עסקת ענק בבני ברק: מוטי בן משה רוכש ממנדי רייך 50% מפרויקט מגורים ומסחר בשווי מאות מלש"ח

חודשים ספורים לאחר שרכש "מתחם שפע" במרכז בני ברק עבור 570 מלש"ח, חתם רייך על עסקה במסגרתה קבוצת הרבוע הכחול שבשליטת בן רוכשת 50% מהפרויקט. עבור שטחי המסחר שולמו 60 מלש"ח וכן הועמדו לזכות רייך שורה של הלוואות. כיום במתחם זכויות לבניית 388 דירות וכ-22 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט במתחם שפע (פייגין אדריכלים)הדמיית הפרויקט במתחם שפע (פייגין אדריכלים)

עסקת ענק בבני ברק: קבוצת הרבוע הכחול שבשליטת מוטי בן משה רוכשת מידי איש העסקים מנדי רייך, בעלי חברת עמירון, 50% מהפרויקט המקודם על ידו ב"מתחם שפע" בבני ברק. כך הודיעה הלילה (ב') החברה. זאת חודשים ספורים לאחר שרייך עצמו רכש את המתחם עבור 570 מיליון שקלים.

מדובר בעסקה מורכבת הכוללת מספר נדבכים. בין היתר, שילמה החברה סכום של 60 מיליון שקלים עבור כלל שטחי המסחר בפרוייקט בהיקף כולל של 16.5 אלף מ"ר. עוד נודע כי החברה העמידה לזכות רייך הלוואה על סך 50 מיליון שקלים, וכן הלוואה נוספת להשלמת רכישת הקרקע, שגובהה לא ידוע. 

מתחם שפע, המשמש כיום כאזור תעשייה, הוא מתחם בן כ-11 דונם הממוקם באחת הנקודות המרכזיות בבני ברק - בצומת הרחובות אהרונוביץ' והשלושה. בינואר 2019 אישרה הוועדה המחוזית תל אביב תב"ע נקודתית לשטח, לפיה ייבנו במקום 388 דירות, מעל מפלסי מסחר ותעסוקה בשטח כולל של 22 אלף מ"ר.

על פי הדיווח, נמסר לרבוע הכחול כי המקרקעין "תפוסים על ידי שוכרים ומשתמשים שונים, על פי הסכמי שכירות שנחתמו עמם". כעת בכוונת הרבוע הכחול ורייך לקדם את בניית הפרויקט. עוד נכתב כי בתמורה לזכויות למסחר החברה תשלם סך של 60 מיליוני שקל בתוספת מע "מ; חתימת ההסכם המפורט מותנית בקבלת אישור דירקטוריון החברה להתקשרות בו, בחתימת החברה על הסכם ההלוואה המפורט, באישור הממונה על התחרות ובתנאים נוספים. הסכם העקרונות תקף ל-30 יום.

בד בבד עם חתימת מסמך העקרונות למסחר, חתמו החברה והשותף על מסמך עקרונות למתן הלוואה לריך על-ידי החברה, שנועדה להשלים את ההון העצמי אשר יידרש לו לצורך השלמת רכישת המקרקעין והקמת הפרויקט. בנוסף נחתם החודש הסכם הלוואות ביניים עם צד שלישי המחזיק בעמירון, ולפיו החברה תעמיד ללווה  מסגרת הלוואות בסך של עד 50 מיליון ש"ח לתקופה של 8 חודשים.

התביעה נגד הרכישה נדחתה

בסוף 2023, רכש רייך את הקרקע עבור סכום של כ-570 מיליון שקל מידי חברת תכיפות. עסקה זו נחשבה העסקה הגדולה שבוצעה בבני ברק בשוק המקרקעין והיא מתייחסת לזכויות בניה  של 388 יח"ד. נגד מכירת הקרקע לרייך הוגשה תביעה מצד המשקיע אבי משכני, בעל מניות בחברה המוכרת. המחלוקת הייתה על שיעור אחזקתו בחברה, והאם היא מקנה לו יכולת להתנגד לעסקה. שופט בית המשפט המחוזי תל אביב  יעקב שרביט דחה בנובמבר את ההתנגדות ואישר את העסקה בתנאים. 

עוד קודם לכן, באוקטובר 2022, רכשה חברת קדם ישראל בבעלות יוריאל זלצמן אופציה בקרקע על מנת לממש אותה במתכונת של קבוצת רכישה . על פי הסכם האופציה, היתה אמורה התמורה הכוללת להגיע לכ-800 מיליון שקל, כאשר בשלב א' היה על קדם ישראל לגייס סכום של כ-500 מיליון שקל, אולם בסופו של דבר לא יצאה העסקה אל הפועל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוטי בן משהבני ברקהרבוע הכחולמנדי רייך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...