מנרב פרויקטים: ליווי בנקאי ב-522 מיליון שקל לפרויקט פינוי-בינוי בבת-ים

מתוך סכום זה, כ-92 מיליון שקל הם מסגרת אשראי כספי • מנרב פרויקטים תקים 220 דירות חדשות בשני מגדלים סמוך לקו החוף בבת ים

שיתוף הכתבה
דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטיםדרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים

חברת מנרב פרויקטים בניהולו של דרור קוזניצקי שריינה ליווי בנקאי בהיקף 522.6 מיליון שקל להקמת פרויקט פינוי-בינוי בבת-ים. מנרב דיווחה היום (ג') לבורסה בת"א כי התקשרה עם תאגיד בנקאי בהסכם ליווי שבמסגרתו יועמדו לה מסגרות אשראי כספי וערבויות לצורך הקמת הפרויקט, ש-92 מיליון שקל מתוכו היא מסגרת אשראי כספי. 

מדובר בפרויקט פינוי בינוי ברחוב סוקולוב בבת ים, שבמסגרתו החברה תהרוס 51 דירות קיימות ותבנה במקומן 220 דירות חדשות בשני מגדלים בני 30 קומות כל אחד קרוב לקו החוף ובסמיכות לטיילת בת ים. 165 מסך הדירות הן לשיווק בשוק החופשי. מנרב מעריכה את היקף המכירות מהפרויקט בכ-360 מיליון שקל, עם רווח גולמי של כ-79 מיליון שקל. התב"ע אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית, ובשבועות הקרובים צפוי להתקבל היתר בנייה מהוועדה המקומית.

הפרויקט משתרע על קרקע בשטח של כ-3 דונם, שטחי המגורים העיקריים יהיו 20,900 מ"ר והוא יכלול 4-5 מרתפי חניה, 300 מ"ר שטחי מסחר וכן גן עירוני. במסגרת המטלות הציבוריות תשלב מנרב בפרויקט 3 כיתות גן בקומת הקרקע ובקומת הגלריה – המיועדות לילדי הבניין. בעלי הדירות שיפונו בנות 3-4 חדרים יקבלו במקומן דירות חדשות עם תוספת של 20 מ"ר שטח עיקרי לכל דירה, ממ"ד, מרפסת שמש, מחסן, מעלית וחניה. 

הליווי הבנקאי כפוף למספר תנאים מתלים ובינהם השקעת הון עצמי של 34 מיליון שקל לפרויקט ע"י מנרב, קבלת היתרי בנייה במועדים שנקבעו, חתימת בעלי הדירות בבניינים שיפונו ופינויים בפועל. מנרב תשעבד לתאגיד הבנקאי את זכויותיה בפרויקט ובמקרקעין בגין ההלוואה.

ההלוואה היא עד סוף אפריל 2023, וערבויות חוק המכר יימשכו כמובן גם לאחר מגן ועד למועד פקיעתן לפי ההסכם. מנרב תשלם לתאגיד הבנקאי עמלה של 0.5%-1% בגין כל שנת ערבות חוק מכר וערבות ביצוע, וכן ריבית בשיעור של ריבית פריים פלוס 0.75%-1.25% על מסגרת האשראי הכספי.

העילות לפירעון מיידי של מסגרות האשראי הן כמקובל - לרבות העברת זכויות בפרויקט לצד שלישי, שינוי שליטה בחברה, חריגה מהיתר הבנייה שהוצא לפרויקט, אי-עמידה ביעדי מכירת דירות ואי התחלת בניית הפרויקט במועדו או הפסקת ביצועו.

מנרב פרויקטים הוקמה בשנת 1988 ע"י מנרב אחזקות, והיא עוסקת בייזום פרויקטים למגורים, לרבות מסחר הנלווה למגורים, תוך התמקדות באזורי ביקוש, לצד פעילות ברמות סיכון פיננסיות נמוכות. דרור קוזניצקי משמש כמנכ"ל החברה החל משנת 2003, אביו אברהם קוזניצקי הוא יו"ר הדירקטוריון.

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דרור קוזניצקיחוק המכרריבית פרייםמנרב פרוייקטיםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...