אדוארדו אלשטיין מנסה למחוק את נכסים ובנין מהבורסה בת"א

דסק"ש של אדוארדו אלשטיין פירסמה הצעת רכש למניות נכסים ובנין בהיקף 653.7 מיליון שקל - כדי לעמוד בחוק הריכוזיות • ב-2017 דסק"ש הופרדה מאי.די.בי פתוח

שיתוף הכתבה

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, מנסה למחוק את חברת נכסים ובנין מהמסחר בבורסה בת"א כדי לעמוד בתנאי חוק הריכוזיות בשוק ההון. 

חברת דסק"ש (דיסקונט השקעות) שבשליטת אלשטיין פירסמה ביום חמישי בלילה הצעת רכש מלאה למניות נכסים ובניין שבשליטתה. דסק"ש עצמה, נזכיר, הופרדה בסוף 2017 מאי.די.בי פתוח והפכה לחברה אחות שלה לעומת חברה בת קודם לכן. מחיקת נכסים ובנין מהמסחר בבורסה תבטל עוד מדרגה בפירמידה וכך דסק"ש תחזיק בחברות גב ים וישפרו באופן ישיר.

הצעת הרכש למניות נכסים ובנין היתה לרכש של 1.963 מיליון מניות במחיר של 333 שקל למניה, גבוה ב-3.4% ממחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון בבורסה. ההצעה היא ל-31.17% מהון המניות המונפק והנפרע של נכסים ובנין ומזכויות ההצבעה בה. ההיקף הכספי הכולל של המניות הוא 653.7 מיליון שקל.

נכסים ובניין נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 2.027 מיליארד שקל. המניה עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-22% וההון העצמי שלה נכון לסוף הרבעון הסתכם ב-1.595 מיליארד שקל.

הצעת הרכש תתקבל אם שיעור ההחזקות הכולל של הניצעים שלא נענו להצעה יהווה פחות מ-5% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, ויותר ממחצית הניצעים שאין להם עניין אישי בקבלת הצעת הרכש נענו לה; או אם שיעור ההחזקות של הניצעים שלא נענו להצעה יהווה פחות מ-2% מהון המניות המונפק של החברה.

אם יתקבלו הודעות קיבול בהתייחס ל-1.648 מיליון מניות (83.96% מהמניות המוצעות לרכישה וכ-26% מהונה המונפק של החברה),הצעת הרכש תתקבל ובלבד שיותר ממחצית הנענים לא יהיו בעלי עניין אישי, או במקרה שיתקבלו הודעות קיבול בהתייחס ל-1.837 מיליון מניות (93.6% מהמניות המועצות וכ-29% מהונה המונפק של החברה). 

מועד הקיבול האחרון להצעת הרכש הוא 17 ביוני 2019. אם תתקבל הצעת הרכש במלואה יימחקו מניותיה מהמסחר בבורסה והיא תהפוך לחברה פרטית מדווחת בשל האג"ח המונפקות. 

הצעת רכש קודמת שפירסמה דסק"ש למניות נכסים ובנין היתה בדצמבר 2018 לכ-20% ממניות החברה. המחיר היה אז 290 שקל למניה ובסך הכל 365 מיליון שקל. ההצעה לא התקבלה במלואה ודסק"ש אף הגדילה מאז את החזקתה בחברה.

יו"ר הדירקטוריון של נכסים ובנין הוא אדוארדו אלשטיין, והוא גם מכהן בתור ממלא מקום המנכ"ל לאחר עזיבתה של המנכ"לית סגי איתן שכיהנה 15 שנה בתפקיד. החברה עוסקת בבנייה ובפיתוח של שכונת מגורים ובנייני מסחר למכירה, בנייה והשכרה של מבני תעשיה משרדים ומסחר. נכס מרכזי שלה הוא בניין HSBC בניו יורק ששוויו הוא כמיליארד דולר.
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדוארדו אלשטייןסגי איתןנכסים ובניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...