"העיריות לא עוצרות בתמ"א – ומבטלות גם פינוי-בינוי"

במכתב שנשלח לשרי האוצר, הבינוי והשיכון מטעם לשכת עורכי הדין נטען כי ראשי ערים מנסים לבטל פרויקטים בעזרת פקידים בכירים .

שיתוף הכתבה
פינוי-בינוי. העיריות מטרפדות? (יח"צ)פינוי-בינוי. העיריות מטרפדות? (יח"צ)

האם ראשי ערים ברחבי הארץ מנסים לבלום ואף לבטל בהדרגה פרויקטים לפינוי-בינוי – זמן קצר לאחר שהכריזו כי מדובר בדרך הטובה ביותר לבצע התחדשות עירונית בישראל? כך טוענים אנשי פורום קניין ומקרקעין של לשכת עורכי הדין. 

במכתב ששלח יו"ר הפורום, עו"ד אברהם ללום, לשר האוצר משה כחלון, לשרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון וליו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה זאב בילסקי, הוא טוען כי אט־אט משנים ראשי ערים את מדיניותם בנוגע לפרויקטים לפינוי-בינוי – זאת רק כמה שבועות לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה כי תמ"א 38 , הכלי השני להתחדשות עירונית, תיעצר באוקטובר 2022.

הסממנים בפרסומים האחרונים של ראשי הערים (תל אביב ונתניה למשל) מראים שמייד לאחר שהצליחו לבטל את תוכנית תמ"א 38 , הם מנסים, בעזרת חלק מפקידי הממשלה הבכירים, לבטל באופן הדרגתי גם פרויקטים מסוג פינוי-בינוי. רק לאחרונה טענו אותם ראשי ערים ופקידים שדרך המלך לביצוע התחדשות עירונית אמיתית במדינת ישראל היא באמצעות פינוי-בינוי ולא באמצעות תמ"א 38"

"בימים האחרונים אנחנו עדים לניסיונות לקביעת מדיניות חדשה לפרויקטים של פינוי-בינוי, תוך כרסום ביכולת המדינה להוציא אל הפועל פרויקטים מסוג זה", כתב עו"ד ללום במכתב. "ניסיונות אלו יגרמו למדינה נזקים בלתי הפיכים אם לא תהיה התערבות של המדינה. 

הסממנים בפרסומים האחרונים של ראשי הערים (תל אביב ונתניה למשל) מראים שמייד לאחר שהצליחו לבטל את תוכנית תמ"א 38 , הם מנסים, בעזרת חלק מפקידי הממשלה הבכירים, לבטל באופן הדרגתי גם פרויקטים מסוג פינוי-בינוי. רק לאחרונה טענו אותם ראשי ערים ופקידים שדרך המלך לביצוע התחדשות עירונית אמיתית במדינת ישראל היא באמצעות פינוי-בינוי ולא באמצעות תמ"א 38".

מכתבו של יו"ר הפורום מגיע על רקע הפרסומים האחרונים ביחס לעיריות שונות, לפיהם אלו מקדמות שינוי מדיניות בתחומן גם בנוגע לפינוי-בינוי. עיריית פתח תקווה, כך נטען, מתכוונת לקדם תוספת של 12 מ"ר ברוטו לדירה בפרויקטים, ובוועדה המקומית בתל אביב ידונו בהחלטה לתוספת דומה. כזכור, כבר בסוף ספטמבר פרסמנו כאן כי בעיריית תל אביב בוחנים איסור הרחבת דירות בפינוי-בינוי ששטחן גדול מ-80 מ"ר.

לקריאת המכתב לחצו כאן

יש לקבוע בצורה ברורה ובאופן מיידי שקידום פרויקטים של התחדשות עירונית במסגרת פנוי-בינוי הינו נושא חשוב אשר ראוי שיימצא בראש סדר העדיפויות הלאומי של מדינת ישראל. בכך נצמצם את חוסר הוודאות והערפל הכבד בנושא, שגורם לנזקים רבים ובלתי הפיכים לעוסקים בתחום, ובעיקר נזקים לבעלי הדירות הממתינים שנים ארוכות לחיזוק הבניינים הישנים שבהם הם מתגוררים"

"פעולות אלה של ראשי הערים ופקידי הממשלה ממשיכות את המדיניות שאותה ראינו לאחרונה, כאשר בוטלה תוכנית תמ"א 38 ", נכתב עוד בפניית פורום הקניין והמקרקעין בלשכת עורכי הדין, שנוסחה ונשלחה ביוזמת ראש ל שכת עורכי הדין, אבי חימי. "יש לקבוע בצורה ברורה ובאופן מיידי שקידום פרויקטים של התחדשות עירונית במסגרת פנוי-בינוי הינו נושא חשוב אשר ראוי שיימצא בראש סדר העדיפויות הלאומי של מדינת ישראל. בכך נצמצם את חוסר הוודאות והערפל הכבד בנושא, שגורם לנזקים רבים ובלתי הפיכים לעוסקים בתחום, ובעיקר נזקים לבעלי הדירות הממתינים שנים ארוכות לחיזוק הבניינים הישנים שבהם הם מתגוררים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןהתחדשות עירוניתלשכת עורכי הדיןיפעת שאשא-ביטוןזאב בילסקיעו"ד אבי חימיאברהם ללוםתמ"א 38פינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...