שכונה חדשה במזרח כפר קאסם: הופקדה תוכנית מפורטת ל-1,470 יח"ד

הוועדה המקומית החליטה על הפקדת התוכנית, שמאפשרת גם הקמה של 16,719 מ"ר מבני ציבור ושל 9,245 מ"ר שטחי מסחר • שטח התוכנית הכולל: כ-254 דונם

שיתוף הכתבה
מרכז כפר קאסם (שאטרסטוק)מרכז כפר קאסם (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קסם אישרה לאחרונה להפקיד תוכנית מפורטת ליישוב כפר קאסם שבמרכז הארץ – תוכנית המאפשרת הקמה של שכונה חדשה בחלקו המזרחי של היישוב, לא רחוק מהקו הירוק. התוכנית מאפשרת הקמה של 1,470 יחידות דיור חדשות בשכונה, לצד 16,719 מ"ר מבני ציבור ועוד 9,245 מ"ר שטחי מסחר. הבינוי בתחומי המגורים בשכונה יכלול בין 4 ל-7 קומות לכל היותר.

יש לציין כי מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים, אשר "ממשיכה" את התוכנית להקמת השכונה שפורסמה לאישור כבר ביולי 2018. על פי פרטי התוכנית, הקרקע נחלקת כמעט באופן שווה בין בעלי קרקעות פרטיים לבין המדינה, ולכן נדרש כאן מהלך של איחוד וחלוקה וכן שימוש בטבלאות איזון. באשר לחלקות הפרטיות נכתב בדברי התיאור לתוכנית כי "יש להימנע, ככל שניתן, מהפקעה החורגת מ-40%". על פי הוראות התוכנית היא צריכה להתממש בתוך 15 שנים מיום אישורה למתן תוקף – כלומר מחודש זה.

"התוכנית ממוקמת בחלק המזרחי של כפר קאסם, סמוך לקו הירוק, ובטופוגרפיה המשתפלת בתלילות יחסית לוואדי, שצירו למעשה הקו הירוק עצמו, ממזרח לשטחים הבנויים בעיר", נכתב בהוראות התוכנית. "הגבהים בשטח נעים בין 100 מטר ל-140 מטר מפני הים, בשיפוע בינוני לכיוון הוואדי המקומי. 

השכונה נשענת על מערכת דרכים ראשית: דרך צומת אפק אל הרחוב הראשי; דרך מחלף שער שומרון וכביש אורנית; דרך המחלף המתוכנן ביציאה המזרחית לאזור התעשייה אפק. הצפיפות שנקבעה בתוכנית המתאר המחוזית, ובתוכנית המתאר המקומית ק/2/3000 היא 7 יחידות דיור לדונם נטו"

השכונה נשענת על מערכת דרכים ראשית שהותוותה בתוכנית המתאר: דרך צומת אפק אל הרחוב הראשי; דרך מחלף שער שומרון וכביש אורנית; דרך המחלף המתוכנן ביציאה המזרחית לאזור התעשייה אפק. הצפיפות שנקבעה בתוכנית המתאר המחוזית, ובתוכנית המתאר המקומית ק/2/3000 היא 7 יחידות דיור לדונם נטו".

יש לציין כי בעת האחרונה אושרו כמה וכמה תוכניות למגזר הערבי, במטרה לפתור את מצוקת הדיור במגזר – כך על פי גופי התכנון. בין היתר בישרה הוותמ"ל כבר ביוני 2019 על קידום חמש תוכניות בנות כ-10,000 יחידות דיור, ומאז פורסם על קידומן של עוד תוכניות במגזר בערוץ זה. עם זאת, התוכנית המאושרת להפקדה בכפר קאסם היא אחת הראשונות בעת האחרונה שמתקדמות אל שלב מימוש התוכנית בפועל ומתקרבות להיתרי בנייה, בעוד האחרות נמצאות עדיין בשלבים מוקדמים יחסית.

עוד נזכיר כי בסוף נובמבר האחרון הודיע משרד הבינוי והשיכון על יישומו של שלב ב' בתוכנית "עידוד בנייה רוויה במגזר הערבי", שבמסגרתו תעביר 112 מיליון שקל ליישובים ערביים ברחבי הארץ לטובת פיתוחם ופיתוח שכונות חדשות. עשרה יישובים נבחרו כמקבלי התקציב, אחד מהם הוא כפר קאסם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עידוד בנייה רוויה במגזר הערביהוועדה המקומית לתכנון ובנייה קסםשכונת מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...