"22 אלף יחידות דיור בשנה במערב השומרון, במשך חמש שנים"

מפלגת "ימינה" בראשות איילת שקד הציגה את התוכנית שלה להוזלת מחירי הדיור – וזו מתמקדת בשטחים שמעבר לקו הירוק • "הקסמים שראינו בשנים האחרונות לא עובדים"

שיתוף הכתבה

הפתרון של מפלגת ימינה למצוקת הדיור בישראל – בנייה מאסיבית במערב השומרון, ב"משולש" שבין אלפי מנשה, אריאל ומודיעין עילית. "תוכנית ימינה להוזלת מחירי הדיור" הוצגה היום (ד') במסיבת עיתונאים ביישוב אלקנה שבמרכז השומרון, ועיקריה: הפשרת 35 אלף דונם של קרקעות בבעלות המדינה, פיתוח 50% מהן למגורים ובניית 113 אלף יחידות דיור. לפי אנשי ימינה, אפשר לעשות זאת במשך 5 שנים, כך שמידי שנה ייבנו 22 אלף יחידות דיור.

תוכנית אנשי ימינה מדברת על יישוב של חצי מיליון ישראלים במערב השומרון. היא מתבססת על תחזית הגידול של אוכלוסיית מדינת ישראל, שצפויה להכפיל את עצמה עד 2040. אותם תושבים יגורו כחצי שעה נסיעה מגוש דן, במהלך שיגדיל את היצע הדירות ויוריד את המחירים. מחיר דירת ארבעה חדרים, כך טוענים אנשי ימינה, יעמוד על 950,000 ₪ - בהשוואה ל-1.7 מיליון ש"ח בממוצע בגוש דן, ואף נמוך יותר מהמחיר הממוצע במחוז הצפון ובמחוז הדרום.
התוכנית תבוצע על ידי הקמת מנהלת ייעודית לפרויקט, תקצוב ממשלתי לפיתוח תשתיות וקידום הנושא בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ). כל אלו יתרמו גם למדד הצפיפות לנפש, שנמצא במגמת עלייה ועומד נכון להיום על 7,958 תושבים לקמ"ר – מהגבוהים ב-OECD.

במסיבת העיתונאים נכחו בין היתר יו"ר הרשימה, איילת שקד, השרים בצלאל סמוטריץ׳ והרב רפי פרץ, והשר לשעבר נפתלי בנט. סמוטריץ' אף דיבר במהלך האירוע על המשך קו הרכבת הקלה של גוש דן עד לצומת תפוח, ועל הכפלת גודלו של כביש 5, והפיכתו לכביד דו-מסלולי ודו-נתיבי.

אתמול פרסמנו כאן כתבה אשר סוקרת את הפוטנציאל הגדול של אזור השומרון, שעד היום המדינה נמנעה מלהזכירו בהקשר של מצוקת הדיור:


יו"ר הרשימה שקד אמרה במסיבת העיתונאים: "ה'קסמים' השונים שראינו בשנים האחרונות פשוט לא עובדים. הפתרון הוא פשוט, ומבוסס על היגיון בריא ועל כלכלה נכונה. כדי להוריד מחירים אנחנו מאמינים בפתרון אחד - הגדלת ההיצע. שום קסם לא יפתור את הבעיה. רק עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה. גוש דן צפוף כמעט כמו עזה, ויקר כמו ניו יורק, והגיע הזמן לשנות זאת".

שר החינוך, הרב רפי פרץ: "השומרון הוא הפתרון למצוקת הדיור והמחייה. זו לא רק זכותנו על הארץ אלא גם חובתנו כלפי הדורות הבאים. אנחנו מדברים היום על ריבונות שצריכה להיות פה. בהחלת החוק, בתשתיות ובמשאבים כמו תחבורה, חינוך ותעסוקה. נבנה פה אלפי יחידות דיור, לצד בתי ספר מצוינים. החינוך הוא זה שמוביל אנשים לגור במקום מסוים, וזה מה שנעשה פה".

שר התחבורה סמוטריץ': "משרד התחבורה מתייחס ליהודה ושומרון כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בתפיסה מטרופולינית, ומחבר כל אזור אל המטרופולין הקרוב אליו. זאת הדרך האמיתית לחבר את יהודה ושומרון לישראל הקטנה ולהביא עוד חצי מיליון יהודים להתגורר בה. התוכנית הרחבה של הדיור והתחבורה נכונה מבחינה אזרחית, מדינית, ערכית וביטחונית".

השר לשעבר בנט: "הכלכלה קשורה להחלטות פוליטיות אמיצות של ממשלת ישראל. פשוט לקבל החלטה ולומר כן לאכלוס חצי מיליון ישראלים כאן במערב השומרון. לא מדובר על אדמות של ערבים אלא על אדמות מדינה. כל מה שמפריד בין בעיית הדיור בישראל לבין הפתרון לה זה אמירת כן ואומץ לב. 'ימינה' בראשות איילת שקד נחושה להחזיר את התקווה המעשית לזוג צעיר שרוצה לחיות בארץ הזו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדבצלאל סמוטריץ'תוכנית הנתיבים המהירים בכביש 5מפלגת ימינהיישוב אלקנהרפי פרץנפתלי בנט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...