המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה: בבניינים חדשים בני שש יח"ד ויותר - תחויב הכנת תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי

"כחלק מהמאמצים לעודד שימוש ברכב חשמלי ולהפחית את השימוש בכלי רכב מזהמים" • המועצה אימצה גם את התקנה למתן פטור מהיתר בהקמת מתקנים פוטו-וולטאים על מאגרי מים • ההמלצות הועברו לאישור שרת הפנים

שיתוף הכתבה
עמדה להטענת רכב חשמלי (שאטרסטוק)עמדה להטענת רכב חשמלי (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה מאמצת תקנות לשימוש באנרגיה ירוקה: המועצה החליטה להמליץ לשרת הפנים איילת שקד לאשר שתי תקנות שקודמו על ידי מנהל התכנון ומשרד האנרגיה, לעידוד הקמת מתקני אנרגיה מתחדשת ולהפחתת הפליטות מתחבורה בישראל: חיוב בהכנת תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי בבניינים משותפים, ומתן פטור מהיתר בהקמת מתקנים פוטו-וולטאים על מאגרי מים. 

באשר לטעינת רכב חשמלי, קובעת התקנה כי בבנייני מגורים חדשים שבהם שש יחידות דיור ומעלה, תחויב הכנת תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי, וזאת כחלק מהמאמצים לעודד שימוש ברכב חשמלי ולהפחית את השימוש בכלי רכב מזהמים. בכל בנייה חדשה הקבלן יחויב להכין את התשתית הנדרשת להתקנת עמדות הטעינה, לכלל החניות בבניין, למעט בבניינים שבהם החניה הינה במתקנים אוטומטיים. 

"כך יוכל כל דייר להתקין עמדת טעינה מייד עם רכישת רכב חשמלי, בעלות שווה לכל נפש ומבלי להיכנס להוצאות כלכליות כבדות", נכתב בהודעת מנהל התכנון בעניין. "התקנות החדשות מסירות חסם אמיתי המעכב את כניסת כלי הרכב החשמליים לשוק הרכב בישראל, מקילות על הציבור וצפויות לתת מענה למגמות השוק בעתיד הקרוב. התקנות ייכנסו לתוקף בתוך חצי שנה מיום פרסומן". 

כך יוכל כל דייר להתקין עמדת טעינה מייד עם רכישת רכב חשמלי, בעלות שווה לכל נפש ומבלי להיכנס להוצאות כלכליות כבדות. התקנות החדשות מסירות חסם אמיתי המעכב את כניסת כלי הרכב החשמליים לשוק הרכב בישראל, מקילות על הציבור וצפויות לתת מענה למגמות השוק בעתיד הקרוב. התקנות ייכנסו לתוקף בתוך חצי שנה מיום פרסומן"

תקנות נוספות שאושרו במועצה נוגעות, כאומר, לפטור מהיתר להקמת מתקנים פוטו-וולטאים על גבי מאגרי מים. מדובר בתקנות אשר נועדו להפחית את הנטל הבירוקרטי הכרוך בהקמת מתקני אנרגיות מתחדשת ודו-שימוש בקרקע. התקנות החדשות מאפשרות מימוש החלטות הממשלה לעודד ולפשט את תהליך ההקמה של מתקנים פוטו-וולטאים על מאגרי מים, הן על פני המים והן על דפנות המאגר. 

"מאגרי המים בישראל, אשר שטחם מוערך באלפי דונמים, מהווים פוטנציאל גדול לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת", נכתב בהודעה, "והתקנות החדשות באות להקל על הקמת המתקנים ולייעל את השימוש הדו-תכליתי בקרקע ובכך להגדיל את החלק של האנרגיות המתחדשות בתמהיל ייצור החשמל בארץ, תוך עמידה בלוח הזמנים שנקבע בהחלטות הממשלה. התקנות מחייבות במקרים מסוימים את אישור משרד הבריאות או רשות המים, לגבי הצורך בשמירה על איכות המים. התקנות ייכנסו לתוקף מייד עם פרסומן".

נציין כי שתי התקנות שהומלצו, והועברו אל שרת הפנים, ניתנו בהמשך להחלטת ממשלה שהתקבלה באוגוסט 2021, לעידוד הקמת מתקני אנרגיה מתחדשת ומעבר לכלכלה דלת פחמן.

סמנכ"לית מנהל התכנון לרגולציה ברישוי ובבנייה, רות שורץ חנוך: "הבאנו לאישור המועצה הארצית תקנות אשר עיקרן עידוד אנרגיה מתחדשת ומעבר לכלכלה דלת פחמן. תקנות פטור מהיתר למתקני פוטו-וולטאים על מאגרים יאפשרו התקנה מהירה יותר של מערכות פוטו-וולטאיות על מנת לעודד דו-שימוש בקרקע. תקנות התקנה של חיוב תשתית עמדות טעינה חשמלית בנייני מגורים מסירות מחסום עם הבנייה על ידי הקבלן , כך שדייר יוכל להתקין את העמדה עם רכישת הרכב החשמלי".  

מנהלת אגף בכיר תכנון פיזי במשרד האנרגיה, דורית הוכנר: "התקנות החדשות מהוות אבן דרך משמעותית להפחתת פליטות במשק האנרגיה ובפעילות משרד האנרגיה להסרת חסמים ולעידוד שילוב אנרגיות מתחדשות ודו-שימוש בקרקע כמנוף לעמידה ביעדים לייצור חשמל שקבעה הממשלה לשנת 2030. מדובר בשלב ראשון ביישום מפת הדרכים התכנונית שהכין המשרד, לקראת עיגון תכנוני של תוכניות לאגירת אנרגיה, הקמת מו"פ אגרו-וולטאי ודו-שימוש בקרקע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהרכב חשמליעמדות הטענה לרכבים חשמלייםמתקן פוטו-וולטאיאנריקה ירוקהמשרד האנרגיהרות שורץמנהל התכנוןדורית הוכנר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...