הרווח הנקי של רני צים נחתך ב-27%, אבל ה-NOI עלה ב-59%

חברת המרכזים המסחריים רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 25.7 מיליון שקל. הרווח מהנדל"ן להשקעה בתקופה הזו היה 10.8 מיליון שקל בלבד, לעומת 47 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

שיתוף הכתבה
רני צים (מאיר אדרי)רני צים (מאיר אדרי)

חברת רני צים פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2022. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-25.7 מיליון שקל – ירידה של 26.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו היה הרווח הנקי 35.1 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 רשמה החברה רווח נקי של 61.1 מיליון שקל, בדומה לרווח בתקופה המקבילה ב-2021.

ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) ברבעון השלישי זינק ב-59.6% ל-23.3 מיליון שקל, לעומת 14.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עלה ה-NOI ב-36.4% ל-55.3 מיליון שקל, לעומת 40.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. 

ה-FFO (רווח נקי בנטרול שערוכים והוצאות והכנסות חד פעמיות) של החברה, לפי ההנהלה, הסתכם ברבעון החולף ב-6.9 מיליון שקל, לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נובעת מצמיחה ב-NOI, בקיזוז השפעות הוצאות עליית הריבית הריאלית על החוב. באשר ל-FFO מתחילת השנה, נרשמה עלייה של 63.6% לכ-18 מיליון שקל, לעומת כ-11 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021.

החברה רשמה עליית רווח של הנדל"ן להשקעה בסך 10.8 מיליון שקל, לעומת כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. באשר לנתונים מתחילת השנה עליית הערך היא בסך 66.2 מיליון שקל, לעומת 81.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עליית הערך ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים של 2022 נבעה בעיקר מעליית ערך נדל"ן להשקעה, לרבות שערוכים בשל עליית המדד, והתקדמות בשיווק וביצוע בפרויקטים בהקמה ובתכנון. נכון ל-30 לספטמבר היתה לחברה יתרת מזומנים ושווי מזומנים בסך 119.7 מיליון שקל.

החברה נכנסה מוקדם יותר השנה לתחום המגורים, לאחר שרכשה את קבוצת מגידו תמורת כ-307 מיליון שקל בכמה שלבים. צבר הפרויקטים הנוכחי של מגידו עשוי להניב לה הכנסות כוללות של כ-3 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות, לצד רווח גולמי צפוי של כ-639 מיליון שקל. 

יו"ר רני צים מרכזי קניות, רני צים, אמר לאחר פרסום הדו"חות כי "אנו ממשיכים עם פעילות הייזום, שעשויה להביא לעלייה של פי שלושה ב-NOI מרמה של כ-73 מיליון שקל ב-2022 לכ-210 מיליון שקל ב-2026. להערכתנו, המודל העסקי של החברה, המבוסס בין היתר על מרכזים מסחריים בעלי תמהיל מוטה צריכה בסיסית באזורים שאינם רוויים במסחר, לצד עומס שכר דירה נמוך יחסית – יתמוך ביכולת החברה להתמודד עם סייקלים שונים בכלכלה, תוך המשך צמיחה והשבחת הנכסים". 

מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, אבישי אברהם, הוסיף כי "לחברה יש כיום כמה מנועי צמיחה חזקים, כשמבחינת מרכזים מסחריים אנו מצויים כיום עם ארבעה פרויקטים בשלבי פיתוח ושבעה בשלבי תכנון וייזום. האסטרטגיה העסקית שלנו, שבמסגרתה אנו ממקדים את עיקר פעילותנו במרכזים שכונתיים, בפריפריה ובחברה הערבית, מאפשרת לנו יתרון יחסי בסביבה העסקית הנוכחית, כשהסגמנטים האלה רגישים או מושפעים פחות מהתנודתיות השוררת בשווקים כיום".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםאבישי אברהםדו"ח רבעוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...