"לטובת קידום תעשיית הבנייה":מכון התקנים יפרסם תקן למידול הבניין

המכון הודיע כי הוא מפרסם להערות הציבור תקן BIM - ת"י 19650, שהוא למעשה אימוץ של תקן ISO 19650 הבינלאומי

שיתוף הכתבה
אתר בנייה. "למקסם את התועלת משיתוף פעולה בין כלל הגורמים בפרויקט הבנייה" (שאטרסטוק)אתר בנייה. "למקסם את התועלת משיתוף פעולה בין כלל הגורמים בפרויקט הבנייה" (שאטרסטוק)

מכון התקנים הישראלי, בסיוע משרד בינוי והשיכון, מפרסם היום (ד') להערות הציבור את התקן הישראלי ת"י 19650: ארגון ותיעוד ספרָתִי (דיגיטלי) של מידע על מבנים ועל עבודות הנדסה אזרחית, לרבות מידול מידע הבניין (BIM) שמשמעו ניהול מידע באמצעות מידול מידע הבניין. תקן זה הוא אימוץ של התקן הבין-לאומי ISO 19650 חלקים 1 ו-2, משנת 2018.

ממכון התקנים נמסר כי התקן יאפשר תהליכים סדורים בתכן, בייצור ובבנייה. "המטרה היא למקסם את התועלת הצומחת משיתוף פעולה מעמיק בין כלל הגורמים המעורבים בפרויקט הבנייה. כתוצאה מכך, תמנענה טעויות בשטח, זמן הבנייה יקוצר וכל המידע הקשור בבנייה יהיה זמין ומתועד גם לאחר תקופה ארוכה.

התקן מיועד לנכסים בנויים ולפרויקטים של בנייה בגדלים שונים וברמות מורכבות שונות. התקן ישים לאורך מחזור החיים של כל נכס בנוי, לרבות תכנון אסטרטגי, תכן ראשוני, הנדסה, פיתוח, תיעוד ובנייה, הפעלה יום-יומית, תחזוקה, חידוש, תיקון וסיום חיי המבנה"

התקן מיועד לנכסים בנויים ולפרויקטים של בנייה בגדלים שונים וברמות מורכבות שונות. התקן ישים לאורך מחזור החיים של כל נכס בנוי, לרבות תכנון אסטרטגי, תכן ראשוני, הנדסה, פיתוח, תיעוד ובנייה, הפעלה יום-יומית, תחזוקה, חידוש, תיקון וסיום חיי המבנה".

לצפייה בטיוטת התקן לחצו כאן

תקן BIM - Building Information Modeling מבוסס על שיטה המאפשרת להכין אב-טיפוס וירטואלי של הפרויקט, גם במקרה של מתחמי בנייה גדולים. הדבר מוביל לקיצור זמן לקבלת היתרי הבנייה, שיפור איכות הביצוע, מניעת טעויות תכן, הפחתת תשומות הנדסה ועוד. בסיום הבנייה כל המידע על הציוד הכלול בבניין ומקומו מועבר באופן מסודר ומרוכז לצורך תחזוקה. התקן מיושם זה חמש שנים בבריטניה, שבמהלכן חל שיפור גדול באיכות הבנייה שם.

ד"ר גלעד גולוב, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "התקן מעניק יתרונות עסקיים משמעותיים לבעלים ולמפעילים של נכסים, ללקוחות, למתכננים, לקבלנים ולכל שרשרת האספקה שלהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןתקן BIMמכון התקניםתקן 19650ISO 19650ד"ר גלעד גולוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...