"השכרה שיתופית": WEWORK משנה אסטרטגיה באסיה

ענקית חללי העבודה המשותפים משתפת פעולה עם יזמים ובעלי קרקעות לבניית פרויקטים ייעודיים לחללי עבודה משותפים ולניהול משותף שלהם

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

אחרי שנתיים של פעילות והרחבת הפעילות באסיה שלה ל-123 מרכזים בתשע מדינות, ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork מאמינה שכוח המותג שלה וביקוש הלקוחות מאפשרים לה להתחיל לשתף פעולה עם בעלי קרקעות ובניינים כדי לפתוח בשיווק אסטרטגי של משרדים למשתמשי הקצה.

"בעלי השטחים וכן יזמי הנדל"ן מזהים את החוזק של מודל WeWork ושינוי כוח העבודה", אמר אוון קליינברג, ראש סקטור הנדל"ן של WeWork באסיה, בראיון לאתר Mingtiandi. לדבריו, WeWork מחפשת שת"פים "ברמת הפורטפוליו" – לעבוד ביחד עם היזמים ובעלי הקרקעות על פרויקטים ייעודיים לחללי עבודה משותפים ולנהל אותם במשותף עם בעל הנכס, במקום לשכור שטחים ואז להשכיר אותם כחללים משותפים למשתמשי הקצה. 

האבולוציה האסטרטגית הזו מסמלת לא רק קו עסקי חדש של WeWork, אלא את המעמד והעוצמה שצבר הסטארט-אפ שהגיע לשווי 42 מיליארד דולר. WeWork, כזכור, פתחה לפני שנתיים וחצי את המרכז הראשון שלה באסיה בשטח 3,200 מטר מרובע.

משוכר - לשותף 

המפתח לאסטרטגיה השיתופית החדשה של WeWork הוא שיתופי פעולה שהחברה קוראת להם "השכרה שיתופית" – שת"פ שיתוף רווחים עם בעלי קרקעות ליצירת מבנה חדש, במקום לפעול כנותן שירות עצמאי בתוך מבנה של בעל קרקע. לפי ההסכם, בעל הקרקע מזרים הון לבניית המבנה, שיהיה מנוהל על ידי מיזם משותף, או בתשלום מראש שישולם על ידי WeWork בתמורת לקבלת חלק מההכנסה שבעל השטח המשותף מרוויח מהמבנה החדש.

למרות שאסטרטגית "השכרה שיתופית" היא לא יוזמה חדשה בשביל WeWork העולמית, קליינברג אומר שהחברה מאמינה שעכשיו הוא הזמן להפעיל את התבנית גם באסיה. החברה חתמה כבר על חוזה במלזיה עם היזם Daman Land מקואלה לומפור להקמת מרכז חדש ב-Equatorial Plaza בבירת מלזיה ברבעון הראשון.

באינדונזיה יש ל-WeWork הסכמי השכרה שיתופית במגדל WeWork Revenue ובמגדל WeWork Sinarmas MSIG בלב המחוז העסקי של סודירמן. "WeWork שמה על דגש הקניית חוויה טובה ביותר לצרכני חללי העבודה המשותפים, בזמן שהיזם יכול להתרכז במה שהוא יודע לעשות - לבנות את המבנים", אמר קליינברג. "ביחד אנו יכולים לאחד את האינטרסים שלנו כדי לגדול בדרך חכמה יותר".

משוכר - ליזם

בחיפושיה אחר שותפויות עם יזמים, WeWork מציעה את יכולתיה להציע פתרון כולל בהשכרת שטח מסחרי לצרכי עבודה החל מעיצוב לבניית שטחים שיוצרים בתים שיתופיים נוחים, עד לניהול מבנים ויצירת קהילות במקום העבודה.

בעבודה עם בעלי קרקעות החברה טוענת שהיעילות שלה בעיצוב, ניהול פרויקט ושיווק לשוכרים יכולה לעזור לבעלי מבנים לחסוך כסף וזמן. בסין היא כבר יצרה הסכמי שיתוף רווחים עם מנהל רשת אספקה עולמית "פאנג", שבבעלותה ליפאנג פלזה בשנגחאי, ועם יזם שמקורו בביג'ינג "סינו אושיין".

בזמן ש-WeWork רואה את ההשכרה השיתופית שלה כדבר הבא בעתיד, ג'ונתן ווריט, בכיר ב"קולייר אינטרנשיונל" באסיה, מצביע על כך ששיתוף רווחים בין מפעילי משרדים לבין בעלי קרקעות הוא לא רעיון חדש. ספקי שירות משרדי כמו Regus  השתמשו בצורות של מודל זה כבר מספר שנים במספר שווקים. 

מחקר שבוצע על ידי חברת יעוץ הנדל"ן הניו יורקית "HR & A Advisors", מראה ש- WeWork יכולה לעזור לשריין כ-29% מהשוכרים במגדלי משרדים. במבנים מסוימים בניו יורק שנמכרו אחרי ש-WeWork נכנסה נרשמה עלייה של 50-120% במחיר המכירה של המבנה. על ידי הפיכת מבנים גדולים נגישים לחברות קטנות, WeWork הכניסה 200 מיליון דולר נוספים בהשכרה לבעלי הבניינים רק בניו יורק. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:WeWorkנדל"ן בחו"לאוון קליינברג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...