ירון אשל: "לא פוחד מאמזון. נהיה הגדולים במרכזים השכונתיים"

ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב ישראל: "אמזון והקניות ברשת לא יחליפו את בית הקפה השכונתי" • "אין לי בעיה לשלם הרבה על נכסים נדירים, תמהיל היא מילת המפתח" 

שיתוף הכתבה
ירון אשלירון אשל

"החלטנו שאנחנו ניכנס לתוך האוכלוסיה, ולא נבקש ממנה להגיע אלינו", כך אמר היום (א') מנכ"ל גזית גלוב ישראל ירון אשל בכנס בנושא נדל"ן מסחרי שקיימה חברת התיווך רימקס. אשל מתכוון לכך שהמרכזים המסחריים של החברה ייבנו בתוך ריכוזי האוכלוסיה, בתוך הערים, מתוך מגמה ללכת לכיוון האורבני ובמיוחד בגוש דן - "לשם להערכתנו הולך תחום הנדל"ן המסחרי", לדבריו.

גזית גלוב ישראל שמנהל אשל, החברה הבת של גזית גלוב הבינלאומית של חיים כצמן, הוקמה ב-2005, והיא עוסקת בתחום הנדל"ן המסחרי והמניב - מרכזים מסחריים. החברה פועלת תחת המותג G ובבעלותה 13 נכסים מרכזיים בשווי 3.5 מיליארד שקל בישראל ובשטח כולל של 180 אלף מטר, חלקם עם שותפים, ואותם היא משכירה לכ-750 שוכרים. 

לאחרונה גזית גלוב הבינלאומית ובעקבותיה גם החברה בישראל ביצעה שינוי מדיניות שבמסגרתו היא מתמקדת בנכסים מסחריים פרטיים בלבד ולא ציבוריים, ובישראל היא מתמקדת בגוש דן בלבד. 

אשל אומר שבמסגרת המדיניות החדשה היא פועלת לאיתור נכסים מסחריים מעניינים בגוש דן: "אנחנו קונים נדל"ן בגלל הקרקע, ולא בגלל הנכס הנוכחי שעליה. אין לי בעיה לשלם מחיר יקר מאוד על נכסים שאני חושב שהם נדירים ובעלי פוטנציאל", אמר אשל.

מנכ"ל גזית גלוב ישראל חשף באירוע כי בבעלות החברה מספר נכסים בגוש דן שהוא מכנה כנדירים: מרכז מסחרי בשכונת כוכב הצפון בתל-אביב בשטח של כ-2,200 מ"ר על קרקע של 4.5 דונם, שעליה הוא שילם 50 אלף שקל למ"ר. "צחקו עלי ששילמתי מחיר מופקע, אבל אני סמוך ובטוח שהמחיר יצדיק את עצמו בטווח הארוך והתשואה תהיה הולמת. בסוף יהיו בקרקע 6,000 מ"ר מסחריים".

[quote]

נכסים "נדירים" נוספים הם מרכז מיקדו סנטר בתל ברוך שבתל אביב וקולנוע רב חן שבדיזנגוף תל אביב. "ברב חן ישנם כיום 2,700 מ"ר עם שימור מחמיר. זהו נכס מעניין מאוד שבכוונתנו לבנות בו מרכז מסחרי בן 5 קומות, נייצר מותג חזק מאוד", אמר אשל. 

נכס "נדיר" נוסף הוא מרכז מסחרי שכונתי בסביון שהחברה רכשה בשטח של 4000 מ"ר על קרקע של 30 דונם שחלקה ללא ייעוד. "זהו נכס נוסף שהמחיר שלו היה יקר מאוד אבל אני סבור שיצדיק את עצמו, נשתול בו ייעוד ונייצר ערך", אמר אשל.

לדבריו, גזית גלוב ישראל מכוונת לעלייה של 2% בכל שנה בשכר הדירה מהנכסים הקיימים שלה. "אנחנו בתקופה לא פשוטה, הדיוק והיכולת לעמוד ביעדים תלויה מאוד ביכולת הניהול ובניהול התקציבים הפיננסיים מרבעון לרבעון", אמר. 

"אני לא פוחד מאמזון"

אשל התייחס לנושא הקניות באינטרנט שמכרסמת במספרים של המרכזים המסחריים הפיזיים, ובפרט לכניסת אמזון לישראל, ואמר כי "אני לא פוחד מאמזון. היא לא תהרוג את המרכזים המסחריים". אשל סבור כי המגמה בעולם המרכזים המסחריים תעבור למרכזים שכונתיים ואזוריים שיש בהם חניות ועסקים קטנים ויומיומיים, שעונים על הצרכים היומיומיים של הציבור.

"אנחנו יותר ויותר מאמינים במרכזים שכונתיים קטנים, אנחנו רוצים להיות שם - ולהיות הכי גדולים בתחום, כי אם לא, התחרות תפגע בנו בסופו של דבר ואנו נישאר מאחור", אמר. "בסופו של דבר האינטרנט ואמזון לא יחליפו את בית הקפה השכונתי שהציבור רוצה לבוא בבוקר".

אשל מסביר כי החברה תפתח כאמור את תחום המרכזים השכונתיים, אבל במקביל תפתח ותרחיב את המרכזים הגדולים שלה - כדי לשמור על תמהיל נכון של נכסים. "תמהיל היא מילת המפתח, גזית גלוב ישראל היא שחקן של טווח ארוך - אנחנו מחזיקים בנכסים ב-50 אלף שקל למ"ר וגם מרכזים מסחריים שיש בהם אטליז ומכולת קטנה - אנו מוותרים על הכסף שם לטובת התמהיל השלם. הנדל"ן המסחרי הוא עסק מסוכן. יש בו הצלחות אבל לפני כל הצלחה יש 5 כשלונות - וחשוב לזכור את זה", סיכם. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבגזית גלובחיים כצמןירון אשלתיווך רימקס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...