לשכת עוה"ד למועצה הארצית: לכנס "ישיבה דחופה" בנושא תמ"א 38

יושבי הראש של פורום קניין ומקרקעין בלשכה דורשים דיון דחוף בעתיד התוכנית • "חוסר הוודאות והערפל הכבד גורמים לנזקים רבים ובלתי הפיכים לעוסקים בתחום"

שיתוף הכתבה

עוד גורם מעניק תמיכה להמשך הארכת תמ"א 38 : לשכת עורכי הדין פנתה היום (א') במכתב אל המועצה הארצית לתכנון ובנייה בבקשה "לכנס ישיבה דחופה של המועצה, וזאת על מנת לפזר את הערפל הכבד השורר מעל לעתיד תוכנית תמ"א 38". על המכתב חתומים שני יושבי הראש של פורום קניין ומקרקעין בלשכת עורכי הדין, עו"ד יצחק נטוביץ ועו"ד אברהם ללום.

מכתבם של השניים אל המועצה הארצית ואל העומד בראשה, יו"ר המועצה זאב בילסקי, בא על רקע המכתב הזכור של מנהל התכנון לפני כחודש, שבו קבע עו"ד בנימין ארביב מהלשכה המשפטית של המנהל, כי התוכנית תסתיים במאי 2020, כלומר בעוד בפחות משנה. פרסום ההודעה הציתה אש של ממש בקרב רבים מהעוסקים בתחום, ואף הביאה את מטה הדיור, שגם בראשו עומד בילסקי, להחלטה כי יבחן את הארכת התוכנית. כעת נדרשים לכך גם אנשי לשכת עורכי הדין.

השניים כתבו במכתב כי "חוסר הוודאות והערפל הכבד גורמים לנזקים רבים ובלתי הפיכים לעוסקים בתחום, ובעיקר לבעלי הדירות אשר ממתינים שנים ארוכות לחיזוק הבניינים הישנים שבהם הם מתגוררים. תמ"א 38 הפכה בשנים האחרונות לכלי תכנוני אפקטיבי, במסלול רישוי קצר וזמין, להגנה על ערך עליון של שמירה על חיי אדם, כמו גם על ערכים משניים וחשובים - ובראשם הגדלת היצע הדיור, שהפך במרוצת הזמן אף הוא לערך בעל חשיבות לאומית". 

עו"ד נטוביץ ועוד ללום אף הגדירו את הודעת מנהל התכנון ככזו ש"גורמת לכאוס בוועדות המקומיות. אלה מבינן המעוניינות לבטל את קידום הפרויקטים מסוג תמ"א 38 עלולות להקפיא את הליכי הרישוי בבקשות להיתרים על פי תמ"א 38, ובכך ליצור עצירה מיידית, דה-פקטו, של כל התחום - עד לחודש מאי 2020".
 
"נוכח חשיבות הנושא והחשש מהקפאה מיידית של התחום כתוצאה מהמצב שנוצר כאמור, ישנה חשיבות רבה לקיים דיון דחוף ככל הניתן ולהסיר את חוסר הוודאות", חותמים השניים את מכתבם. "לא נסתיר את דעתנו כי חשוב להאריך את תוקף תמ"א 38 , ובמקביל לנסות ולשפר אותה באופן מתמיד. אנו מקווים כי פנייה זו תיפול על אוזניים קשובות, וכי כל המכובדים המכותבים יפעלו על מנת לקדם דיון דחוף שבו יוחלט עתידה של תמ"א 38".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לשכת עורכי הדיןזאב בילסקיהמועצה הארצית לתכנון ובנייהאברהם ללוםתמ"א 38יצחק נטוביץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...