ישראל הפקוקה: 37% מהעובדים מבלים חצי שעה לפחות בדרך לעבודה

62% מהתושבים לא מרוצים מהתחבורה הציבורית ביישוב שלהם – כך על פי נתוני הלמ"ס • רק 16% מהעובדים מגיעים לעבודה באוטובוס או במונית שירות; ברכבת - 3% בלבד

שיתוף הכתבה
ישראל הפקוקה: 37% מהעובדים מבלים חצי שעה לפחות בדרך לעבודהישראל הפקוקה: 37% מהעובדים מבלים חצי שעה לפחות בדרך לעבודה

הפקקים בכבישי ישראל ממשיכים, כך נראה, להכביד על העובד הישראלי: על פי הסקר החברתי לשנת 2018 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ל-37% מהעובדים בישראל נדרשת חצי שעה ויותר כדי להגיע מביתם למקום עבודתם; 26% מהעובדים מבלים בין רבע שעה לחצי שעה בדרך לעבודה, ואילו 32% מהמועסקים מבלים בדרכים פחות מרבע שעה בדרכם אל העבודה.

מהסקר שפורסם היום (א') עולה עוד כי השיעור הגבוה ביותר של מועסקים שזמן ההגעה שלהם לעבודה הוא חצי שעה לפחות נרשם בירושלים – שם 56% מהמשתתפים בסקר העידו על זמן הגעה ממושך. גם בערים רחובות ואשקלון שיעור זה גבוה. 

ייתכן שאחד הגורמים המרכזיים לזמן ההגעה הגבוה של עובדים בירושלים לעבודתם קשור בנתון הזה: העיר היא המובילה בארץ מבחינת שיעור המועסקים שעובדים במקום מגוריהם – עם 86%. בבית שמש השיעור הזה מגיע ל-70%, ובתל אביב – ל-56%. בבת ים רק אחד מתוך חמישה מועסקים השיב במסגרת הסקר כי הוא עובד במקום מגוריו.

רק 3% מגיעים לעבודה ברכבת

מהסקר החברתי של הלמ"ס עולה כי רק 38% מהתושבים מרוצים מהתחבורה הציבורית באזור מגוריהם. מבין 16 הערים הגדולות (הערים בישראל שבהן 100 אלף תושבים ויותר), שיעור המרוצים הגבוה ביותר נרשם בבת ים (56%), בבאר שבע (54%) בחיפה ובבני ברק (53% בכל אחת). האחוזים הנמוכים ביותר נצפו בירושלים (36% - 39% מהיהודים ו-29% מהערבים) ובראשון לציון (36%). בתל אביב-יפו 42% מהתושבים מרוצים מהתחבורה הציבורית. 

בהמשך לכך לא מפתיע לגלות כי רק 19% מהמועסקים בישראל מגיעים לעבודתם בתחבורה ציבורית: 16% באמצעות אוטובוס או מונית שירות, ורק 3% ברכבת. לעומתם, 61% עושים זאת ברכב פרטי או מסחרי. 8% מהעובדים מגיעים לעבודה באופניים או ברגל, ו-7% בהסעה מאורגנת מטעם מקום העבודה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהכבישי ישראלמועסקים בישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...