אורנשטיין הכריע: צים ירכוש מניות בהרי ב-23.5 מלש"ח ושותפות הצדדים תסתיים

לאחר הסכסוך הקשה שפרץ בין השותפים בחברת הנדל"ן צים-בהרי אשתקד, פנו הצדדים לבוררות אצל נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, שקבע כי על השותפות להסתיים באופן מיידי, כדי למנוע נזק בלתי הפיך לשני הצדדים. עוד על פי ההחלטה, תבוצע בהמשך הערכת שווי נכון ל-31.12.23 וייתכן כי סכום רכישת המניות ישתנה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל צים בהרי אייל בהרי, ומנכ"ל צים אחזקות עדי צים (מאיר דקל)מנכ"ל צים בהרי אייל בהרי, ומנכ"ל צים אחזקות עדי צים (מאיר דקל)

חברת צים בהרי נדל"ן והשותפים בה: איש העסקים עדי צים (60%),בני משפחת בהרי (30%) ודני סוויסה (10%),הגישו לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק בוררות אשר נחתם אתמול (א') על ידי כלל הצדדים. במסגרת פסיקתו של הבורר – נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס איתן אורנשטיין - אושרה בקשת עדי צים וחברותיו ודני סוויסה להיפרד ממשפחת בהרי בחברה המשותפת צים-בהרי בכפוף לתשלום של 23.5 מיליון שקל על מניותיה, בתוך 60 יום. פסק הבוררות מגיע בעקבות תביעות הדדיות שהגישו שני הצדדים אחד נגד השני.

בפנייתם לבית המשפט בנובמבר אשתקד, טענו בני משפחת בהרי כי ההחלטות של צים וסויסה במסגרת החברה המשותפת מקפחות אותה, כי בני המשפחה הודרו מתפקידים מרכזיים בחברה וכי צים וסויסה משכו כספים שלא כדין מהחברה. בתביעתה, ביקשה המשפחה מבית המשפט המחוזי בתל אביב התאמת ערבויות, כספים שלטענתם מגיעים להם, גילוי מסמכים, את החלפת היועץ המשפטי של החברה, ביטול מינוי רו"ח וביטול החלטות מקפחות.

לקריאת פסק הבוררות.

צים וסוויסה טענו בתביעה נגדית שהגישו כי בהרי היו אלה שהפרו את ההסכם, לרבות מצגי שווא בנוגע לשווי ההשקעה, משיכות כספים, חלוקת דיבידנדים אסורה ומינוי מקורבים שלא כדין. בתביעתם הנגדית דרשו צים וסוויסה היפרדות של הצדדים, אך במשפחת בהרי טענו כי בשלב זה אין מקום להיפרדות שכן מצב החברה יציב וכי תחילה יש לאכוף את ההסכם. לטענת המשפחה הועברו על ידה לחברה נכסים בשווי נקי של 63 מיליון שקל, אך בינואר 2023 השנה היה פער שלילי של 23.5 מיליון שקל בין התחייבות החברה לבין נכסיה. עוד טענו, כי היפרדות כעת למעשה תתגמל את צים וסויסה על התנהגותם.

לאחר שנסיונות שונים להגעה להסכמות בין הצדדים נכשלו, חתמו שני הצדדים על הסכם בוררות בנובמבר אשתקד, לפיו תידון הסוגייה בפני השופט בדימוס אורנשטיין, ופסק הבוררות שייתן יהיה מחייב.

אי האמון בין הצדדים מחייב היפרדות מיידית

בפסיקתו קבע אורנשטיין כי בעקבות חוסר אמון בין הצדדים אין מנוס מהיפרדות ביניהם, וכי יש לעשות זאת בדחיפות, כדי למנוע נזק בלתי הפיך לשני הצדדים. לפיכך החליט כי יש לכפות על צים וסויסה לרכוש את מניותיה של בהרי, וכי אין מקום להורות על התמחרות. הסיבה לכך היא חוסר השוויון הבולט בין הצדדים: צים וסויסה מחזיקים כאמור ב-70% מהמניות, ויכולת גיוס ההון של צים עולה בהרבה על זו של בהרי. לכן, יש צורך לכפות על צים וסויסה לרכוש את מניותיהם של בהרי.

כיוון שהערכת שווי לחברה תימשך זמן, הורה אורנשטיין שההיפרדות תיעשה מיד. הוא החליט כי צים וסויסה ישלמו 23.5 מיליון שקל ולאחר מכן תבוצע הערכת שווי נכון ל-31.12.23. החלטת הבורר נחתמה על ידי הצדדים ואתמול הוגשה בקשה לתת לה תוקף של פסק דין. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אורי בן-יוחנה ובועז לוי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עדי ציםצים בהרידני סויסהבוררותצים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...