אחד מכל עשרה קבלני שיפוצים: "אירעה תאונה במקום עבודתי בשנה האחרונה"

כך עולה מסקר שקיימה התאחדות קבלני השיפוצים • ההתאחדות סיכמה על קורס חדש לבטיחות בעבודה, המשותף לה ולמוסד לביטוח לאומי, בהשתתפות כ-500 קבלנים

שיתוף הכתבה
בטיחות באתרי הבנייה. 8% מהקבלנים מצהירים כי קבלן אחר נפגע בסביבתם (שאטרסטוק)בטיחות באתרי הבנייה. 8% מהקבלנים מצהירים כי קבלן אחר נפגע בסביבתם (שאטרסטוק)

10% מקבלני השיפוצים העידו כי במקום עבודתם אירעה תאונת עבודה בשנה האחרונה. כך עולה מסקר שביצעה לאחרונה התאחדות קבלני השיפוצים בקרב חבריה, המונים כ-1,500 איש. עוד עולה מממצאי הסקר כי 8% נוספים מהנשאלים אמרו כי קבלן שיפוצים בסביבתם הקרובה נפגע בתאונת עבודה. על פי הנתונים, הסיבה העיקרית לתאונות הייתה פגיעה מכלי עבודה או מחומר עבודה (59% מהמקרים), נפילה מגובה (35% מהמקרים) והתחשמלות (6%). 

8% מהנשאלים אמרו כי קבלן שיפוצים בסביבתם הקרובה נפגע בתאונת עבודה. על פי הנתונים, הסיבה העיקרית לתאונות הייתה פגיעה מכלי עבודה או מחומר עבודה (59% מהמקרים), נפילה מגובה (35% מהמקרים) והתחשמלות (6%)

נזכיר כי שנת 2019 הייתה אחת השנים הקשות ביותר מבחינה זו בענף הבנייה: 40 פועלי בניין נהרגו לאורך השנה האחרונה, דבר שהביא את משרדי הממשלה לנקוט בכמה וכמה מהלכים לטובת הגברת הבטיחות באתרי הבנייה. במקביל לכך אמר לאחרונה בהקשר זה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, המסיים את תפקידו בקרוב, כי הקבלנים המשתתפים במכרזי המדינה יצטרכו, ככל הנראה, לכלול בהצעותיהם גם את תמחור סעיפי הבטיחות, כחלק מעידוד הרגולציה העצמית בענף.

לצד הסקר שקיימה, מעדכנת התאחדות קבלני השיפוצים כי יזמה בשיתוף המוסד לביטוח לאומי קורס בטיחות בעבודה עבור קבלני השיפוצים – קורס שכבר החל, ומיועד לכ-500 קבלנים בסך הכול. המימון לקורס מגיע מתקציב ייעודי של קרן מנוף של הביטוח הלאומי. לדברי אנשי ההתאחדות, הקורס מתקיים "במסגרת הפעילות להסדרת ענף השיפוצים וחיזוק מעמדו של קבלן השיפוצים. המטרה היא להנחיל תרבות של בטיחות בעבודה בקרב קבלני השיפוצים".

הקורס נמשך כשלושה שבועות, והוא מועבר בין היתר על ידי יועץ הבטיחות של ההתאחדות, ד"ר אבי גריפל. במסגרת הקורס זוכים קבלני השיפוצים להסברה ולהנחיות לבטיחות בעבודה, כולל עבודה בגובה, ובסיומו מקבלים ערכת בטיחות לעבודת השיפוצים. המחזור הראשון של הקורס הסתיים לאחרונה.

אנו רואים בחומרה רבה את התופעה ובוחרים להילחם בה ולפעול על מנת למגר אותה, והדבר מתחיל בחינוך ובהכשרה. לכן בחרנו לקדם יוזמה זאת בשיתוף פעולה עם הביטוח הלאומי. אני מקווה שכל הקבלנים הרשומים בהתאחדות ייקחו חלק בקורס"

כאמור, בהתאחדות קבלני השיפוצים חברים כ-1,500 קבלני שיפוצים, הפועלים בכל רחבי הארץ. הענף מגלגל, על פי ההערכות, כ-15 מיליארד שקלים - מחצית מהם במסגרת עבודות בשוק הפרטי. 

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

לדברי ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ויוזם המהלך להסדרת הענף: "זהו עידן חדש בענף השיפוצים – רישום מוסדר בפנקס הקבלנים בתנאים שווים לכל הקבלנים המקצועיים, לימודים והכשרות מקצועיות ברמה גבוהה ומבחנים אשר מהווים תנאי סף לכניסה לענף כקבלנים רשומים. כעת הוספנו להסמכה נדבך נוסף וחשוב ביותר – קורס בטיחות בעבודה, לאור התאונות הרבות בענף. 

אנו רואים בחומרה רבה את התופעה ובוחרים להילחם בה ולפעול על מנת למגר אותה, והדבר מתחיל בחינוך ובהכשרה. לכן בחרנו לקדם יוזמה זאת בשיתוף פעולה עם הביטוח הלאומי. אני מקווה שכל הקבלנים הרשומים בהתאחדות ייקחו חלק בקורס ויישמו את הוראות הבטיחות בעבודה בזמן עבודתם בשטח".

שגב קיים, מנהל קרן מנוף: "קבלני השיפוצים עובדים יום-יום בעבודות מסוכנות, כמו עבודה בגובה, עבודה עם כלים מיטלטלים חשמליים, עם חומרים מסוכנים ועוד. לכן הם חשופים לפגיעות ולתאונות עבודה. זהו פלח משוק העבודה שלא זכה עד היום לתשומת בלב הראויה בכל הקשור לבטיחות בעבודה.

התאחדות קבלני השיפוצים עשתה את הצעד החשוב והחליטה לקחת אחריות להגברת המודעות ולפיתוח התרבות לבטיחות בעבודה בקרב קבלני השיפוצים, והגישה אל הקרן בקשה לקבלת סיוע. הקרן בחנה את הבקשה ונרתמה לסייע במכלול פעולות, כגון הדרכות בטיחות לקבלני השיפוצים, סדנאות, רכישת אמצעים ועוד. אני רואה בפרויקט זה פריצת דרך של ממש אל אוכלוסיית עובדים חשובה, ומשוכנע בנכונות הסיוע - שיביא להגברת העבודה הבטוחה של קבלני השיפוצים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםפועלי בנייןתאונות באתרי בנייהאתרי בנייהערן סיבקרן מנוףהמוסד לביטוח לאומישגב קיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...