פתאל החזקות בצמיחה: ההכנסות זינקו ב-286%

קבוצת המלונאות רשמה ברבעון הראשון של 2022 הכנסות בסך כ-752 מיליון שקל, בהשוואה לכ-195 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – בזכות עלייה בשיעורי התפוסה בישראל ובאירופה, שמתקרבים לרמתם טרום משבר הקורונה ● ב-3 שנים הבאות צפויה הרשת לפתוח 32 בתי מלון נוספים

שיתוף הכתבה

רשת המלונות הגדולה בישראל פתאל החזקות, שבשליטת דוד פתאל, מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2022, המשקפים עלייה חדה בהכנסות – וזאת בתמיכת העלייה בשיעורי התפוסה בכל אזורי הפעילות של החברה בארץ ובחו"ל. כמו כן, למרות התפשטות זן האומיקרון במהלך הרבעון בישראל ובאירופה, רשמה החברה גידול ב-EBITDAR, והיא מעלה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2022.

החברה מדווחת כי לאחר תאריך המאזן נרשמה עלייה נוספת בשיעורי התפוסה, והם מתקרבים לרמתם טרום משבר הקורונה. בחודש מאי 2022 הגיעה התפוסה הממוצעת לכ-76%.  בהמשך למגמת הצמיחה העלתה החברה את תחזית ההכנסות לשנת 2022 לטווח של כ-5.7-5.1 מיליארד שקל, חלף תחזית קודמת של 4.8-5.5 מיליארד שקל; הרף הגבוה של תחזית ההכנסות משקף צמיחה מעבר לרמת ההכנסות בשנת 2019, טרום משבר הקורונה, שהייתה שנת שיא. ה-EBITDAR בשנת 2022 צפוי לנוע בטווח של כ-1.7-1.5 מיליארד שקל.

בחודש שעבר השלימה חברת הבת, פתאל אירופה, הקמת מיזם המיועד לרכישת בתי מלון באירופה בהיקף של כ-1 מיליארד אירו, שינוהלו על ידי רשת פתאל.

מהדוחות שפרסמה הרשת עולה כי ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו בכ-286% לכ-752 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-195 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות השפעת האומיקרון. הצמיחה החדה בהכנסות מיוחסת לגידול בביקושים, המתבטא בעלייה בשיעורי התפוסה בכל אזורי הפעילות של החברה, בעוד שהרבעון מקביל אשתקד התאפיין בשיעורי תפוסה נמוכים משמעותית בהשפעת מגבלות הקורונה והתאוששות הדרגתית ממשבר הקורונה הן בישראל והן באירופה.

הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון הראשון של שנת 2022 גדל לכ-94 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-70 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר כתוצאה מהצמיחה האמורה בהכנסות, מיישום צעדי התייעלות מתמשכים בעקבות פרוץ משבר הקורונה, ומהכרה במענקים בגין משבר הקורונה בסך של כ-15 מיליון שקל שניתנו לחברה במסגרת פעילותה באירופה.

ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון של שנת 2022 ירד לכ-272 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-378 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול תקן IFRS16, החברה סיימה את הרבעון עם הפסד נמוך יותר בסך של כ-224 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-340 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נכון לסוף הרבעון הראשון של 2022, הונה העצמי של החברה בנטרול תקן IFRS16 גדל בכ-15% לכ-2.59 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.26 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-334 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה.

הרכוש הקבוע של החברה גדל לכ-5.67 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.33 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד, והושפע לחיוב מעליית ערך של בתי המלון במהלך שנת 2021 ,מהעלייה במחירי העסקאות, וכן מהשלמת רכישת מספר בתי מלון במהלך הרבעון הראשון של השנה. נכון למועד פרסום הדוח לחברה קופת מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך בסכום כולל של כ-0.5 מיליארד שקל.

בחודש אפריל 2022 השלימה חברת הבת פתאל אירופה רכישת מלון הכולל 275 חדרים במנצ'סטר באנגליה, בתמורה לכ-155 מיליון שקל. באותו חודש הקימה חברת הבת פתאל אירופה מיזם ביחד עם גופים מוסדיים לרכישת מלונות באירופה, ולצורך כך גייסה כ-315 מיליון אירו (כולל כ-100 מיליון אירו שהשקיעה פתאל אירופה עצמה) – כשבכוונת השותפות להגדיל את הגיוס עד ל-400 מיליון אירו. סכום זה ישמש כהון העצמי לרכישות בתי מלון באירופה בהיקף כולל של עד כ-1 מיליארד אירו שינוהלו על ידי רשת פתאל. במהלך הרבעון הראשון של שנה זו נרכשו שני בתי מלון בספרד בתמורה לכ-31 מיליון אירו.

בחודש ינואר 2022, השלימה החברה הנפקת אגרות חוב (הרחבת סדרה ג') בהיקף של כ-291 מיליון שקל, בריבית שקלית אפקטיבית של כ- 3.75% במח"מ של כ-4.4 שנים. אגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת הדירוג 'מידרוג' בדירוג A3.il עם אופק יציב.

החברה העלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2022 לטווח של כ- 5.1-5.7 מיליארד שקל, חלף תחזית קודמת בטווח של 5.5-4.8 מיליארד שקל. המשקפת גידול של 88%-68% ביחס להכנסות בפועל בשנת 2021, כאשר הרף העליון של התחזית חוצה את רף ההכנסות של כ-5.3 מיליארד שקל, שהושג בשנת 2019 טרום משבר הקורונה, שהייתה לשנת שיא בפעילות החברה. כמו כן, החברה הותירה את תחזית EBITDAR לשנת 2022 על כנה בטווח של 1.5-1.7 מיליארד שקל.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה, מסר: "אנו פותחים את שנת 2022 עם צמיחה חדה בהכנסות, כתוצאה מהעלייה בשיעורי התפוסה בכל בתי המלון בישראל ובאירופה, למרות השפעת זן האומיקרון בתחילת השנה. מגמה זו ממשיכה גם לאחר תאריך המאזן והחל מחודש אפריל אנו רואים ביקושים הולכים וגוברים, הן למלונות הנופש והן למלונות העסקים שלנו, בהמשך לחזרה ההדרגתית של אירועים וכנסים. בכך אנו מתקרבים לרמות התפוסה של טרום משבר הקורונה – ובחודש מאי הגיעה התפוסה ברשת לכ-76%.

"עם זאת ולמרות העלייה בתוצאות יחסית לתוצאות הרבעון המקביל אשתקד, יש לזכור שהרבעון הראשון בתחום התיירות מאופיין בביקושים נמוכים, בשל חודשי החורף המשפיעים על שורת ההכנסות והרווחים המאפיינת את הרשת", הוסיף עקה.  

"אנו חשים ביטחון רב בפעילות העסקית, ובהמשך לכך אנו מעלים את  תחזית ההכנסות לשנת 2022. כמו כן, צעדי ההתייעלות שבהם נקטנו עם פרוץ משבר הקורונה ממשיכים לתרום לחיסכון בהוצאות התפעול, גם עם החזרה לשגרה, ואנו מאמינים שהחיסכון בהוצאות יימשך גם בשנים הבאות. במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח העסקי של הקבוצה. "בחודש שעבר הקמנו שותפות, יחד עם גופים מוסדיים, לאיתור הזדמנויות השקעה במלונות באירופה, הן באמצעות רכישה והשבחה והן באמצעות הקמה של בתי מלון, בהיקף כולל של עד כ-1 מיליארד אירו, והם ינוהלו על ידי רשת פתאל.  בנוסף, על פי תוכניותינו העסקיות, ב-3 השנים הבאות אנו צפויים לפתוח 32 בתי מלון נוספים, ועם פתיחתם תפעיל הרשת 230  בתי מלון, עם למעלה מ-44 אלף חדרים בארץ ובחו"ל".

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פתאל נכסים (אירופה)שחר עקהפתאל אחזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...