"ביג" רוכשת 50% מחברת נדל"ן סרבית לפי שווי של 20 מיליון אירו

בידי החברה הסרבית שטח של 6,800 מ"ר, שעליו "ביג" מתכננת להקים בניין משרדים בן 34,000 מ"ר • הרווח התפעולי השנתי שצפוי להניב הבניין: כ-9.7 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

חברת המרכזים המסחריים " ביג מרכזי קניות " מתרחבת בסרביה: החברה הודיעה היום (ד') לרשות לניירות ערך כי היא עומדת לרכוש 50% ממניותיה של חברת נדל"ן בבלגרד, בירת סרביה, תמורת 10 מיליון אירו – לפי שווי חברה של 20 מיליון אירו. 

"ביג" עדכנה כי חברת הבת שלה, CEE BIG B.V (ש-78.5% ממנה מוחזקים בידי החברה האם),חתמה באחרונה על הסכם לרכישת החברה הסרבית, אשר מחזיקה במלוא זכויות הבעלות בחטיבת קרקע של כ-8,600 מ"ר, ב"בלוק 42" שבבלגרד החדשה.

עוד מסרה החברה כי חברת הבת שלה מתעתדת לבנות על הקרקע בניין משרדים ששטחו 34,000 מ"ר, בעלות מוערכת של כ-58 מיליון אירו. הפרויקט ייבנה בשיתוף יזם מקומי, אשר יחזיק ב-50% הנותרים בחברה הסרבית. העבדות צפויות להסתיים בשנת 2021.

"לאחר השלמת העסקה, ובהתאם להתקדמות הפרויקט, התחייבה חברת הבת לשלם ליזם המקומי סך של 10 מיליון אירו בגין הזכויות הנרכשות, בכמה תשלומים", נכתב בהודעה לרשות לניירות ערך. "עבודות החפירה לפיתוח הפרויקט החלו, ובמקביל הצדדים מצויים במו"מ עם בנק למימון הפרויקט".

" ביג מרכזי קניות " עדכנה עוד כי חברת הנכס (החברה הסרבית שנרכשה על ידה) התקשרה זה מכבר בהסכם עם שוכרת עיקרית לפרויקט – "חברה בינלאומית שמספקת שירותי טכנולוגיית מידע, אשר הפרויקט ישמש עבורה כקמפוס הראשי באזור ויותאם מראש לצרכיה". בהתאם להסכם, מרבית הפרויקט יושכר לשוכרת לתקופה של 10 שנים, כולל שלוש תקופות אופציה להארכה, 5 שנים לכל תקופה. שכר הדירה שסוכם משקף רווח תפעולי של כ-7.6 מיליון אירו. "לאחר השלמת השכרת מלוא השטחים בפרויקט, הוא צפוי להניב רווח תפעולי של כ-9.7 מיליון אירו בשנה", הצהירה החברה.

" ביג מרכזי קניות " נכנסה לשוק הסרבי בשנת 2008, ובשנת 2012 פתחה את מרכז הקניות הראשון שלה במדינה. נכון להיום היא מחזיקה בשלושה מרכזים בסרביה, ובכל העולם היא מחזיקה ומנהלת 58 פרויקטים שונים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךביג מרכזי קניותהשקעה בנדל"ן בחו"לCEE BIG B.V
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...