נאמני אחת מסדרות האג"ח מתנגדים להסדר החוב עם חנן מור: "התמורה בפירוק תהיה גדולה יותר"

הנאמן למחזיקי אגרות החוב של קבוצת חנן מור (סדרה י"ב), הגיש לביהמ"ש את התנגדותו להסדר החוב שהציע מנהל ההסדר של חנן מור. מדובר בקבוצת הנושים היחידה שהביעה התנגדות להסדר עד כה, בין היתר בטענה כי בפירוק תיוותר להם זכות התביעה האישית, וכי היה צריך לקבל את אישור הנושים לבקשה להסדר. על פי הנאמן, החוב כלפי מחזיקי הסדרה עומד על 42.66 מיליון שקל ו-60% ממחזיקי הסדרה התנגדו להסדר

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

הנאמן למחזיקי אגרות החוב (סדרה י"ב) של קבוצת חנן מור, עו"ד אמיר פלמר, הגיש אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי את התנגדותו להסדר החוב שהציע מנהל ההסדר של הקבוצה, אהוד גינדס, בהתאם להחלטת בית המשפט בתחילת אפריל להגשת ההתנגדויות. מדובר בקבוצת הנושים היחידה שהביעה התנגדות להסדר עד כה, גם בין מחזיקי סדרות האג"ח. הטענות העיקריות להתנגדות: התמורה בפירוק תהיה גבוהה יותר, תיוותר להם זכות התביעה האישית, ועל הממונה היה לקבל את אישור הנושים לבקשה.

על פי פלמר, "דין הבקשה להימחק, שכן אין למנהל ההסדר סמכות כלשהי להגיש בקשה לאישור הסדר חוב בשם החברות". בכך התייחס לידע עובדתי הקיים אצל החברות ולא אצל מנהל ההסדר. "לחלופין, יש לדחות את הבקשה לגופה שכן לא ניתן לאשר את הסדר החוב המוצע במתכונתו הנוכחית".

לדבריו הפירוק עדיף על ההסדר ונלקחות מהנושים זכויות התביעה האישיות. "מדובר בהסדר חוב המקפח את מחזיקי אגרות החוב (סדרה י"ב) של חנן מור אחזקות הן ביחס לחלופת הפירוק והן בכלל. כך למשל, מחזיקי אג"ח יב' אינם זכאים במסגרת הסדר החוב המוצע לקבל את מלוא הריבית לה הם זכאים ושניתן לגבות אותה בהליך פירוק או כינוס. כך למשל, ישנה הוראה שכלולה במסגרת הסדר החוב המוצע לפיה ניטלים בכח זכויות התביעה האישיות מנושי ההסדר כנגד צד שלישי כלשהו שאיננו הקבוצה ומומחים למנהל ההסדר וזאת מבלי שניתנה הסכמה פוזיטיבית מחלק מהנושים לעניין זה".

הנאמן ציין כי ישנם עוד פגמים נוספים, ובין היתר תברר במסגרת ההליך "כי במהלך תקופת עיכוב ההליכים שילמו מי מהחברות סכומים משמעותיים למי מנושי החברות בגין חובות עבר וזאת בניגוד לדין ומבלי לבקש אישורו של בית המשפט הנכבד". עוד ציין את הבעייתיות בהגשת הבקשה בלי שהוצפו ההתנגדויות, "יש טעם לפגם בכך שהבקשה הוגשה בהסכמת הממונה וזאת טרם שהוגשו תגובות לבקשה וטרם שהוצפו על ידי המתנגדים שלל הסוגיות…  מצופה היה מהממונה, כמי שאמור להיות גורם אובייקטיבי ולשמור על זכויותיהם של כלל הנושים הנוגעים בדבר, להמתין עם מתן הסכמתו עד לקבלת כלל תגובות המשיבים כפי שמקובל… בשעה שדעתו של הממונה ננעלה, סביר כי הוא יתמוך בבקשה לאישור הסדר". 

על פי הנאמן בפירוט ההתנגדויות, החוב כלפי מחזיקי הסדרה עומד על 42.66 מיליון שקל ו-60% ממחזיקי הסדרה התנגדו להסדר.

מנהל ההסדר של חנן מור לביהמ"ש: רוב הנושים תומכים בהסדר

על פי ההודעה של גינדס מתחילת אפריל, עם תומכי ההסדר נמנים בנק לאומי, בנק דיסקונט, הפניקס, הראל, בנק מזרחי, קרן ריאליטי , קונסורציום נושי שדה דב (לאומי, דיסקונט, הפניקס ומיטב דש), התובע בתביעות ייצוגיות ומע"מ. בין מחזיקי סדרות האג"ח הלא מובטחות, מחזיקי אג"ח י"ד תמכו ברוב מלא, ומחזיקי אג"ח י"ג תמכו ברוב של 64%. אך אילו מחזיקי אג"ח י"ב, התנגדו כאמור להסדר ברוב של כ-60%. מדובר בסדרה קטנה יחסית.

בהתאם לפרסום בעבר, הצעת הסדר החוב כוללת את המרת החוב למניות, כך שקונסורציום שדה דב יחזיק 41% מחנן מור אחזקות, נושי האג"ח י"ג וי"ד יחזיקו 18% ו-14% בהתאמה, הראל 12%, מזרחי וריאליטי 7%, 3.3% יועמדו כנגד תובענות ייצוגיות, ו-3.92% לבעלי המניות הקיימים. בנוסף יונפקו 18.7 מיליון מניות לניהול הסדר. כך חנן מור ואבי מאור, בעלי השליטה, יחזיקו בפחות מ-2%. עוד כוללת ההצעה את המשך קידומם ואכלוסם של הפרוייקטים המקודמים על ידי החברה, על מנת להגדיל את היקף התקבולים בקופת ההסדר.

בפברואר השנה מחזיקי הסדרה פנו בית המשפט בבקשה לאכיפת שעבודים ולמינוי כונס נכסים לנכסים המשועבדים על העודפים מפרויקט אור ים באור עקיבא של החברה, הכולל 443 דירות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הסדר חובחנן מוראהוד גינדס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...