מדד המשרדים של מרכז הנדל"ן ויד2: 550 אלף מ"ר בלב אזור הביקוש

המדד ינתח את ההיצע והביקוש בעשרה מתחמים בולטים במרכז הארץ. נכון להיום ישנם שם 2,750 משרדים להשכרה, בשטח ממוצע של 350 מ"ר למשרד 

שיתוף הכתבה
רמת גן רמת גן

יותר מ-550 אלף מ"ר משרדים עומדים כרגע להשכרה בלב אזור הביקוש במרכז הארץ – כך מגלה מדד המשרדים החדש של מרכז הנדל"ן ויד 2, המנתח ומעבד את הנתונים העולים מאלפי מודעות להשכרת משרדים בעשרה אזורי ביקוש. פרק הזמן שהמשרדים עומדים בממוצע "על המדף" נע כיום בין חודשיים (בורסה ברמת גן, ה-BBC בבני ברק) לארבעה חודשים (פארק אפק בראש העין).

בסה"כ, מספר המשרדים העומדים להשכרה באתר יד 2, בעשרת מתחמי הביקוש שנבחרו, עומד על 2,750 משרדים. לפי שעה, לא ניתן להצביע על פאניקה בשוק המשרדים ועל תנועה (של מחירים ושל ביקושים) המעידה על לחץ גדול בקרב המשכירים, אולם המשך בנייה של מגדלי משרדים רבים באזור המרכז והמשך האיתותים מפני האטה כלכלית במשק הישראלי ובכלכלת העולם (מה שבהכרח ישפיע על הביקוש למשרדים גם פה בארץ),עלולים לשנות די מהר את משוואת ההיצע והביקוש.

על פי הנתונים, ההיצע הגדול ביותר להשכרה של משרדים נמצא כרגע בהרצליה – כמעט 113 אלף מ"ר. בתל אביב היו 165 אלף מ"ר להשכרה במתחמים שנבדקו, אולם בשל השונות הגדולה בין האזורים השונים וברמות הביקוש השונות הפרדנו בין אותם מתחמים.

שטחי המשרדים הגדולים, הנמצאים בבעלות חברות הנדל"ן הגדולות, אמנם לא מגיעים בהכרח ללוח יד 2, אולם פעמון השטחים להשכרה באתר מלמד בכל זאת על ההיצע הגדול כיום להשכרה בעיקר של משרדים הקטנים, הכוללים מאות ולפעמים רק עשרות מ"ר בודדים. בשנים האחרונות רכשו לא מעט ישראלים שטחי משרדים קטנים יחסית, כדי להציע אותם להשכרה – בגלל קפיצת מחירי הדירות, בגלל המחיר הנמוך (יחסית) של משרדים למכירה, בגלל הבטחת התשואה ("7% לפחות"),בגלל הבאזז סביב חללי המשרדים המשותפים ועוד – אולם ההיצע הגדול בשוק, והביקוש הגדול בעיקר לשטחי השכרה גדולים יחסית, עלול להיות בעוכריהם של אותם משקיעים.

נכון להיום, בעשרת המתחמים שנבדקו באתר יד 2 עומד שטח משרד ממוצע על 350 מ"ר. בלב תל אביב, למשל, ישנם 71 משרדים להשכרה בשטח של 10 ועד 50 מ"ר בלבד, עוד 47 משרדים בשטח של 50-100 מ"ר ו-101 משרדים בשטח של 100-200 מ"ר. זאת, מול 35 משרדים בלבד הכוללים שטח להשכרה של 400-600 מ"ר (חצי קומה) ו-34 משרדים בלבד בלב תל אביב בשטח של 1,000-600 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית רמת גןיד2אזורי ביקוש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...