חברה בת חדשה לרני צים בתחום הסולארי; הכנסות צפויות: 4 מיליון שקל

החברה החדשה תשאף להגיע לייצור 40 מגה ואט בתוך שנתיים וחצי • התקשרה בהסכם לרכישת מכסות חשמל של עד 5 מגה ואט, וקיבלה היתר בתנאים להקמת מתקן בבית שאן

שיתוף הכתבה
רני צים, מנכ"ל חברת רני צים מרכזי קניות. "פוטנציאל משמעותי להתרחבות" (אורן קאן)רני צים, מנכ"ל חברת רני צים מרכזי קניות. "פוטנציאל משמעותי להתרחבות" (אורן קאן)

חברת רני צים מרכזי קניות נכנסת לתחום הסולארי: החברה הודיעה אתמול (א') כי הקימה חברה בת חדשה, שבאמצעותה היא מתכוונת להרחיב את פעילות ייצור החשמל מאנרגיה סולארית. בהתאם לתוכניות העסקיות של החברה הבת, בכוונתה לפעול להקמת מערכות סולאריות בהיקף של כ-40 מגה ואט עד לשנתיים וחצי ממועד הקמתה.

החברה כבר הודיעה כי התקשרה בהסכם ראשון לרכישת מכסות חשמל בהיקף של עד 5 מגה ואט להקמת מערכות סולאריות, מגורם שזכה במכסות במסגרת מכרז של רשות החשמל. נוסף על כך, קיבלה החברה היתר בתנאים להקמת מערכת סולארית קרקעית, בהיקף של 1 מגה ואט בסמוך למרכז המסחרי שבבעלות רני צים מרכזי קניות בבית שאן, המשתרע על שטח כולל של כ-7 דונם. עוד מעדכנת החברה כי כבר הפעילה מערכת סולארית חדשה על גג המרכז המסחרי שלה בירכא שבגליל העליון.

"החברה החדשה תפעל בדרך של איתור נכסים מניבים והתקשרויות בהסכמי שכירות להתקנת מערכות פוטו-וולטאיות (סולאריות), בהתקשרויות עם צדדים שלישיים לשם מכירת חשמל וכן בהתקשרויות עם חברת החשמל ורשות החשמל (בין היתר באמצעות מכרזים) לצורך השגת מכסות ליצור חשמל וכיו"ב", נכתב בהודעת החברה, שתוחזק על ידי רני צים מרכזי קניות בשיעור של 60%.

חום ייצור החשמל מאנרגיה סולארית הוא תחום שבו צברנו ניסיון בשנים האחרונות, ואנו רואים בו פוטנציאל משמעותי להתרחבות, ומנוע צמיחה אפשרי לחברה. אנו רואים בפעילות זו פעילות משלימה לפעילותינו הצומחת בתחום המרכזים המסחריים, ובכוונתנו לפעול במרץ להרחבתה באופן משמעותי"

נציין כי עד כה פעלה רני צים בתחום הסולארי בדרך של הפעלת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות ארבעה מהמרכזים המסחריים שבבעלותה (בערד, נתיבות, בית שאן ומעלות), וייצור החשמל בהן משמש במלואו לאספקת חשמל למרכזים המסחריים עצמם. היקף ההכנסות של פעילות זו הסתכם בשנת 2018 בכ-3 מיליון שקל. כעת מעריכה רני צים כי ההכנסות הצפויות לה בגין הרחבת הפעילות בתחום הסולארי יסתכמו בכ-4.3 מיליון שקל בשנה. 

רני צים , מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "תחום ייצור החשמל מאנרגיה סולארית הוא תחום שבו צברנו ניסיון בשנים האחרונות, ואנו רואים בו פוטנציאל משמעותי להתרחבות, ומנוע צמיחה אפשרי לחברה. אנו רואים בפעילות זו פעילות משלימה לפעילותינו הצומחת בתחום המרכזים המסחריים, ובכוונתנו לפעול במרץ להרחבתה באופן משמעותי - הן על המבנים והקרקעות שבבעלותנו, והן בפרויקטים נוספים". 

לפני כשבועיים פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של 2019, המציגות גידול של כ-14.7% ברווח התפעולי, שהסתכם בתקופה זו בכ-29.3 מיליון שקל. הרווח הנקי באותה תקופה עמד על כ-22.4 מיליון שקל. בסוף החודש שעבר דיווחה החברה על מכירת קרקע בשדרות תמורת 61 מיליון שקל.

נזכיר כי בתחילת החודש הכריזה המועצה הארצית לתכנון ובנייה על עדכונה של תוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאים, מהלך שיכול להעניק רוח גבית להכרזתה של רני צים . מטרת העדכון היא לקצר משמעותית את תהליך האישור עבור מתקנים להפקת אנרגיה סולארית, כדי "לבסס את מקומה של האנרגיה הסולארית כמקור ייצור חשמל משמעותי". בין היתר העדכון מאפשר לראשונה הקמת מתקנים פוטו-וולטאים בשטחים חדשים כמו שטחים כלואים של מחלפים, שטחי מטמנות, על גבי מיגון אקוסטי, על קירות תמך, במאגרי מים ובבתי עלמין – "כל זאת תוך פישוט הליך אישור ההיתרים", כדברי אנשי מנהל התכנון .

עדכון התוכנית מהווה חלק מסדרת מהלכים הדרושים לעמידה ביעד הממשלתי, שקבע כי עד לשנת 2030 17% מכלל ייצור האנרגיה בישראל ייעשה באמצעות אנרגיות מתחדשות. כיום תחום זה תופס נפח של 6.5% בלבד מכלל ייצור האנרגיה בארץ.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייהרני צים מרכזי קניותמתקן פוטו-וולטאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...