בשל עסקת קניון TLV: דירוג רבוע כחול – ilA+ עם תחזית שלילית

חברת מעלות S&P צופה הרעה ביחסים הפיננסיים של החברה, אם זו אכן תרכוש 50% ממניות הקניון וחברת מגדלי לב • "צפויה עלייה במינוף ושחיקה ביחסי הכיסוי"

שיתוף הכתבה
קניון TLV (שאטרסטוק)קניון TLV (שאטרסטוק)

כוונת חברת רבוע כחול נדל"ן לרכוש 50% ממניות חברות קבוצת גינדי בקניון TLV ובחברת מגדלי לב בתל אביב עשויה לגרום להרעה ביחסים הפיננסיים של החברה. כך קובעת חברת דירוג האשראי מעלות S&P, וקובעת את דירוג החברה ilA+ עם תחזית שלילית.

לטענת חברת דירוג האשראי, התחזית השלילית ניתנת בשל היתכנות להרעה ביחסים הפיננסיים במקרה של מימוש הרכישה המדוברת. "בשנה האחרונה הציגה החברה יחסי מינוף וכיסוי ההולמים את הדירוג הנוכחי. לאחרונה הודיעה שהיא מנהלת מגעים מתקדמים עם חברות מקבוצת גינדי לרכישת זכויותיה של הקבוצה בקניון TLV. אנו צופים כי עם השלמת העסקה תיתכן הרעה ביחסים הפיננסיים של החברה, לפחות בזמן הקצר.

תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכתנו כי תיתכן השפעה שלילית על היחסים הפיננסיים במקרה של  רכישת חלק השותף בקניון TLV ובחברת המגורים, העשויה להוביל ב-12 החודשים הקרובים לחריגה מהיחסים ההולמים את הדירוג, ובהתחשב בפרופיל העסקי בהינתן רכישת חלק השותף בנכס".

אנשי מעלות מציינים כי נכון לעכשיו לא הביאו בחשבון את הרכישה בתרחיש הבסיס, מאחר שהיא אינה בשלבי סגירה ופרטיה הסופיים אינם ודאיים. "בתרחיש הבסיס, אשר אינו כולל את העסקה, אנו צופים כי החברה תעמוד ביחסים הפיננסיים ההולמים את הדירוג", נכתב בהודעת חברת הדירוג. "מאידך, אנו מעריכים כי אם תושלם העסקה, היא צפויה להביא לעלייה במינוף לפחות בטווח הקצר, בשל עלותה ובעקבות איחוד כלל החוב בחברות הנכס לעומת המצב הנוכחי בו השותפות מסווגת כחברה כלולה בשל היעדר שליטה.

אם תושלם העסקה, עלולה להיות, להערכתנו, גם שחיקה ביחסי הכיסוי בשל ה-FFO (funds from operations – תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת) הנמוך שמייצר כיום הקניון, הנובע בין היתר משיעור ריבית גבוה יחסית של ההלוואה הקיימת בקניון בהשוואה לעלות החוב הממוצעת של החברה. עסקת הרכישה עלולה להשפיע גם על פרופיל הסיכון העסקי של החברה, כאשר מצד אחד נראה גידול מהותי בתיק הנכסים המניב, שיפור בפיזור השוכרים והקטנת התלות בשוכר בודד, אך מנגד נראה הגדלת החשיפה לנכס בודד, קניון TLV.

נציין כי אם תתממש העסקה, אנו מעריכים כי יש לחברה כלים למתן את ההשפעה השלילית שלה, כגון מימוש נכסים, הקטנת ההשקעות או דיבידנדים ומחזור ההלוואה הקיימת על הקניון בתנאים טובים יותר". 

קניון גינדי TLV וחברת מגדלי לב מוחזקים כיום ב-50% על ידי ריבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה. הקניון הוקם במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, והוא חולש על 32.5 אלף מ"ר. חברת הקניון מתמודדת כיום הן עם התחייבויות גבוהות (כ-1.5 מיליארד שקל על פי ההערכות), והן עם ירידה משמעותית בביצועים – כפי שפורסם כאן כבר באפריל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רבוע כחול נדל"ןמוטי בן משהקניון TLVגינדי השקעותמגדלי לב תל אביבהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...