הקמת הבקו"ם החדש בסמוך לרמלה: שבע קבוצות ישתתפו במכרז המסקרן

שפיר הנדסה, אשטרום, הכשרת היישוב, דניה סיבוס, שיכון ובינוי, מנרב ואלקטרה (במשותף), אלייד תשתיות, תדהר ואפקון (במשותף) עברו את שלב המיון המוקדם

שיתוף הכתבה
הדמיית הבקו"ם החדש בסמוך לרמלההדמיית הבקו"ם החדש בסמוך לרמלה

שבע קבוצות נבחרו להשתתף במכרז המסקרן להקמת בסיס הקליטה והמיון החדש בסמוך לרמלה. כך הודיע היום (ב') משרד הביטחון, בעת הפרסום הרשמי של המכרז לפרויקט 'אופק רחב' - פרויקט לתכנון, להקמה ולהפעלה של בסיס צה"ל החדש, מחנה רב-זרועי בסמוך לרמלה. 

מהמשרד נמסר כי שבע קבוצות עמדו בתנאי הסף ועברו את שלב המיון המוקדם, לקראת השתתפותן במכרז. הקבוצות הן: שפיר הנדסה אזרחית וימית; קבוצת אשטרום ; הכשרת היישוב בישראל; דניה סיבוס ; שיכון ובינוי ; מנרב אחזקות ואלקטרה זכיינות (יתמודדו במשותף); ואלייד תשתיות, תדהר השקעות ואפקון אחזקות (יתמודדו במשותף).

מדובר בפרויקט שיתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי בשיטת PFI, ויכלול מימון, תכנון, הקמה, אחזקה ותפעול לתקופה של 25 שנה. במקביל להקמת המחנה, פועל מנהל התכנון לשדרוג תחבורתי במרחב, לרבות הקמת תחנת רכבת בכניסה לבסיס, הקמת מחלפון קלאוזנר על כביש 40 והסדרת התנועה על כביש 44 וחיבורם לבסיס ולשכונות העיר רמלה, בשיתוף עם משרד התחבורה ובהתאם לסיכום עם משרד האוצר.

צפי האכלוס של המחנה החדש הוא 2026. המחנה יתפרס על כ-360 דונם, ויכלול גם מגדלים בני 24 קומות לכל היותר. הוא ייבנה על פי תקני סביבה מתקדמים, עם מרכיבים של בנייה ירוקה וטכנולוגיה חכמה. כמו כן יושם דגש על התייעלות לטובת חיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהוצאות תפעול, כוח אדם ועוד.

צפו בווידאו להדמיית הבסיס החדש:

במסגרת הפרויקט יפנה משרד הביטחון ארבעה בסיסי צה"ל: תל השומר, השלישות הראשית ברמת גן, צריפין וקסטינה. בסך הכול יפונה במסגרת הפרויקט שטח כולל של כ-850 דונם, שעליו מתוכננות לקום כ-30 אלף יחידות דיור. המחנה החדש, שיוקם בסמוך לעיר רמלה, יכלול את מפקדות זרוע היבשה - אט"ל ואכ"א (הכוללים כעשרה קציני חילות ראשיים) וכן את לשכת הגיוס ואת שרשרת החיול (הבקו"ם) החדשים. במשרד הביטחון מעריכים כי הבסיס החדש יוסיף כ-500 מקומות עבודה חדשים בסביבתו.

ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן: "בעשור הקרוב ייבנו יותר ממיליון מ"ר בחמישה פרויקטי ענק על ידי מנהל המעבר דרומה. בניית הבסיס החדש בסמוך לרמלה תהווה נקודת ציון חשובה בפריסת מחנות צה"ל. הפרויקט נותן מענה לשני צרכים מרכזיים: שדרוג תשתיות הבסיסים ומתוך כך שיפור היכולות המבצעיות לצה"ל, וסיוע בפינוי קרקעות באזורי ביקוש לטובת הקמת עשרות אלפי יחידות דיור".

ראש מנהלת "אופק רחב" בצה"ל, סא"ל ירון כרובי: "פרסום המכרז הוא אבן דרך משמעותית בתהליך להקמת מחנה גדול, מתקדם ויעיל במרכז הארץ. המחנה החדש יהווה את 'חלון הראווה' של צה"ל למתגייסים ולמועמדים לשירות ביטחון, יספק שירותים מתקדמים בתחומים שונים לכלל חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים וישפר משמעותית את חוויית המיון והגיוס".



לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויאפקוןהכשרת הישובאשטרוםמשרד הביטחוןקבוצת תדהרדניה סיבוסשפיר הנדסהמנרב אחזקותאיציק כהןאלייד נדל״ןאופק רחבאלקטרה זכיינותירון כרובי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...