כעשור לאחר ששווק: סכסוך על מיליונים מעכב את אכלוס המגדל הגבוה בגבעתיים

בניין Hi Tower בן 60 הקומות - גורד השחקים ה-3 בגובהו בישראל - עדיין לא קיבל טופס 4 ומתנהלות תביעות הדדיות על כספים בין קבוצת הרוכשים שארגנו אנשי העסקים גיא בלושינסקי ורוני מאנה, לעיריית גבעתיים. בשבועות האחרונים מתקיימים ניסיונות גישור, שעד כה טרם הבשילו לפשרה. עיריית גבעתיים: "הפרויקט לא עומד בדרישות, לא ניקח סיכון בחיי אדם"

שיתוף הכתבה
מגדל Hi Tower בגבעתיים, במרכז התמונה (שאטסטוק) מגדל Hi Tower בגבעתיים, במרכז התמונה (שאטסטוק)

כעשור לאחר ששווק וכשנה לאחר שבנייתו הושלמה, בניין Hi Tower בגבעתיים, ברחוב אריאל שרון על גבול תל אביב, עדיין לא קיבל טופס 4 לאכלוסו, ומתנהלת תביעות כספיות הדדיות על עשרות מיליוני שקלים בין קבוצת הרוכשים שאירגנו אנשי העסקים גיא בלושינסקי, בעלי g-group, ורוני מאנה, בעלי ר.ומ. נדל"ן, לבין עיריית גבעתיים. כך עולה מהפרסום הבוקר (ג') בדה מרקר שאומת על ידי הגורמים הנוגעים בדבר.

בשבועות האחרונים התקיימו הליכי גישור שלא הובילו לפשרה. הקבוצה רכשה את הקרקע ב-2015 תמורת 216 מיליון שקל מיורוקום, שבאותו הזמן הייתה חברת הנדל"ן של איש העסקים שאול אלוביץ'.

המבנה, שהחל להיבנות ב-2016,  כולל 60 קומות - קומת לובי, קומת גלריה וקומת רווחה, מעליהן 55 קומות מגורים שבהן 279 דירות, ושתי קומות טכניות נוספות בראש המגדל. כמו כן, ישנן 5 קומות תת-קרקעיות אשר ישמשו לחניה. עם השלמתו הפך למגדל הגבוה ביותר בגבעתיים ולגורד השחקים השלישי בגובהו בישראל. בין הרוכשים דוד פתאל, עו"ד עמית חדד וראש עיריית טבריה לשעבר בנימין (בני) קריתי. אדריכל הפרויקט הוא אבנר ישר.

בתביעה שהגישו חברי קבוצת הרכישה בשם ועד הקבוצה נגד עיריית גבעתיים במרץ 2022, דרשו להשיב אליהם היטלי השבחה שנגבו מהם "ביתר ובכפל", בסך 14.6 מיליון שקל, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית. על פי התביעה, עיריית גבעתיים גבתה מהם כספים שלא כדין עבור ההיתרים. טענה נוספת הייתה כי לפני הוצאת היתר הבנייה השלישי והאחרון, חוקקה העירייה חוקי עזר חדשים לגביית היטל על תיעול וסלילה והיטל נוסף עבור שטחים ציבוריים.

עיריית גבעתיים דורשת סעד של 6.3 מיליון שקל 

לעומת זאת, עיריית גבעתיים פתחה בתביעה נגדית נגד חברי הקבוצה וקבוצת אשטרום שביצעה את הפרויקט, ודרשה סעד של 6.3 מיליון שקל, לא כולל ריבית והצמדה, כיוון שמדובר בפרויקט גדול, הכולל מגורים ומסחר שחייב תשתיות מורכבות שנאמדו על ידי העירייה ב–84 מיליון שקל לפיתוח עירוני. עוד טענה העירייה כי  הפרויקט החל להיות מקודם על ידי יורוקום נדל"ן בבעלות שאול אלוביץ' שהחזיק כאמור קודם בקרקע , וזו התחייבה לשלם 25% מהעלויות, ובמקביל נקבעו שלבי תשלום לפי הוצאת היתרי בנייה. העירייה טענה כי תנאים אלה חלים גם על קבוצת הרכישה, כפי שעולה מהסכם שנחתם בין הצדדים.

הטענה העיקרית היא שהיזם לא השלים תשלום עבור עבודות פיתוח בכ–4 מיליון שקל, לא הפקיד ערבות ואף ביצע עבירות בנייה והפרות בנייה החורגות מהיתר הבנייה, כולל בנייה על שטחים ציבוריים. כמו כן טענה למחסור באישורים נוספים.

עם זאת במכתב של נציג הרוכשים בלושינסקי לדיירים נכתב כי "בחודשים האחרונים התקיימו כמה פגישות עם עורכי הדין של העירייה במטרה להגיע להסכמה", וכי "יוחרפו הצעדים להוציא התראה לפני הגשת תביעה על הנזקים לרוכשים שנובעים מהעיכוב, וכן לנהל תביעות אישיות נגד עובדי העירייה שאחראים לכך".

בשבועות האחרונים כאמור התקיים ניסיון גישור בין הצדדים בפני השופט בדימוס ישעיהו שנלר. בינתיים הצדדים לא הגיעו לכלל פשרה, אך המגשר קבע מסגרת זמן לסיום התהליך.

מעיריית גבעתיים נמסר: "קבוצת היי טאוור ומארגניה אינם עומדים בדרישות הכספיות והבטיחותיות הנדרשות להוצאת טופס 4 לבניין. ברגע שישלימו את הנדרש מהם, הם יקבלו אישור בהתאם. כרגע הבניין לא בטיחותי למגורים כיוון שהיזמים לא השלימו את הפעולות הנדרשות מהם. העירייה לא תיקח שום סיכון כאשר מדובר בחיי אדם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית גבעתייםמגדלשאול אלוביץ'HI towerגבעתייםG group
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...