לאחר שנתיים: עיריית ת"א החליטה לקדם פינוי-בינוי בדרך השלום

במסגרת הפרויקט, של אחים דוניץ, יפונו 150 דירות ישנות ויוקמו 450 • התוכנית אושרה ע"י צוות העבודה להתחדשות עירונית באזור, ודרושה את אישור הוועדה המקומית

שיתוף הכתבה
האחים דוניץהאחים דוניץ

פרויקט פינוי-בינוי בשכונת יד אליהו בתל אביב יקודם – אחרי שנתיים של דיונים בעירייה: חברת אחים דוניץ דיווחה היום (ב') לרשות לניירות ערך בתל אביב כי צוות העבודה להתחדשות עירונית אזור מזרח בעיריית תל אביב יפו החליט לקדם את פרויקט הפינוי-בינוי שהיא מתכננת להקים במתחם שבין דרך השלום, גן וולפסון וגבעתיים. 

המתחם משתרע על פני כ-15 דונם ומורכב מכמה בניינים בני 150 דירות, שבהם גם שטחי מסחר. במקום הבניינים הקיימים תקים חברת אחים דוניץ מבנים חדשים בני 450 דירות לפחות – 150 מהן עבור הדיירים הקיימים. נוסף על כך זכאים הדיירים לשטחי מסחר של כ-590 מ"ר (אם יאושרו בתוכנית העירייה),או לתמורתם ביחידות דיור. בסך הכול מתוכננים להיבנות במסגרת הפרויקט 49,500 מ"ר עיקרי לפחות.

החברה מסרה כי "אישור התוכנית הינו בכפוף לתנאים שקבעה העירייה, ובכללם עריכת נספח חברתי במימון ובריכוז העירייה, ועמידה בדרישות התכנוניות שלה. ביצוע הפרויקט כפוף לאישור הוועדה המקומית של עיריית תל אביב יפו ולתנאים נוספים, לרבות ההסכם עם דיירי המתחם". את הפרויקט מתכנן משרד האדריכלים יסקי מור סיון .

לדברי ניסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ , "מדובר בצעד משמעותי ומתן אור ירוק לתוכנית מצד העירייה, המאפשר לנו להתקדם עם הפרויקט. בימים אלו אנו מכינים את התוכנית להגשה לוועדה המקומית, ואני מקווה שהפרויקט יצא לדרך בעוד כשנתיים".

בתוך כך הודיעה החברה בשבוע שעבר כי חתמה על הסכם מימון בנקאי עבור הבניין השני שהיא מתעתדת להקים במתחם UPTOWN שברובע מע"ר דרום באשדוד. המימון שעליו סוכם יהיה בהיקף של 95 מיליון שקל, וישמש בין היתר לרכישת הקרקע עבור הבניין ולהקמתו. המימון ניתן על ידי אותו גוף בנקאי שהעניק לחברה את המימון עבור המגרש הראשון במתחם, אך זהותו לא נחשפה. 

אחים דוניץ זכו במרץ 2011 במכרזים של רשות מקרקעי ישראל על שלושה מגרשים במתחם, שעליהם ניתן לבנות 265 יחידות דיור, בחמישה בניינים. בנייתו של בניין אחד, בן 19 קומות ו-106 יחידות דיור, כבר הושלמה. כעת יחלו העבודות להקמת הבניין השני.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתאחים דוניץניסים אחיעזראדירות חדשותיסקי-מור-סיון אדריכליםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...