עיריית ראש העין תובעת את "מפעלי תחנות" בכ-82 מיליון שקל; "התחייבה להשלים בנייה עד סוף 2018 – ולא בנתה מאומה"

החברה הייתה אמורה, כך על פי כתב התביעה, להקים את מתחמי המסחר והתעסוקה בפרויקט בצפון העיר – אך עד היום לא עשתה זאת • החברה האם, איירפורט סיטי: "הנתבעת כופרת בטענות" • כתב התביעה - בכתבה

שיתוף הכתבה
שלום בן משה, ראש העיר ראש העין (דוברות עיריית ראש העין)שלום בן משה, ראש העיר ראש העין (דוברות עיריית ראש העין)

עיריית ראש העין והוועדה המקומית לתכנון ובנייה תובעות את חברת מפעלי תחנות, חברה בת של איירפורט סיטי , בכ-82 מיליון שקל, זאת בטענה כי לא עמדה בהתחייבותה להשלים בניית מתחמי מסחר ותעסוקה בצפון העיר – עד לסוף שנת 2018.

המדובר הוא בשני מתחמים הנכללים בתוכנית רנ/150 – תוכנית להקמת מרכז תעסוקה מטרופוליני בשטח בנוי של כ-273,000 מ"ר, בסמוך למחלף קסם. החברה, כך על פי כתב ההגנה, זכתה בשני המתחמים במסגרת חוזה פיתוח לשבע שנים שנחתם מול רשות מקרקעי ישראל – מכרז שבו זכתה מפעלי תחנות עוד בנובמבר 2008.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד משה כהן אל בית המשפט המחוזי במחוז מרכז-לוד, התחייבה החברה להגיש בקשות להיתרי בנייה בתוך שנתיים; לסיים את ביצוע כל הפינויים בתוך שלוש שנים; להתחיל לבנות בתוך ארבע שנים; ולסיים את הבנייה בתוך שבע שנים ממועד הזכייה.

בספטמבר 2014 נחתם בין העירייה לבין החברה הסכם שהסדיר את העברת הביצוע של כל עבודות הפיתוח בשני המתחמים לידי הנתבעת, כבקשתה. במסגרת ההסכם נקבע כי הבניינים המשמשים למסחר ותעשייה יושלמו בתוך 48 חודשים; והבניינים למשרדים – "בהקדם האפשרי".

בחלוף שבע שנים (!), ועל אף התחייבותה הקשיחה והבלתי מותנית של הנתבעת להשלים את הקמת בנייני המסחר והתעסוקה בפרויקט בתוך ארבע שנים, לא בנתה היא למעשה מאומה. התחייבות יסודית ומהותית זו הופרה ומופרת בגסות על ידי החברה, בתואנות שונות ובעיקר משונות, תוך גרימת נזק אדיר לעירייה ולאינטרס הציבורי שאותו היא מייצגת"

"מתחם המגורים נבנה כבר כמעט במלואו, גם אם באיחור", מציינות התובעות. "שונים לעומת זאת הדברים ביחס למתחם התעסוקה תכלית השוני. בחלוף שבע שנים (!), ועל אף התחייבותה הקשיחה והבלתי מותנית של הנתבעת להשלים את הקמת בנייני המסחר והתעסוקה בפרויקט בתוך ארבע שנים, לא בנתה היא למעשה מאומה. התחייבות יסודית ומהותית זו הופרה ומופרת בגסות על ידי החברה, בתואנות שונות ובעיקר משונות, תוך גרימת נזק אדיר לעירייה ולאינטרס הציבורי שאותו היא מייצגת".

העירייה והוועדה המקומית תובעות, על כן, "פיצוי בגין הנזק הכספי הישיר שנגרם לעירייה כתוצאה מהפרה זו, תולדת אי קבלת הכנסות מארנונה". החישוב שעל פי התובעות נעשה תוך "הערכה זהירה", חולק כך: ב-2019 סכום של כ-26.4 מיליון שקל מגביית ארנונה פוטנציאלית; ב-2020 – סכום של כ-27.6 מיליון שקל; וב-2021 סכום זהה של כ-27.6 מיליון שקל.

העירייה והוועדה המקומית מבקשות מבית המשפט לזמן את החברה לדיון, לחייב אותה בתשלום הפיצוי וכן בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורך דין. כנהוג, ניתנו לחברה 60 יום להגיש כתב הגנה. בהודעת איירפורט סיטי לרשות לניירות ערך נכתב כי "הנתבעת כופרת בטענות התביעה, ותגיש כתב הגנה בהתאם".

לעיון בכתב התביעה – הכולל את פרטי המכרז ועוד – לחצו כאן

נציין כי תוכנית רנ/150מטרתה לאפשר שינוי ייעוד למרכז תעסוקה מטרופוליני בראש העין. מדובר בתוכנית בשטח של 636.4 דונם, בסמוך למחלף קסם, כאמור. התוכנית אושרה עוד ב-2002, כלומר לפני יותר מ-20 שנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאיירפורט סיטיהוועדה המקומית לתכנון ובנייהבית המשפט המחוזיעו"ד משה כהןעיריית ראש העיןשלום בן משהמפעלי תחנות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...