רוב הקונים בכרמי גת שבקריית גת - מהדרום; הביקוש לשכירות בעיר צפוי לרדת

נתוני משרד האוצר מצביעים גם על ירידה אפשרית בגובה ההכנסות משכר דירה ועל ירידה אפשרית במחירים • 73% מהרכישות בעיר במחיר למשתכן – ע"י תושבי הדרום

שיתוף הכתבה
שכונת כרמי גת בשלבי בנייתה הראשונים (שאטרסטוק)שכונת כרמי גת בשלבי בנייתה הראשונים (שאטרסטוק)

שכונת כרמי גת החדשה בקריית גת כדוגמה להשפעה של רכישות מקומיות על שוק הנדל"ן העירוני: הסקירה השבועית של אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שפורסמה היום (ג') העניקה במה רחבת לשכונה החדשה בעיר, זאת על רקע המכירות הראשונות שהתקיימו בה במסגרת מחיר למשתכן בחודש דצמבר 2019.

על פי הסקירה, המכירות הראשונות בשוק החופשי בשכונה (שבה מתוכננות כ-7,500 דירות – 4,000 במסגרת מחיר למשתכן ), החלו ב-2015, אז שיעור גבוה מאוד מהמכירות בשוק החופשי בכרמי גת היה עבור דירות להשקעה.

רוב הקונים בכרמי גת שבקריית גת - מהדרום; הביקוש לשכירות בעיר צפוי לרדתרוב הקונים בכרמי גת שבקריית גת - מהדרום; הביקוש לשכירות בעיר צפוי לרדת

 
ממצאי הסקירה מלמדים כי 73% מהרכישות במחיר למשתכן בקריית גת, ובעיקר בשכונה, נעשו על ידי תושבי מחוז הדרום. "זהו אחד השיעורים הגבוהים ביותר של רוכשים 'מקומיים' שנמצאו בניתוחים קודמים שערכנו ביחס לרוכשי מחיר למשתכן , בכלל זה בפריפריה", נכתב על ידי אנשי משרד האוצר. "תושבי קריית גת עצמה היוו כמעט מחצית מכלל הרוכשים בפרויקט". 

לשם השוואה, תושבי מחוזות תל אביב והמרכז יחד ריכזו כחמישית מכלל הרוכשים בעיר. "לכאורה, תושבי מחוזות ת"א והמרכז שרכשו דירה בפרויקט זה 'חשודים' כמשקיעים פוטנציאליים, אלא שניתוח רמות השכר שלהם מצביע על רמות שכר נמוכות יחסית (ביחס ליכולת שלהם לרכוש דירה באזורי המרכז ות"א)", נכתב בהמשך הסקירה. "כך, השכר הממוצע למשק בית בקרב רוכשים אלו המתגוררים במרכז הארץ עמד על כ-14,000 שקל בלבד (ברוטו לחודש), נמוך אף מזה של הרוכשים ממחוז הדרום. בהקשר זה נציין כי חלק לא מבוטל מתושבי המרכז שרכשו דירה בפרויקט זה הינם חרדים".

"העובדה לפיה מחצית מהרוכשים בפרויקט מחיר למשתכן בכרמי גת מתגוררים בקריית גת עצמה, דהיינו, בסבירות גבוהה אוכלוסייה זו כיום גרה בשכירות בקריית גת (למעט מי שמתגוררים אצל הוריהם) - יש בה כדי להקטין את הביקוש העתידי למגורים בשכירות בקריית גת", כך נכתב בסקירה. "עובדה זו, בפרט על רקע גל הרכישות של משקיעים בכרמי גת לפני ארבע שנים, יש בה כדי להשפיע על גובה ההכנסות העתידיות משכר דירה של המשקיעים באזור, כמו גם על מחירי הדירות". עוד מספרת הסקירה כי קצב המכירות בשכונת כרמי גת הואץ במחצית השנייה של 2018 ובמחצית הראשונה של 2019.

רוב הקונים בכרמי גת שבקריית גת - מהדרום; הביקוש לשכירות בעיר צפוי לרדתרוב הקונים בכרמי גת שבקריית גת - מהדרום; הביקוש לשכירות בעיר צפוי לרדת

הסקירה כוללת גם את התפלגות השכר למשק בית בקרב הרוכשים במחיר למשתכן בכרמי גת, לפי מחוז המגורים של הרוכש. בנתונים אלו ניתן לראות בבירור כי השכר הממוצע יורד ככל שהרוכש מתרחק מאזור קריית גת: הרוכשים מהדרום הם בעלי השכר הממוצע הגבוה ביותר, ואילו בירושלים – הנמוך ביותר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד האוצרדירות חדשותדירות יד שנייהאגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצרשכונת כרמי גתעיריית קריית גת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...