הרשות להתחדשות עירונית: "בטוחים כי תוקפה של תמ"א 38 יוארך"

בהודעת הרשות בעקבות פרסום מרכז הנדל"ן נכתב: "שלל גורמים ממשלתיים מעורבים בקבלת החלטה מעין זו, ורובם אינם מחזיקים בעמדה הדומה לזו של מנהל התכנון"

שיתוף הכתבה
חיים אביטן חיים אביטן

" תמ"א 38 מהווה את אחד הכלים החשובים בסל הפתרונות לחידוש המרקם הוותיק, ויעילותה במיגון בתים קיימים, כמו גם מספר התחלות הבנייה הגבוה בתחום, מוכיחים כי עליה להימשך, ואנו בטוחים כי תוקפה יוארך", כך מצהירה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היום (ד'), על רקע הפרסום הראשון אמש באתר מרכז הנדל"ן , לפיו מנהל התכנון ממליץ על סיומה של תמ"א 38 בחודש מאי 2020, כלומר בעוד פחות משנה מהיום.

"עמדתו המקצועית של מנהל התכנון לגיטימית, אולם טרם התקיים דיון ממשלתי רשמי בנושא", נכתב עוד בהודעת הרשות להתחדשות עירונית . "שלל גורמים ממשלתיים מעורבים בקבלת החלטה מעין זו, ורובם אינם מחזיקים בעמדה הדומה לזו של מנהל התכנון, לרבות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית". 

כפי שפורסם אתמול, כתב עו"ד בנימין ארביב מהלשכה המשפטית במנהל התכנון – במענה למכתב מטעם עורכי הדין אברהם (אבי) ללום ויצחק נטוביץ – כי " תמ"א 38 אושרה בשנת 2005 לחמש שנים בלבד, תוך שניתנה סמכות למועצה הארצית להאריך את תוקפה בתקופות נוספות שלא יעלו על חמש שנים כל אחת. תקופת הארכה השנייה שעליה החליטה המועצה הארצית עתידה להסתיים ב-18 במאי 2020, אלא אם כן תחליט המועצה הארצית על הארכה נוספת".

תגובות רבות כבר ניתנו סביב הודעה זו, מאז פורסמה אתמול, וגם על ההשלכות מתחילים לדבר בענף: על פי ההערכות, ביטול תמ"א 38 יביא לעצירת בנייתן של כ-125 אלף דירות חדשות, ויציב בעיה קשה בפני מאות יזמים העוסקים בתחום בשנים האחרונות.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים אביטןתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...