאושרה זה מכבר על ידי הוותמ"ל. 

מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי "מדובר בתוכנית התחדשות עירונית חשובה ברובע הוותיק של העיר. התוכנית כוללת התחדשות עירונית של שישה מבני מגורים ישנים שיוחלפו בבנייה חדשה ומודרנית, וכן עתודת קרקע משלימה להתחדשות עירונית נוספת בעיר. מעגלים אלה של התחדשות עירונית בעיר עתידים להתרחב מאוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהתחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובניהתומר גוטהלףהאצטדיון העירוני באשדודאצטדיון הי"א באשדודעיריית אשדודאדריכלית איילה רונאלרובע א' באשדוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...