אילת נגד וילות למסיבות: משכירים נקנסו ב-120 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בב"ש דחה ערר של שלושה מורשעים עליהם הוטל קנס של 40 אלף שקלים כ"א, בגין הפעלה, החל מיוני 2020 של וילה בבעלות שניים מתוכם לשם אירוח יומי או קצר מועד ללא היתר כמו גם עבודות הרחבה לא מאושרות במקום

שיתוף הכתבה
העיר אילת (שאטרסטוק) העיר אילת (שאטרסטוק)

שני בעלי וילה ואישה נוספת באילת הורשעו ונקנסו בסכום של 40 אלף שקלים כ"א על כך שהחל מיוני 2020 השתמשו בנכס ברחוב דרך הבשמים לשם השכרתו לאירוח יומי או קצר מועד ללא ההיתר הדרוש לכך. בנוסף, נעשו עבודות הרחבה במקרקעין ללא הרשאה. המורשעים ערערו כנגד צו הפסקה שיפוטי שנגזר עליהם לבית המשפט המחוזי בבאר שדחה את הערר.

כך עולה מתביעה שהגישה עיריית אילת לבית משפט השלום בעיר בגינה התקבל גזר דין בחודש ינואר האחרון לאחר הסדר טיעון בין הצדדים. על פי כתב האישום, שני המורשעים הראשונים הינם בעלי הזכויות במקרקעין והמורשעת הנוספת היא זו שהשכירה את המקרקעין למטרות אירוח יומי או קצר מועד בניגוד לזכויות במקרקעין. באישום הנוסף, צוין שבביקורת שנערכה במקום בחודש יולי 2020 זוהתה עבודה לא חוקית במסגרתה נוסף חדר שירותים של 2 מ"ר בקומת הכניסה.

הנאשמים הגיעו להסדר טיעון עם התובעת והוא התקבל על ידי השופטת ליאורה אדלשטיין בטיעון שהיה "סביר והולם בנסיבות העניין". במסגרתו של הסדר הטיעון על המורשעים הוטלו כאמור קנסות על סך של 40 אלף שקלים כ"א (לסכום כולל של 120 אלף שקלים) או מאסר למשך 90 יום תחתיו. בנוסף, חתמו על התחייבות על סך 80,000 שקלים למשך שנתיים שלא יבצעו עבירה דומה.

למרות הסדר הטיעון, הנאשמים ערערו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בטענה שהחלטות בית המשפט ניתנו בחופזה, מבלי שניתנה להם אפשרות להתייחס לגופו של עניין. השופט אלון אינפלד דחה את בקשתם לאחר שמצא שלא נפלה שגיאה מהותית הגורמת לעיוות דין בהחלטת בית משפט השלום.

לטענתם של המערערים לפיה השכרת דירות לפרקי זמן של ימים ספורים למטרות נופש, אינה שימוש אסור אמר השופט בהחלטתו: "ב"כ המבקשים מודעים לכך שלא הצליחו להצביע על תקדים משכנע, המתייחס ליחידה שלמה, שאין בה שימוש למגורים קבועים במקביל לשימוש לנופש. אף כי המבקשים טענו שיש בתי משפט מחוזיים המתלבטים בשאלה זו, וטרם הכריעו. לעומת זאת, המשיבה מצביעה על תקדימים, משכנעים לכאורה, לפיהם הדבר אסור".

במסגרת תביעה שהגישה עיריית אילת לבית משפט השלום באילת, הואשמו שני בעלי ווילה על הפעלת נכסם לאירוח מלונאי יומי או קצר מועד בחריגה מההיתר הקיים. בנוסף, באישום כנגד עבודת הרחבה שהתבצעה בקומת הכניסה של הנכס גם כן, ללא היתר. בגזר הדין מחודש ינואר האחרון כבוד השופטת ליאורה אדלשטיין את הנאשמים, שניים מהם בעלי הזכויות במקרקעין והאחראים לשימוש בהם והנאשמת השלישית מי שהשכירה בפועל את הנכס למטרות האמורות לעיל. כל אחד מהם נקנס בסך 40,000 שקלים וביחד ב – 120,000 שקלים או מאסר למשך 90 יום תחתיו וחתמו על התחייבות על סך 80,000 שקלים למשך שנתיים שלא יבצעו עבירה דומה.

השופט הוסיף לדבריו שטענת המבקשים לגופו של עניין הינה "כחידוש מפליג". ולמרות שלא בהכרח מדובר בטענה מופרכת ויש כאן דיון משפטי בשאלה זו, במקרה הנוכחי "סיכויי הטענה אינם כאלה שיש בהם כדי להצדיק הימנעות ממתן צו שיפוטי ביחס לפעילות שהיא לכאורה אסורה. לפיכך, הערר נדחה.

אלי לנקרי ראש עיריית אילת: "לנוכח העלייה החדה במספר הווילות המושכרות באופן מסחרי והפגיעה באיכות חיי התושבים הנגרמת כתוצאה מוילות עסקיות מרעישות, הנחיתי לפעול בנחרצות וללא פשרות מול בעלי הנכסים שעוברים על החוק. תופעת השימוש האסור בנכסים אשר גורמת למפגעי רעש בלתי סבירים ולסבל רב עבור השכנים לא יכולה להימשך, עיריית אילת לא תאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים ותעשה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותה על על מנת למגר את התופעה המטרידה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותבית המשפט המחוזי באר שבעאלי לנקריאילתעררוילהווילות להשכרההסדר טיעוןבית משפט השלום אילתהוועדה המקומית אילתגזר דין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...