בפעם השלישית מתחילת 2018: גבעתיים משנה את מדיניות תמ"א 38

הוועדה המקומית החליטה כי מעתה הבנייה המאושרת תיקבע על פי מכפיל שטח של 2.6 דירות - ולא על פי נפח הבנייה, כפי שהיה עד היום • "מדובר במגבלה קשה"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית גבעתיים - רן קוניק ראש עיריית גבעתיים - רן קוניק

עיריית גבעתיים מעדכנת את מדיניותה בנוגע לפרויקטים מסוג תמ"א 38 – בפעם השלישית בתוך פחות משנתיים. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את עדכון המדיניות, לאחר שזו עודכנה גם בינואר 2018 וגם בינואר השנה – לפני כשמונה חודשים בלבד.

העדכון החדש של העירייה נוגע להוראות הבינוי ולהנחיות להוצאת היתרי בנייה מכוח תמ"א 38 , באזורים שבהם ניתן יהיה לאשר בקשות מכוח התוכנית. ההחלטה המרכזית שהתקבלה היא כי שטח הדירות בפרויקטים מסוג תמ"א 38 לא יעלה על מכפלת שטח הדירות הקיים ב-2.6. שטח זה כולל ממ"דים שייבנו במסגרת הפרויקט ולא כולל את שטחי השירות בבניין. עוד נקבע בעדכון האחרון כי שטח דירה מינימלי בפרויקטים אלו יעמוד על 60 מ"ר, למעט דירות תמורה הניתנות כנגד דירות קיימות הקטנות מ-60 מ"ר.

[quote]

בעדכון הקודם של מדיניות העירייה, שאושר כאמור בינואר האחרון, נקבע כי השטח שניתן להתירו מכוח התמ"א הוא "השטח שניתן לממש בהתאם להגבלות נפח הבנייה הנובעות ממספר הקומות, קווי הבניין והנסיגות הנדרשות על פי תשריט הנפחים". עוד קבע אותו עדכון תמהיל דירות רצוי: 20% מהדירות בפרויקט יהיו בשטח של 60 עד 75 מ"ר, 60% מהדירות יהיו בשטח של 76 עד 110 מ"ר ו-20% מהדירות יהיו בשטח 111 עד 200 מ"ר. תמהיל זה בוטל במסגרת העדכון האחרון.

"ביטול תמהיל הדירות מבוקש לאור העובדה כי ישנם מקרים רבים שבהם לא ניתן יהיה לבנות מבנה חדש, למרות שהוא עומד בכל הקריטריונים שנקבעו במסמך המדיניות", נכתב בדברי ההסבר לשינוי המדיניות. "ביטול התמהיל תוך קביעת מכפיל שטח יאפשר לוועדה המקומית לאשר את הפרויקטים מצד אחד, ומנגד להבטיח דירות קטנות שיתקבלו כתוצאה מכמות יחידות דיור מאושרת בשטח בנוי מוגבל".

הוועדה קבעה כי מסמך מדיניות זה יחול על כל מרחב התכנון של גבעתיים, ועל כל התוכניות שטרם אושרו. "בקשות שכבר בוצע לגביהן פרסום – יבוצע עבורן פרסום חדש, בהתאם לשינויים במדיניות על פי החלטה זו".

עו"ד אהוד פורת, מייסד ומנהל משרד עורכי דין ונוטריון אהוד פורת ושות', מנתח את ההחלטה: "הוועדה החליטה לתקן את מסמך המדיניות ולבטל את זו הקודמת – מדיניות מקילה יחסית - שאישרה בנייה על פי נפח מירבי שניתן לבנות בו. מדובר במגבלה קשה, שכל העוסקים בהתחדשות עירונית בגבעתיים צריכים להיות מודעים לה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38וועדה מקומית לתכנוןאהוד פורת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...