העליון הרשיע את הקבלן יאיר ביטון בקבלת דבר במרמה

במסגרת ערעור של הפרקליטות על זיכויו של בעלי חברת ב. יאיר בביהמ"ש המחוזי, הסכימו הצדדים לקבל את הצעת שופטי העליון לפיה ביטון יורשע בקבלת דבר במרמה וכי בכל מקרה יגזרו עליו 9 חודשי עבודות שירות. נותרה מחלוקת סביב שאלת הרשעתו בהלבנת הון

שיתוף הכתבה
שופט בית המשפט העליון דוד מינץ (אתר בתי המשפט)שופט בית המשפט העליון דוד מינץ (אתר בתי המשפט)

בדיון שהתקיים אתמול (א') בבית המשפט העליון, בערעור שהגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה על זיכויו של הקבלן יאיר ביטון, בעלי חברת ב. יאיר מעבירות מרמה והלבנת הון, הסכימו הצדדים לקבל את הצעת בית המשפט, שלפיה ביטון יורשע בעבירה של קבלת דבר במרמה. זאת תחת השופטים דוד מינץ, עופר גרוסקופף וח'אלד כבוב. 

כמו כן הוסכם כי הונחה תשתית להרשעתו של ביטון גם בעבירה של הלבנת הון, אולם נותרה מחלוקת בשאלה אם ניתנה לו הזדמנות להתגונן מפני הרשעה בעבירה זו. הוסכם, כי בכל מקרה, יושת על ביטון עונש של תשעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי.

 נגד ביטון ונגד מעורבים אחרים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו כתב אישום בפרשה שנחשפה ב-2014 שעניינה התקשרותה של חברת ב. יאיר , חברה ציבורית שהיתה בניהולו של ביטון, בקשר עסקי מהותי עם חברה שאחד מהנהנים ובעל השליטה בה הוא יצחק אברג'יל, שהורשע בעבר כמי שעמד בראש ארגון פשיעה.

על פי כתב האישום, במסגרת הקשר העסקי העביר יאיר ביטון מיליוני שקלים מהחברה הציבורית לחברה שהיתה בשליטתו של  יצחק אברג'יל, אגב ביצוע עבירות מרמה כלפי מנהליה של החברה הציבורית וכלפי החברה הציבורית עצמה, ותוך הסתרת הקשר העסקי עם החברה שהיתה בשליטתו של אברג'יל. הכספים אשר הועברו על ידי ביטון לחברה בשליטתו של אברג'יל מצאו את דרכם לאברג'יל עצמו, לבני משפחתו ולמקורביו.

בית המשפט המחוזי בת"א יפו,תחת השופטת  טלי חיימוביץ, זיכה  ב-2021 את ביטון מכל העבירות שיוחסו לו.  בפסק דין צוין שלא הוכח קשר פלילי בין ביטון לנאשמים האחרים, ולדברי השופטת סיבה מרכזית לכך הייתה שהפרקליטות נמנעה מהגשת חוות דעת של מומחים.פרקליטות המדינה, באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר ועו"ד שרית משגב, ערערה על זיכוי זה. בדיון שהתקיים אתמול, הציע בית המשפט לצדדים להגיע להסדר על פי  המתווה האמור. 

בדיונים בבית המשפט העליון הופיעו מטעם המדינה עו"ד אופיר טישלר ועו"ד איתי שהם מהמחלקה הפלילית, ועו"ד עפרה קרמני-אוטולנגי ועו"ד יונתן טל מפרקליטות מחוז ת"א. את ביטון ייצגו עו"ד איתן פלג; עו"ד אסף גולן; עו"ד עמית חדד; עו"ד אלי פרי; ועו"ד דורון מנשה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הגם שבית המשפט העליון טרם קבע סופית כי יש להרשיע את ביטון גם בעבירה של הלבנת הון, הרי שכבר עתה ניתן לומר כי התעקשותה של פרקליטות המדינה להגיש ערעור על הזיכוי נשאה פרי, ומהווה צעד חשוב נוסף במאבק הבלתי מתפשר בתופעה פסולה זו. תיק זה היה אחד מביטויה החמורים ביותר של תופעה זו, שעה שהוזרמו במסגרתו מיליוני שקלים מחברה ציבורית לחברת חזית, ובהמשך מצאו הכספים את דרכם לידיו של ראש ארגון פשיעה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרקליטות המדינהיאיר ביטוןמרמהיצחק אברג'יל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...