הופקדה התוכנית עבור מגדל HI Tower ברחובות: 18 קומות וכמעט 20,000 מ"ר שטחי תעסוקה

המגדל יוקם בפארק העסקים הורוביץ במערב העיר, זאת במסגרת תוכנית אשר מגדילה את אחוזי הבנייה מ-160% ל-525% • לתוכנית תשעה מגישים – גורמים פרטיים וחברות

שיתוף הכתבה
רחובות (שאטרסטוק)רחובות (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הפקידה לאחרונה תוכנית עבור מגדל חדש במערב העיר רחובות – בתחומי פארק העסקים החדש הורוביץ. מדובר בהפקדת תוכנית מתאר מקומית מספר 414-0670836, או רח/10/2110, אשר נמצאת בין הרחובות גד פיינשטיין ואלי הורוביץ. 

"התוכנית מגדילה את אחוזי הבנייה מ-160% ל-525% עיקרי, וקובעת תוכנית בינוי להגדלת מספר הקומות במבנה הראשי ל-18", נכתב בדברי ההסבר. "המבנה כולל מסחר בקומת הקרקע ושימושים עבור מבני ציבור".

מדובר בתוכנית אשר משתרעת על פני כשלושה דונמים וחצי, והיא מציעה 19,682 מ"ר שטחי תעסוקה, 737 מ"ר שטחי מסחר ועוד 412 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור. המגדל המדובר, אותו מבנה ראשי שיתנשא לגובה 18 קומות, יכלול גם שש קומות תת-קרקעיות. הוא יגיע עד לגובה של 80 מטר, כולל הקומה הטכנית

מדובר בתוכנית אשר משתרעת על פני כשלושה דונמים וחצי, והיא מציעה 19,682 מ"ר שטחי תעסוקה, 737 מ"ר שטחי מסחר ועוד 412 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור. בהוראות התוכנית נכתב, בין היתר, כי השטחים הציבורים יתוכננו כחלק אינטגרלי מהמבנה הראשי, ויהוו 2% מזכויות הבנייה המוצעות בתב"ע. המגדל המדובר, אותו מבנה ראשי שיתנשא לגובה 18 קומות, יכלול גם שש קומות תת-קרקעיות. הוא יגיע עד לגובה של 80 מטר, כולל הקומה הטכנית. 

לתוכנית ישנם לא פחות מתשעה מגישים – בהם גורמים פרטיים ובהם חברות. לתוכנית, נכון לעכשיו לכל הפחות, אין יזם. העורך הראשי הוא אדריכל פבלו אלטמן; המודד הוא לאוניד לייפמן; יועץ התחבורה הוא יורם בש; היועץ הוא ההידרולוג המומחה יוחאי ברנאי בצלאל ממשרד מרפיר פרויקטים.

פארק הורוביץ ממוקם במערב העיר, כאמור, וחולש על פני 573 דונם. פיתוחו של המתחם נעשה במסגרת תוכנית רח/2110, שכבר קיבלה תוקף, ומציעה לצד שטחי התעסוקה, המסחר ומבני הציבור, גם שצ"פים, מרכז ספורט עירוני ועוד

פארק הורוביץ הוא פארק תעשייה ומשרדים שנמצא בתנופת התפתחות בימים אלו ממש. הוא ממוקם במערב העיר, כאמור, וחולש על פני 573 דונם. פיתוחו של המתחם נעשה במסגרת תוכנית רח/2110, שכבר קיבלה תוקף, ומציעה לצד שטחי התעסוקה, המסחר ומבני הציבור, גם שצ"פים, מרכז ספורט עירוני ועוד.

באתר העירייה מציינים כי הקמתו ופיתוחו של הפארק החדש באות על רקע צבירת התאוצה של אזור  מערב העיר, בין היתר הודות לכביש הכניסה החדש, כביש 411, והקמת מחלף כפר גבירול. "בשנים האחרונות חלה תפנית דרסטית בכל הנוגע לתוכנית", כך באתר עיריית רחובות, "שקודמה במטרה להתחיל הליך של מיתוג אזור התעסוקה, להרחיב את אפשרויות המסחר ולמצב אותו כאזור תעשייה תומכת היי-טק ולמנוע ממנו להפוך לאזור תעשייה מסורתית.

עד היום הושקעו כ-25 מיליון שקל בתכנון ובביצוע פריצת דרכים, מים, ביוב, ניקוז, תאורה, כיכרות ועוד. המבנים הראשונים אוכלסו במבני תעשייה משולבי מסחר של חברת 'שברם', שעברה מראשון לציון ובנתה את ביתה ברחובות, על פני כ-3,500 מ"ר" 

עד היום הושקעו כ-25 מיליון שקל בתכנון ובביצוע פריצת דרכים, מים, ביוב, ניקוז, תאורה, כיכרות ועוד. המבנים הראשונים אוכלסו במבני תעשייה משולבי מסחר של חברת 'שברם', שעברה מראשון לציון ובנתה את ביתה ברחובות, על פני כ-3,500 מ"ר. המבנה השני הינו 'בית יעל', שאליו עברה מכללת פרס שסגרה עסקה במקום לעשר שנות שימוש במבנה. בחלקו הדרומי של המתחם מתוכנן הקמת פאאור סנטר ובו עוגן מסחרי נרחב של כ-32,000 מ"ר בנוי, הכוללת גם תחנת רכבת יזמית, מהבודדות מסוגה בארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:HI towerעיריית רחובותפארק הורוביץ רחובותהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...