לראשונה בארץ: טכנולוגיה צפויה לקצר פי 3 את זמן בניית המגדלים

מדובר בטכנולוגיה ייחודית שפיתחה חברה אוסטרית, המאפשרת את הרמת  גרעין המגדל באמצעות מערכת "טפסות", הפועלת בסיוע בוכנות הידראוליות ומעלה אותה למעלה על פני הבטון המתקשה. כך, במקום לבנות את גרעין המגדל בתוך כ-12 חודשים, ניתן לסיים את בנייתו בכ-4 חודשים בלבד

שיתוף הכתבה
צילום: ויתניה צילום: ויתניה

טכנולוגיית בנייה חדשה שמיושמת לראשונה במגדלי ויתניה  בתל אביב הסמוכים ללה גווארדיה, צפויה לקצר את  הבנייה פי שלושה, כך לטענת חברת ויתניה המשתמשת בטכנולוגיה לראשונה במגדלי משרדים. 

מדובר בטכנולוגיה ייחודית שפותחה על ידי חברת GBG GLEITBAU SALZBURG האוסטרית, המשכירה לחברה את הציוד. הטכנולוגיה מאפשרת את הרמת  גרעין המגדל באמצעות מערכת "טפסות", הפועלת בסיוע בוכנות הידראוליות ומעלה את המערכת למעלה על פני הבטון המתקשה. הטכנולוגיה תיושם גם במשרדי TOHA 2 על ציר יגאל אלון בתל אביב - פרויקט של גב ים. 

באמצעות השימוש במערכת "התבנית המחליקה", ניתן להתקדם בבניית קירות גרעין המגדל - הפיר של חדרי מעליות, וחדרי מדרגות, המספק את הקשיחות של כל המבנה, שגובהו כ-180 מטר, בקצב בנייה של 1.5-2 מטרים ביום. זאת בעוד בבנייה סטנדרטית, התקדמות הבנייה הינה בקצב של כ-10- 15 מטרים בחודש. כך, במקום לבנות את גרעין המגדל בכ-12 חודשים, תוכל החברה לסיים את בנייתו בכ-4 חודשים בלבד.

"זה תהליך קשה,  צריך כל הזמן באתר הבנייה משאית בטון יוצקת" 

"השימוש בטכנולוגיה זו בארץ אמנם בוצע בעבר בהקמת מגדל הפיקוח בנתב"ג ובארובות חדרה, אולם, ביצוע הקמת מגדל משרדים מורכב הרבה יותר", אומר אילן שובה, מנהל פרויקט " ויתניה תל אביב", שם מתבצעת הבנייה באמצעות התבנית המחליקה.

"בהקמת מגדל משרדים ובוודאי במגדל עם עירוב שימושים כמו בפרויקט שלנו (מסחר, משרדים ומגורים),הצורה ההנדסית של הגרעין שונה. זה לא פיר גדול ללא מחיצות, אלא  גרעין גדול מאוד עם מחיצות, פירי מעליות, פתחים גדולים וקטנים  למעברי מערכות ופתחי דלתות הדורשים חיזוק ע"י פריטי חיזוק נוספים כנגד רעידות אדמה.   

הרעיון שעומד מאחורי השיטה הוא התרוממות מערכת הטפסות בעזרת מגבהים הידראוליים שנסמכים על גבי הבטון המתקשה. כך נוצר מעגל של התקשות שכבת בטון לרמה מספקת על מנת שתתבצע הגבהה של המערכת באופן הידראולי לצורך יציקת שכבת בטון חדשה. קצב ההתקדמות תלוי כמובן בסוג הבטון ובקצב הכנת ברזל להמשך היציקה, אך כאמור מדובר בכ-1.5-2 מטרים בממוצע ליום עבודה מבחינת ההספק.

בסופו של דבר על פי הקצב הזה, מדובר במערכת שמרימה מגדל משרדים ברבע מהזמן בו הוא היה מתרומם לגובה בטכנולוגיית הבנייה הנפוצה. שובה מסביר את הסיבה שהטכנולגיה טרם נכנסה לשימוש של עוד חברות: "זה תהליך קשה. בשיטה הזו כל הזמן באתר הבנייה משאית בטון יוצקת, וכל יום צריך ברזל לקומה". הוא מסכם ואומר שאומנם עלויות המערכת גבוהות יותר, אך זה מתקזז עם זמן הבנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אתר בנייהויתניהמגדליםטכנולוגיות בנייהבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...