"בנגב יבחן העם" - אבל רק בשעות העבודה

עצוב לגלות שאפילו קברניטי הנגב מבינים שללא רכבת שתמלט אותם במהירות לדירותיהם במרכז הארץ חיילי אמ"ן לא יסכימו לרדת דרומה

שיתוף הכתבה
depositphotosdepositphotos

בחודש מאי האחרון נסגר מכרז שפירסמה רשות מקרקעי ישראל לרכישת מגרש של 5.7 דונם להקמת משרדים ביישוב עומר בנגב. חברת מחלב גברה על 3 הצעות נוספות עם מחיר של 4.8 מיליון שקל, בנוסף ל-1.67 מיליון שקל הוצאות פיתוח. אותו מכרז בדיוק נסגר לפני שנה, בספטמבר 2018. חברת נ.די.ב גברה אז על 10 הצעות נוספות, עם מחיר של 7.4 מיליון שקל - גבוה ב-50% מהמכרז האחרון (נוסף לאותם 1.67 מיליון שקל הוצאות פיתוח).  

פיני בדש, ראש מועצת עומר, משוכנע שהירידה החדה בביקושים ובמחירים לשטחי תעסוקה בעומר היא תוצאה ישירה של הגמגום בצה"ל ובמערכת הביטחון בכל הנוגע למעבר המתוכנן של קרית המודיעין מגלילות לליקית, הצמודה לעומר. "כל אזור התעסוקה והתיירות שלי תלוי במעבר של צה"ל", הוא אומר, "ולכן, היזמים יודעים שכל רעיון שמעלה כעת הצבא בדבר תזוזה של הבסיס קילומטר ימינה או שמאלה, משמעותו עיכוב של שנים ומשמעותו האמיתית היא שהמעבר לא יקרה". לפארק ההיי טק של עומר, הכולל 7,000 דונם וחלומות על מגרשי גולף ואזור תיירות שוקק, מדובר במכה אנושה. 

אנשי הנגב כועסים ומתוסכלים מנסיונות הרמטכ"ל ובכירי צה"ל לעכב ולשנות את תוכניות המעבר של "קרית המודיעין", חוד החנית בתוכנית הגדולה של מעבר צה"ל לנגב, עליה החליטה הממשלה כבר בשנת 2002. עבודות הפיתוח במקום כבר החלו לפני שנים, המכרז להקמת הקריה כבר באוויר, ובמשרד הביטחון עדיין מבטיחים שהוא בסה"כ נדחה מספטמבר לנובמבר 2019. אבל בנגב שומעים היטב את הרחשים העולים מהצבא ומלשכת הרמטכ"ל, לאחר שהמדינה סירבה לתקצב לחיילים קו רכבת ישירה מתל אביב לקריה החדשה. בדש: "אני מאשים את ראש הממשלה נתניהו. מיליארד או שניים, עלות פריסת רכבת לקריה החדשה, זהו כסף קטן מול תועלת של עשרות מיליארדים ומול 10 מיליארד שקל שקריה כזו תחולל למחזור העסקים פה מידי שנה. זו הרכבת הכי כלכלית שיכולה להיות למדינת ישראל".

אלא שבדש עצמו מנסר את הענף שעליו יושבים אוהדי הנגב. 

העובדה שבדש דורש בתוקף את הקמת קו הרכבת החדש, כדי להציל את המעבר של בכירי המודיעין של צה"ל, מלמדת עד כמה הכישלון שלנו גדול בהפקרת הנגב. אפילו בדש עצמו חושב שהדרך היחידה להצלת הפרויקט כרוכה במתן אפשרות לאותם חיילים מחוננים ומוכשרים לצאת מידי בוקר ולחזור מיד ערב לביתם בגוש דן. אפילו בדש מבין שאין שום סיכוי שהחיילים, רובם ככולם, יעברו עם משפחתם לגור באיכות החיים שמציע להם דרום המדינה. 

זו הסיבה שהרמטכ"ל כוכבי גם היה מעורב ביוזמה להקצאת 1,500 רכבים לקצינים הזוטרים ביותר (סג"מים),כדי שיוכלו להגיע במהירות לנגב ובחזרה, יוזמה שנדחתה בעיקר בשל התנגדות משרד התחבורה, שגם ככה מנסה ללא הצלחה יתרה להיאבק בעומס על הכבישים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך לקרוא לבאר שבע "בירת הסייבר", אבל מסתבר שהנגב שלנו טוב לכל היותר כמקום עבודה.

חיילינו המצוינים והמשובחים יואילו בטובם לרדת לנגב – רק במידה ורכב פרטי או רכבת מהירה ישימו אותם שם בבוקר וימלטו אותם במהירות בסוף היום בחזרה ללחות של גוש דן. אף אחד לא חושב על שאטלים מהירים שיקחו את החיילים לדימונה, לירוחם, לבאר שבע ולעוד שלל ישובים קרובים הרבה יותר, בהם הם יכולים לקנות דירות ובתים נהדרים מחר בבוקר.

"בנגב יבחן העם" אמר בזמנו ראש הממשלה דוד בן גוריון. עצוב לגלות שהמבחן נערך לפי שעה רק בשעות העבודה, כי משפחות חיילי אמ"ן מוכרחות כמובן לגור, להתחנך ולבלות באזור המרכז.    

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראש הממשלה בנימין נתניהומשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל"אחד על אחד" עם אדריכלי הערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...