אושר: פינוי-בינוי בגילה בירושלים; כ-1,300 יח"ד ודיור ציבורי

הוועדה המקומית אישרה להמליץ על הפקדת התוכנית במחוזית • מדובר במתחם מרכז הקליטה הוותיק בשכונה, שכולל כיום 287 יח"ד – מתוכן כ-180 דירות עמידר

שיתוף הכתבה
מנכ"ל עמידר, שאול גליקסברג, על רקע הדמיית מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: איי אל וויו פוינט בע"מ)מנכ"ל עמידר, שאול גליקסברג, על רקע הדמיית מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: איי אל וויו פוינט בע"מ)

פרויקט פינוי-בינוי הכולל שדרוג הדיור הציבורי במתחם מרכז הקליטה הוותיק בשכונת גילה בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית, הכוללת בין היתר בניית כ-1,300 יח"ד במקום 287 יח"ד הקיימות כיום, שדרוג נכסי הדיור הציבורי הקיימים במתחם, חידוש המרחב הציבורי ובניית מבני ציבור ושטחי מסחר.

התוכנית, שתועבר לדיון בוועדה במחוזית בחודשים הקרובים, משתרעת על פני שטח של כ-100 דונם ברוטו במתחם הגובל ברחוב אריה בן אליעזר ממזרח, מצפון וממערב, והרחוב ורדינון בדרום. הפרויקט, שקודם בליווי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כולל כיום 178 יח"ד לדיור ציבורי, 109 יח"ד פרטיות ומבני ציבור.

 

התוכנית מקדמת בנייה במרקם המשלב מבנים בגבהים שונים, ובתמהיל דירות מעורב "המותאם למרקם האנושי והחברתי של הקהילה המקומית", כך על פי דברי ההסבר לתוכנית. כמו כן, כוללת התוכנית פיתוח ושדרוג של המרחב הציבורי, עיבוי ותוספת מבני ציבור, שטח ציבורי פתוח ותוספת שטחי מסחר. אדריכלי התוכנית הם אנשי משרד אוקא אדריכלים.

מתחם הקליטה הוותיק בשכונת גילה משווע להתחדשות. לאחר עבודה מאומצת, בפן התכנוני והחברתי, הנענו היום מהלך חשוב. התוכנית מציעה פתרונות דיור חדישים וראויים לדיירי הדיור הציבורי ולכלל תושבי המתחם, ותביא לחיזוק השכונה גם בהיבט הקהילתי"

"מתוך מדיניות הרואה חשיבות בשילוב היבטים חברתיים בתכנון, הושם בקידום התוכנית דגש בעבודה חברתית במתחם מרכז הקליטה", נכתב עוד על התוכנית. "במקביל לסבב מפגשים עם הדיירים, פועל במקום פורום חברתי המשותף לגורמים עירוניים ושכונתיים ולנציגות עמידר. במהלך החודשים נובמבר-דצמבר הושקה במנהל הקהילתי בשכונה תערוכה המציגה את תכנון הפרויקט ואת הפעילות החברתית שמבצעת עמידר במקום. במסגרת התערוכה, התקיימו מפגשים מקצועיים בנוכחות גורמי תכנון בפרויקט, נציגי עמידר ומשרד הבינוי והשיכון".

 

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, אמרה בעקבות האישור: "התוכנית מביאה איתה בשורה לדיור הציבורי – שדרוג של כ-180 דירות ישנות לטובת דירות בבנייה חדשה, והקצאת חלק מהרווחים לטובת קרן הפריפריה שתאפשר התחדשות עירונית בדיור הציבורי גם מחוץ לאזורי הביקוש. התחדשות עירונית בדיור הציבורי היא מרכיב משמעותי בשיפור השירות לדיירים".

יו"ר חברת עמידר, עו"ד קובי שלו אמסלם: "מתחם הקליטה הוותיק בשכונת גילה משווע להתחדשות, ואני מברך על כך שלאחר עבודה מאומצת, בפן התכנוני והחברתי, הנענו היום מהלך חשוב. התוכנית מציעה פתרונות דיור חדישים וראויים לדיירי הדיור הציבורי ולכלל תושבי המתחם, ותביא לחיזוק השכונה גם בהיבט הקהילתי. שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים מהווה מכפיל כוח אשר ישמש את החברה גם בפעילותה בערים אחרות".

מנכ"ל עמידר, רו"ח שאול גליקסברג: "אני מברך על יציאת הפרויקט לדרך. התוכנית המקיפה תביא להעלאת איכות החיים בדיור הציבורי במתחם זה, ולשינוי החברתי המתבקש במקום".

גלעד בר אדון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בעמידר החדשה, הממונה על קידום הפרויקט מטעם עמידר: "מדובר בצעד חשוב בתהליך קידום ויישום התוכנית, במסגרת פרויקטים להתחדשות עירונית שאותם מובילה עמידר ברחבי הארץ. זאת, כחלק ממימוש חזון החברה לפעול לשיפור איכות חיי דיירי הדיור הציבורי ותנאי מגוריהם".

משרד הבינוי והשיכון פועל בליווי הרשות להתחדשות עירונית לשפר את הממשקים עם יזמים להתחדשות עירונית בדיור הציבורי תוך שמירה על זכויות הדיירים, על מנת לחדש את מלאי הדירות וליצור מאגר של דירות נגישות ואיכותיות לזכאי הדיור הציבורי"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו ממשיכים בתנופת הפיתוח של העיר. אני מברך על תוספת היחידות בשכונת גילה. תוספת יחידות הדיור השנה היא חסרת תקדים ומטרתה לפתח את ירושלים, ליצור אופציות מגורים למשפחות צעירות ולחזק את העיר. נמשיך בעשייה גם בשנה הקרובה".

נדב לחמן-לזר, מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון: "נוסף על רכש הדירות למלאי ועל ההשקעה של כ-140 מיליון שקל בשנת 2019 בתחזוקת הדירות, המשרד פועל בליווי הרשות להתחדשות עירונית לשפר את הממשקים עם יזמים להתחדשות עירונית בדיור הציבורי תוך שמירה על זכויות הדיירים, על מנת לחדש את מלאי הדירות וליצור מאגר של דירות נגישות ואיכותיות לזכאי הדיור הציבורי. התוכנית בגילה מהווה מרכיב משמעותי במהלכים אלו, ואנחנו מברכים את עיריית ירושלים על התמיכה וההתגייסות לקידום התוכנית".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןמשרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתשכונת גילהיפעת שאשא-ביטוןדיור ציבוריעמידרשאול גליקסברגנדב לחמן-לזרגלעד בר אדוןעו"ד קובי שלו אמסלםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...