גב-ים תקים פארק הייטק באוניברסיטה העברית; העלות: 1.4 מיליארד שקל

החברה זכתה במכרז של האוניברסיטה בירושלים, שבמסגרתו תקים 4 בניינים בשטח של כ-270 אלף מ"ר • החברה מעריכה כי הכנסותיה מהפרויקט יהיו כ-113 מיליון שקל בשנה

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

חברת גב-ים הודיעה היום (ג') כי זכתה בפרויקט ענק להקמת פארק הייטק ועסקים בתחומי האוניברסיטה העברית בירושלים. מדובר בעסקת קומבינציה שנסגרה במכרז של האוניברסיטה, שבמסגרתה תקים גב-ים את הפארק, תשווק את שטחיו להשכרה ותנהל אותו לתקופה של 49 שנים, עם אופציה ל-49 שנים נוספות. הפארק יוקם בשני שלבים: בשלב הראשון יוקמו שלושה בניינים בשטח כולל של כ-127 אלף מ"ר, ובשלב השני ייבנה מגדל אחד נוסף בהיקף כולל של כ-140 אלף מ"ר. כלל השטח הבנוי צפוי לעמוד על 270 אלף מ"ר, על קרקע בת 30 דונם.

ההיקף הכספי של הפרויקט, שיוקם בקמפוס גבעת רם, מוערך בכ-1.4 מיליארד שקל – עלויות שאותן היא 'תפרוס' על פני עשר שנים. החברה צופה כי הכנסותיה מהפרויקט יסתכמו בכ-113 מיליון שקל בשנה, לאחר השלמת כלל הפרויקט ואכלוסו במלואו. בהתאם להצעת החברה במכרז, חלוקת הזכויות הצפויה בפרויקט תהיה 66% לחברה ו-34% לאוניברסיטה. 

המועד להשלמת הפרויקט, על פי תנאי המכרז, הוא 36 חודשים ממועד קבלת היתר הבנייה לשלב הראשון. בהודעתה לרשות לניירות ערך כתבה החברה כי האוניברסיטה צפויה לחתום על הסכם הקומבינציה בתוך 30 ימים ממועד ההודעה על הזכייה במכרז, וזאת בכפוף לקבלת אישור הוועדה לתכנון ולתקצוב. 

 

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים , ציין: "חברת גב-ים ממשיכה במסלול ברור מאוד ועקבי של מהלכי ייזום אינטנסיביים, ומציבה היום נדבך נוסף באסטרטגיה המובנית שלה להקמת פארקי הייטק. זכייה זו ממשיכה לבסס את המוניטין של גב-ים כחברת הנדל"ן המניב המובילה בארץ. אנו גאים ומודים להנהלת האוניברסיטה העברית על האמון, ואין לי ספק כי הפארק אשר יוקם בירושלים יעניק לחברות הצעירות והפעילות בעיר אפשרות להיות חלק מפארק חדיש אשר יהווה אבן שואבת לחברות מובילות, ויחבר בין העשייה האקדמית לתעשיית ההייטק והתעשיות המתקדמות". 

רותם רביבי, מנכ"ל חברת נכסי האוניברסיטה העברית אשר ניהלה את המכרז: "זהו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל שיאפשר שילוביות וממשק ישיר בין המחקר שבקמפוס ספרא לבין החברות שבפארק. אחד מיתרונותיו המרכזיים של הפארק יהיה האקו-סיסטם הייחודי בקמפוס ספרא, הכולל שילוב בין הידע, ההון האנושי והתשתיות הפיזיות בקמפוס, לרוח היזמית והיצירתיות של חברות ההייטק והביוטכנולוגיה. יוקם כאן פארק ההייטק המתקדם בישראל, אשר ישנה את מפת התעסוקה בירושלים ויוסיף כ-5,000 מקומות עבודה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מהאוניברסיטה העברית בירושליםאבי יעקובוביץעסקת קומבינציהרותם רביביהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...