אספן גרופ מוכרת נכס מניב בהולנד בכ-203 מיליון שקל

אספן גרופ מוכרת מרכז לוגיסטי בעיר אלמלו שמושכר כיום לחברת טימברלנד העולמית • רכשה את הנכס בשנת 2012 תמורת כ-25 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
צופית הראלצופית הראל

חברת הנדל"ן המניב הציבורית אספן גרופ שבשליטת רוני צרום מדווחת היום (א') לבורסה בת"א על מימוש גדול בהולנד. החברה מוכרת מרכז לוגיסטי בעיר אלמלו (Almelo) שבהולנד - תמורת כ-50.6 מיליון אירו (כ-203 מיליון שקל). המרכז מושכר כיום לחברה מקבוצת רשת האופנה הגלובלית "טימברלנד". 

לאחר השלמת העסקה צפויה אספן גרופ לרשום רווח (לפני מס) של כ-25 מיליון שקל (כ-6.3 מיליון אירו), ויוותר בידה תזרים חופשי (לפני מס) של כ-100 מיליון שקל (כ-24.6 מיליון אירו). החברה מחזיקה לאחר המכירה ב-14 נכסים מניבים בהולנד, בעיקר בתחום המשרדים.

אספן רכשה את הנכס המדובר בשנת 2012 תמורת סכום של כ-25 מיליון אירו, ולאחרונה הוא הושבח והורחב עבור טימברלנד על חטיבת קרקע צמודה בעלות של כ-9.5 מיליון אירו. 

התמורה תשולם בשתי פעימות: 1. מקדמה של כ-5 מיליון אירו (10% מהעסקה) תופקד בחשבון נאמנות ותועבר לאספן לאחר חתימה על שטר העברת הנכס או במועד מוקדם יותר ככל והקונה יפר איזו מהתחייבויותיו. המקדמה לא תוחזר לקונה ככל והעסקה לא תושלם כתוצאה מהפרה של הקונה. 2. תשלום יתרת התמורה בשווי 90% מהתמורה - כ-6.45 מיליון אירו - תופקד בחשבון הנאמנות עד 27 ביוני 2019 ותועבר לאספן לאחר רישום העברת הנכס בלשכת רישום המקרקעין. 

המימוש בוצע ע"י החברה הבת של אספן גרופ Aspen Real Estate Investments BV. את העסקה ליווה עו"ד אמתי נווה ממשרד עו"ד גדעון פישר.

לדברי  ברט קנוט, מנהל פעילות חו"ל וסמנכ"ל פיתוח עסקי של אספן גרופ : "המימוש מהווה עבורנו אבן דרך חשובה בהשלמת עסקת יזמות, לאחר ביצוע ההרחבה לטימברלנד והשבחת הנכס. רכשנו את הנכס עם תום בנייתו בשנת 2012, כאשר החברה זיהתה את תחום הלוגיסטיקה כתחום בעל פוטנציאל רב, המאפשר השגת תשואות אטרקטיביות על ההשקעה ביחס לנכסים מניבים מסוגים אחרים. אנו ממשיכים לזהות את הולנד כיעד משמעותי בפעילותה של אספן גרופ ונמשיך לפעול לאיתור הזדמנויות עסקיות במדינה".

אספן גרופ סיימה את שנת 2018 עם גידול של כ-33% בהכנסות השנתיות לכ-260 מיליון שקל, לצד צמיחה של כ-66% ברווח הנקי השנתי לכ-114 מיליון שקל. החברה פועלת בעיקר ברכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים הכוללים משרדים, שירותים, מסחר, מבני תעשייה ולוגיסטיקה, בהולנד, גרמניה, וישראל. 

נכון לסוף דצמבר 2018 בבעלות הקבוצה מבנים להשכרה בישראל ובחו"ל, בשטח כולל של כ-366 אלף מ"ר, המושכרים לכ-270 שוכרים בתפוסה של כ-96%. מנכ"לית החברה היא צופית הראל, ויו"ר החברה הוא גיא פרג.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופגיא פרגהבורסה בתל אביבנדל"ן בחו"לרוני צרוםגדעון פישר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...