מהלך בשווי 2.75 מיליארד שקל: ADO גרופ מתמזגת לתוך אדלר נדל"ן

המהלך יתבצע במסגרת מיזוג משולש הופכי, ו-ADO תימחק מהבורסה ותהפוך לחברה פרטית • המהלך דורש אישור בעלי המניות של אדלר ומכירת מניות של חברת בת של ADO

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

עסקת ענק בשוק הנדל"ן הגרמני, שמשפיעה גם על השוק המקומי: חברת ADO גרופ הודיעה היום (ב') כי התקשרה בהסכם שבמסגרתו תתמזג אל תוך חברת אדלר נדל"ן – מחברות הנדל"ן הגדולות בגרמניה – ותהפוך ADO לחברת בת של אדלר. תמורת המיזוג משקפת שווי מניות של 708 מיליארד אירו, או 2.751 מיליארד שקל, נתון שהופך את העסקה לאחת הגדולות בענף בעת האחרונה.

ההסכם נעשה מול אדלר נדל"ן ומול חברת הבת שלה, לי לורגן, הפועלת בישראל. על פי ההסכם יתבצע מיזוג משולש הופכי, כלומר ADO תתמזג אל תוך חברה ייעודית שתוקם לטובת המהלך, תימחק מהבורסה ותהפוך מחברה ציבורית לחברה פרטית. עבור כל מניה רגילה בת שקל אחד תשלם אדלר נדל"ן 25.75 אירו. השווי הכולל של מניות החברה, 708 מיליון אירו כאמור, מגלם פרמיה של כ-102% על מחיר המניה הממוצע המשוקלל של החברה בבורסה ב-30 הימים האחרונים, ופרמיה של כ-83% על מחיר המניה של החברה.

השלמת המהלך תלויה בכמה תנאים, ביניהם אישור אספת בעלי המניות, קבלת אישורים נדרשים מצדדים שלישיים ואישורים רגולטוריים, קבלת תעודת מיזוג מרשם החברות בישראל ומכירת מניותיה של חברת הבת של ADO גרופ, ADO PROPERTIES S.A, כך ש-ADO תחזיק לכל היותר 33.20% ממניות החברה הבת.

בהודעת ADO לרשות לניירות ערך נכתב כי "דירקטוריון החברה סבור שהמיזוג הינו לטובת החברה, והחליט פה אחד להמליץ לאספה הכללית של בעלי המניות של החברה לאשר את הסכם המיזוג ואת העסקאות המפורטות בו". החברה מעריכה כי העסקה תושלם בתוך כמה חודשים.

חברת ADO גרופ, אשר נשלטת על ידי קרן אפולו ומשפחת דיין, פועלת בעיקר בשוק הנדל"ן הגרמני, בדגש על העיר ברלין, ולאחרונה סבלה מירידה דרמטית בשווי מניותיה, על רקע החלטת הסנאט של ברלין לקדם את הקפאת שכר הדירה בעיר לחמש שנים. מניית ADO ירדה ב-50% בתוך שנה, על רקע החלטה זו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמיזוג משולש הופכיADO Groupא.אדלר נכסים בע"מלי לורגן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...